PDA

View Full Version : AA en Hypofyse


Patty's
30 juli 2006, 15:47
Ik heb een aantal weken geleden een uitgebreidt bloedonderzoek laten doen. En dan met name op mijn eiegn verzoek de schildklier en hypofyse en de werking hiervan. Dus geen standaard bloedonderzoekje want daar had ik er inmiddels twee van achter de rug. Met als resultaat" mevrouw u mankeerd niets"
Nu is eruit gekomen dat het groeihormoon wat in de hypofyse gemaakt wordt veels te traag werkt. Mij mij is alles wat aan de lage kant maar dit viel erg op volgens de internist.
Er is nog een uitgebreidt onderzoek gedaan waar ik nu op de uitslag wacht.
Hij wist dit niet te verklaren. Wel zei hij dat het zeker niets te maken had met de AA. Maar dat geloof ik niet direct. De artsen zeggen ook dat stoppen met roken en stress er niets mee te maken heeft.... Je moet zelf een halve dokter zijn om hier iets van te begrijpen....Heeft iemand hier ervaring mee?????

marianneke
30 juli 2006, 22:23
Ik heb een aantal weken geleden een uitgebreidt bloedonderzoek laten doen. En dan met name op mijn eiegn verzoek de schildklier en hypofyse en de werking hiervan. Dus geen standaard bloedonderzoekje want daar had ik er inmiddels twee van achter de rug. Met als resultaat" mevrouw u mankeerd niets"
Nu is eruit gekomen dat het groeihormoon wat in de hypofyse gemaakt wordt veels te traag werkt. Mij mij is alles wat aan de lage kant maar dit viel erg op volgens de internist.
Er is nog een uitgebreidt onderzoek gedaan waar ik nu op de uitslag wacht.
Hij wist dit niet te verklaren. Wel zei hij dat het zeker niets te maken had met de AA. Maar dat geloof ik niet direct. De artsen zeggen ook dat stoppen met roken en stress er niets mee te maken heeft.... Je moet zelf een halve dokter zijn om hier iets van te begrijpen....Heeft iemand hier ervaring mee?????


Hoi Patty,

Heb jij dat onderzoek laten doen, naar aanleiding van het oproepje van de schildklier stichting?
Ik ga ook een bloedonderzoek laten doen, met name hypothyreoïdie en groeihormoonefficientie. (op advies van de schildklierstichting)
Eind oktober moet ik naar het AMC om bloed af te nemen en een vragenlijst in te vullen.

Groetjes Marianneke

Daantje2
31 juli 2006, 12:01
Ik heb ook uitgebreide onderzoek gehad voor schildklier. Eerste keer was alles goed, maar na twee weken kreeg ik een telefoon dat er toch iets niet helemaal goed was. Ik vond dat echt vreemd en moest ik weer bloed laten priken voor schildklier onderzoek. Na tweede prik was de uitslag dat ik een te laag werkende schildklier had. Maar om zeker te zijn hebben ze derde prik gedaan voor onderzoek. Heel vreemd maar nu was de uitslag juist super goed.
Omdat het bij laaste keer een goede uitslag was, hebben ze gelijk conclusie gegeven dat mijn schildklier goed werkt en dat ik hierdoor dus ook geen AA heb. Ik vond het eigenlijk echt vreemd dat ze zo'n conclusie gaven.

Patty's
14 augustus 2006, 09:52
Hoi Marianneke,

Ik heb geen oproep gezien, maar vertel???? Ik heb zelf onderzoek gedaan en kwam op een stuk op het internet terrecht die erop wees dat het te maken zou kunnen hebben met de hypofyse. Ik ben erg benieuwd naar het stuk van de schildklier stichting.

Groetjes Patricia

marianneke
15 augustus 2006, 12:46
Hoi Patty,

Ik ben sinds een aantal maanden lid van de schildkliervereniging. Dan krijg je om de zoveel tijd een tijdschildklier magazine. Hier stond het in.
Maar ik zelf had het ook niet gezien. Ik had een afspraak met de schildklier-vereniging om er meer over mijn schildklierproblemen te weten. Juist omdat ik niet echt serieus wordt genomen door mijn artsen, wat vaak voorkomt bij schildklier-patienten. (huisarts en internist) En nadat zij mijn problemen aanhoorde, vond zij het verstandig om aan dat onderzoek mee te doen. Juist omdat ik ook alopecia areata heb en de blijvend aanhoudende klachten rond mijn trage schildklier, terwijl ik goed ingesteld ben.
Misschien is het ook zinvol om te laten weten aan het AMC dat jij ook problemen hebt met de groeihormoon in combinatie met haarproblemen en schildklier.
Dit stond in die magazine:

[I]OPROEP: Wij zijn op zoek naar Mensen met behandelde hypothyreoïde voor een studie naar het voorkomen van een verlaagde groeihormoon produktie (groeihormoon-deficiëntie). Een groeihormoondeficientie geeft bij somige mensen klachten (met name gebrek aan energie, minder kwaliteit van leven), maar niet bij iedereen.
Wij willen onderzoeken hoe vaak mensen met autoimmuun hypothyreoïde teven een groeihormoondeficiëntie hebben.
Daarvoor willen we een grote groep mensen onderzoeken. Door middel van een bloedtest wordt de produktie van groeihormoon bepaald.
Heeft u autoimmuun hypothyreoïde en wordt u hiervoor behandeld, dan kunt u meedoen.
Voor informatie over deelname aan onze studie kunt u contact opnemen via
schildklieronderzoekamc@amc.uva.nl of via telefoonnr. 020-5663507, onder vermelding van "groeihormoondeficiëntie bij hypothyreoïde" U kunt uw adres achterlaten, dan krijgt u informatie toegezonden.
Een uitgebreidere omschrijving van dit onderzoek vindt u ook op de website van de schildklierstichting Nederland: www.schildklier.nl[
Prof. Dr. W.M. Wieringa (internist-endocrinoloog AMC)
S.A. Eskes (internist-endocrinoloog AMC)/I]

Patty, Heb jij de uitslag al gehad? En wat is er uitgekomen?
Wil je mij ook op de hoogte houden?
Ik las net dat bij jouw meer dingen aan de lage kant zijn, zoals je bloeddruk etc. Ben gaan nadenken en kom tot de conclusie dat bij mij ook veel dingen altijd aan de lage kant zijn geweest en nog. (bloed, bloeddruk etc.)

Groetjes Marianneke

Patty's
18 augustus 2006, 12:05
Hoi Marianneke,

Ik heb je stuk gelezen en ook direct even naar de site van de schildklierstichting gegaan. En ik vind het gewoon een soort van eng dat alles zo erg overeen komt met mijn klachten.
Ook dat jij vertelt dat jou waardes ook altijd laag, misschien veels te laag zitten.

Ik heb de uitslag van het tweede onderzoek nog niet gehad. Niet as maandag maar de maandag erop moet ik weer naar het ziekenhuis. En dan hoor ik meer.
Ik heb wel de mailtje gestuurd naar het AMC maar daar heb ik ook nog niets op gehoord.

Ik hou je op de hoogte en als jij meer info hebt hoor ik het ook graag!!!

Hou je taai!!

Patty's
3 september 2006, 17:12
De uitslag van het 4e bloedonderzoek inmiddels was weer dat alles eigenlijk erg laag is bij mij ....maar het groeihormoon veels te laag en dus gaan ze daan verder onderzoek naar doen. Ze gaan as maandag een infuus aanleggen voor een paar uur en daar gaan ze medicijnen in druppelen om te kijken of de hypofyse gaat werken door deze medicijnen. Zo kunnen ze zien of het groeihormoon inderdaad niet goed werkt. Het onderzoek bij het AMC is volgens mij het zelfde onderzoek. Zie ook www.schildklierstichting.nl (http://www.schildklierstichting.nl).
Dan gaan ze daarna weer een bleodonderzoek doen om dit hiermee te gaan vergelijken...en al met al zijn we haast bij de kerst beland. Beide onderzoeken moet ik nu in tegenstelling tot de vorige nuchter zijn.
Afwachten maar weer.

Roos_The_Rooste
30 september 2008, 12:41
Marianneke en Patty,

Ik weet dat deze discussie al best oud is, maar ik denk ik ga het toch even navragen. Weten jullie misschien of hier al resultaten van bekend zijn en waar ik die kan opvragen?

Met vriendelijke groet,

Roos