PDA

View Full Version : opgeven of doorzetten?


kato sterckx
8 augustus 2006, 12:16
Hallo,

30 jaar geleden, bij de geboorte van mijn eerste zoon, begon mijn haar uit te vallen. Het begon met kleine plekken tot ik uiteindelijk na een jaar bijna alles kwijt was. Daarna is het nog een aantal keer teruggekomen maar nu leef ik sinds 25 jaar zonder haar (hele lichaam). De oorzaak is stress, mishandeling, ondervoeding, uitputting ... Ongeveer 10 jaar terug startte ik met behandelingen; ik probeerde werkelijk alles uit. Doch zonder resultaat. Of althans zeer tijdelijk en minimaal. Na elke emotionele negatieve gebeurtenis of herbeleving van het verleden, verloor ik weer dat weinige dat was teruggegroeid. Ik probeerde puva's (bestralingen), imuniteitsbehandeling, diphynciprone, psychotherapie (bij een traumatologe) doch zonder resultaat. Het kost me handenvol geld en veel energie. Ik ben op zoek naar iemand die hetzelfde meemaakt, om informatie en tips uit te wisselen over behandelingen. Ik vraag me af of ik het moet opgeven of doorzetten...

contacteer me op katosterckx@hotmail.com

kattemie
8 augustus 2006, 13:05
Kato, welkom op het forum.
Ik vind het vreselijk om te horen wat je allemaal hebt meegemaakt. :crybaby: En dan als gevolg daarvan ook nog je haar verliezen... dat is niet niks.

Volgens mij hebben de meesten van ons al heel wat behandelingen geprobeerd of juist heel bewust niet geprobeerd. Want de meeste AA-patiënten gaan door die fase heen, die fase van woede en onbegrip, die fase waarin je bereid bent om alles te doen om er maar voor te zorgen dat je haar weer terugkomt. Dus ervaring is er genoeg hier. ;)

Wat ik mis in jouw rijtje zijn de diverse alternatieve behandelingen, zoals acupunctuur of homeopathie. Heb je dat nooit overwogen? Ik heb zelf nu bijvoorbeeld redelijk wat succes met de behandeling door een kinesiologe.

Sterkte met je strijd.

Karen

RobertR
8 augustus 2006, 14:51
Ik heb zelf nu bijvoorbeeld redelijk wat succes met de behandeling door een kinesiologe.


Hi Karen,

wat goed dat jij wat succes behaald met deze behandeling! Ik ben hier nu wel benieuwd door geworden, kan je er misschien wat meer over vertellen? Krijg je supplementen of zo?

Thanx,
Robert

kattemie
8 augustus 2006, 20:04
Ja, ik heb een heel regime van voedingssupplementen en vitamines. Het is bedoeld om bepaalde restanten van ziektekiemen en schimmels uit mijn systeem te verwijderen. Het lijkt erop dat het werkt; ik heb al 3 maanden geen nieuwe kale plekken meer en op de plekken die het meest recent zijn uitgevallen zit hergroei. Maar ik durf niet te vroeg te juichen! ;)

Nu maar weer on topic. Als je meer wilt weten, stuur me dan maar even een PM. :)

Karen