PDA

View Full Version : Mijn haarprobleem


snappie
13 november 2002, 16:01
Hallo allemaal!

Ik volg dit forum al een tijdje en post nu mijn eerste bericht.
Ik ben dus nieuw en een meisje van 24 uit Leeuwarden.

Sinds februari dit jaar heb ik last van een haarprobleem waar ik hier nog niet veel over gelezen heb; ik wil jullie hier graag wat over vertellen.
Ik ben bezeten van symmetrie in mn haren, ik heb mn haar in een boblijn en het liefst wil ik ieder haartje even lang.
Ik heb dit jaar hele avonden dwangmatig mn haren verknipt tot mn halve nek leeg was. Op een moment heb ik ook wel haren getrokken omdat ik bang was dat ik fout zou knippen maar daar ben ik snel mee opgehouden. Ik kwam deze site tegen en las over TTM, ik ben daar heel erg van geschrokken en was toen ook bang om kaal te worden.
Nu slik ik sinds twee maanden anti-depressiva tegen mijn obsessie en heb ik een kapster gevonden die nauwkeurig knipt en die afweet van mn probleem. Ik mag ook zo vaak terugkomen als ik wil als ik denk dat een plukje niet 'klopt'.

Eigenlijk gaat het nu goed dwz ik knip niet meer zelf maar voel nog wel veel. Mijn haar is vol en groet ook alweer over mn haargrens heen.
Vergeleken met de haarproblemen die jullie hebben valt het bij mij mee en ik ben ervan overtuigd dat ik van mn obsessie afkom.

Wat minder gaat is de relatie met mijn vriend, hij kan totaal niet met dit probleem van mij omgaan en vindt het domweg gezegd 'gestoord' en dat is het natuurlijk in zekere zin ook.

Mijn vraag aan jullie; weet je partner van je probleem en hoe gaan jullie daarmee om??

Verder wens ik jullie allemaal veel kracht in deze triestige tijd van het jaar.

GrT. Snappie

Kaantje
14 november 2002, 00:19
Hallo snappie :)

Ik wil je luchtbel niet knappen maar ik heb precies hetzelfde probleem als jou.
Ook ik ben begonnen met ttm door het gelijk te willen hebben.
Even lang dus.
Ook ik had vroeger een bobline die even recht overal moest zijn en net als jou had ik iemand die elke foute plukje voor me knipte. En ook net als jou als ik zelf knipte ging ik steeds verder boven me haargrens.
Toen ik in een relatie kwam met mijn ex probeerde hij dat probleem te begrijpen, maar vaak gaf hij mij toch de schuld van alles doordat ik zo "gestoord" was.
Hij ging op het laatst al de scharen verbergen en toen begon ik de haren die langer waren er dus uit te trekken, of weg te scheren. Ik kan je zeggen dat je relatie geen stand houd als hij je alleen maar negatief benaderd over dit probleem en dat de spanning daarvan ook geen goed doet. NU vijf jaar later moet het nog steeds even lang zijn maar ook moeten de kale plekken die ik heb even groot zijn en hetzelfde.
Als ik een lijntje in mijn haar pluk moet die recht en gelijk zijn en dat is werkelijk onmogellijk plus moet ik het dan aan de andere kant van mijn hoofd precies hetzelfde hebben. Nu gelukkig heb ik een man die me steunt en me overal in helpt dan me aan te vallen.
Het enige wat ik je aan kan raden is hulp zoeken nu je nog in de beginfase zit, want ik wens niemand toe op watvoor punt ik nu zit. Ik begrijp de wanhoop die door je heen gaat als het niet gelijk is. Maar het kan nooit gelijk of even lang.
Ik hoop echt dat je er nu controle over krijgt en niet verder weg zakt zoals mij.
Heb geloof in jezelf dat je er vanaf kan komen en ik hoop dat je van mij verhaal veel opsteekt en je daardoor nog meer op je hoede bent. Ik wou dat ik met iemand had gesproken in mijn beginfase over hoe erg het uit de hand kan lopen, misschien had ik dan nu niet in deze situatie gezeten.
Als je ooit een luisterd oog hehe dan kan je me altijd mailen :) of als je vragen hebt.
kaantje@msn.com

Veel liefs karin