PDA

View Full Version : finasteride en erecties


Haarstress22
17 november 2002, 13:54
Hoi allemaal,
vraagje aan de fina gebruikers. De erectie is bij niemand afgenomen begrijp ik uit de threads. Maar is eer bij iemand opogevallen dat wanneer je ejaculeert je zaad veel minder 'spuit' dan vroeger?

Uitgeblust
22 november 2002, 21:16
Niet je spuit minder zaad ... maar omdat je prostaat een verandering ondergaat maakt deze minder vloeistof aan ... (een vloeistof die dient voor het activeren van zaadcellen en dus belangrijk voor de vruchtbaarheid) ... maar die vloeistof neemt dus af! :eek:

Visitor
22 november 2002, 21:30
Ik heb onlangs Proscar voorgeschreven gekregen. Een quote uit de gebruiksaanwijzing van CHIBRO PROSCAR TABLET 5MG:

Omdat dit middel in de zaadvloeistof terecht komt, kan het bij geslachtsgemeenschap met een zwangere vrouw (of vrouw die zwanger kan worden) het ongeboren kind bereiken; daarom condooms gebruiken indien de vrouwelijke partner zwanger is of kan worden.

Ik deel de tabletten in 4 delen. Loop ik nu ook dit risico? En hoe gaan andere Finasteride-gebruikers hiermee om?

timo2
24 november 2002, 14:52
visitor,

Wat voor een hele pil geldt, zal ook wel voor een kwart-pil gelden. MAW, echt heel bevordelijk voor de vruchtbaarheid zal het wel niet zijn. Of proscar blijvend schadelijk is bij de door jou en de meest andere gebruikers aangehouden dosis, is de grote vraag. De meningen zijn verdeeld. Maar als jou deze proscar is voorgeschreven, tegen haaruitval naar ik aanneem, dan zal je huisarts daar toch wel iets over te zeggen hebben, indien niet, vraag het hem. Eigenlijk zou iemand zijn licht eens moeten opdoen bij een uroloog. Die zouden het best een inschatting kunnen maken. Mijn inschatting is dat je proscar of fina geen tien jaar moet slikken. Maar ja, hoe lang dan wel??

Rocco
25 november 2002, 20:52
Omdat dit middel in de zaadvloeistof terecht komt, kan het bij geslachtsgemeenschap met een zwangere vrouw (of vrouw die zwanger kan worden) het ongeboren kind bereiken; daarom condooms gebruiken indien de vrouwelijke partner zwanger is of kan worden.

Vreemd, volgens Merck komt Fina in ondetecteerbare hoeveelheden in je zaad voor en zou het niet schadelijk ( moeten ) zijn voor de vrouwelijke partner.


Maar ja, voorkomen is altijd nog beter dan genezen ;)


Groetjes

Visitor
25 november 2002, 22:16
Rocco,

Bedankt voor je vele posts op dit forum. Ik heb daar heel veel aan gehad!

Die tekst stond op de bijsluiter die de apotheek apart heeft uitgeprint, maar niet op de bijsluiter die in het doosje met Proscar zat. Daar is niks over vermeld. Ik denk dat het dan ook wel wat mee zal vallen.


Btw, hoe vergaat het jou nu Rocco? Jij had ook last van inhammen toch? nu je 5 gr. dagelijks gebruikt is dat gestabiliseerd? Alvast bedankt voor je antwoord.

Rocco
26 november 2002, 20:32
Bedankt voor je vele posts op dit forum. Ik heb daar heel veel aan gehad!

Graag gedaan Visitor ! Misschien kun jij op een dag jouw kennis over haaruitval weer aan anderen overdragen :) Zo blijven wij elkaar helpen en blijven we sterk tegenover onze haarproblemen.


Btw, hoe vergaat het jou nu Rocco? Jij had ook last van inhammen toch? nu je 5 gr. dagelijks gebruikt is dat gestabiliseerd? Alvast bedankt voor je antwoord.

Dank je Visitor, het gaat goed met mij :) En hoe gaat het met jou ?

Ik gebruik nu iets langer dan 2,5 jaar Fina. Mijn haaruitval is hierdoor gestabiliseerd. Ik heb 1,5 jaar lang Propecia gebruikt ( 1 mg Fina ). Mijn haarlijn trok niet meer terug en mijn kruin vulde zich geringetjes op. Maar na die 1,5 jaar begon mijn haarlijn iets terug te trekken, dus ben ik overgegaan op 5 mg Fina. Sindsdien is mijn haarlijn weer gestabiliseerd. Maar ik merk nu wel dat mijn haarlijn weer wat aan het terugtrekken is, niet met een grote vaart, maar het is wel merkbaar wel merkbaar.

Ik ben ervan overtuigd dat Duta onze haarlijn probleem kan oplossen, laat staan onze kruin probleem. Er bestaat ook een mooie kans op hergroei. De tijd zal het leren, en die tijd is zeer nabij.


Groetjes

Visitor
26 november 2002, 20:46
Rocco bedankt, met mij ook alles goed:) ,

Ik zal het zeker door vertellen. Ik ben nu nog maar net begonnen met Finasteride dus veel zinnings kan ik er nu nog niet over zeggen.

Ik heb van die inhammen die ik op dit moment nog wel best vind. Maar ze moeten niet verder gaan, want dan gaat het wel een probleem worden. Ik verwacht dan ook geen hergroei d.m.v. Finasteride maar wel stabilisatie.

Dhr. Boersma zegt toch dat wanneer je Finasteride gaat slikken ( elke dag 1 mg ) dat je dan je haar dat je op dat moment hebt, je leven lang zult behouden. Hopelijk heeft deze beste man gelijk.

Klopt het trouwens dat een mens maar 25 haarcyclussen heeft? Zoja, hoe valt die hergroei dan te verklaren, de cyclussen zijn dan toch op?

Dutasteride komt eind dit jaar of begin volgend jaar toch pas in de VS op de markt? Betekent dat niet dat we dan nog 5 jaar moeten wachten voordat het hier in Nederland te krijgen is?

Rocco
26 november 2002, 20:56
Dhr. Boersma zegt toch dat wanneer je Finasteride gaat slikken ( elke dag 1 mg ) dat je dan je haar dat je op dat moment hebt, je leven lang zult behouden. Hopelijk heeft deze beste man gelijk.


Ik betwijfel het, bij je haarlijn zal dit zeker niet het geval zijn, heel, heel misschien wel bij je kruin, maar dit betwijfel ik ook. Maak je geen zorgen, binnen enkele jaren zullen er revolutionaire medicijnen zijn tegen haaruitval.


Klopt het trouwens dat een mens maar 25 haarcyclussen heeft? Zoja, hoe valt die hergroei dan te verklaren, de cyclussen zijn dan toch op?

Klopt alleen als je gehele DHT niveau aanwezig is. DHT verkort de haarcyclus en na +- 25 cyclussen zijn je haren onzichtbaar voor het oog geworden. Maar als je je DHT tot een bepaalde hoogte gaat blocken, dan worden je haarwortels niet meer onderdukt door je DHT en kunnen ze doorgaan met hun cyclus totdat ze weer hun oorspronkelijke dikte hebben. Dit verklaart die hergroei.

Dutasteride komt eind dit jaar of begin volgend jaar toch pas in de VS op de markt? Betekent dat niet dat we dan nog 5 jaar moeten wachten voordat het hier in Nederland te krijgen is?


Duta is midden of eind december dit jaar in de VS op de markt. Januari / Februari 2003 komt het in heel Europa op de markt. Binnen enkele maanden zou je Duta hier via je huisarts voorgeschreven kunnen krijgen.


Groetjes

DHTkiller
26 november 2002, 22:26
Rocco, hoe zit het nou eigenlijk met de Dutadosis, is 2.5 mg aan te raden om haaruival tegen te gaan of is 0.5 mg gewoon voldoende?

Alessandro
27 november 2002, 15:58
En is er al meer bekend over het niveau van de bijwerkingen van Duta? Volgens mij is dat niet meer zomaar tot poeder te zagen, dus moet je dezelfde doses nemen als Duta tegen prostaatvergroting. Dat zou kunnen betekenen dat de bijwerkingen relatief groter zijn, maar ik heb daar al een tijdje niets meer over gelezen.

Rocco
27 november 2002, 19:23
0.5 mg Duta is voldoende om je haaruitval volledig te stoppen. Er is nauwelijks verschil tussen 2.5 mg en 0.5 mg als het gaat om DHT blocking in je bloed. Er is alleen een verschil in hoofdhuid DHT. Volgens mij 55 % blocking met 0.5 mg en 83% met 2.5 mg. Natuurlijk zou het beter zijn als je overal je DHT kon blocken ( dit kan met 2.5 mg ) Maar ik denk dat de bijwerkingen zullen toenemen als je 2.5 mg gaat slikken. Dit zal niet komen omdat je meer DHT gaat blocken maar meer omdat je lichaam met de EXTRA HOEVEELHEID " chemische stof " Dutasteride komt te zitten.

Alessandro

De bijwerkingen van Fina en Duta lopen eigenlijk vrij parallel. Als je 0.5 mg Duta gaat slikken zullen de bijwerkingen zeer mee (moeten ) vallen. Misschien zullen de bijwerkingen IETSJES meer zijn dan 1 mg Fina.


Groetjes

Alessandro
28 november 2002, 14:35
Bedankt voor je antwoord.;)