PDA

View Full Version : bezoek kinderarts


eagle
4 september 2006, 08:52
Hallo,

Zoals afgesproken ben ik samen met mijn dochtertje van twee naar de kinderarts geweest. Hij zei dat het dat inderdaad zou kunnen zijn, en dat het bij kinderen onder de vijf jaar meestal voorbijgaat. Ik zat er vooral mee in dat die haren zouden blijven steken in de maag of de darmen. Hij heeft me kunnen geruststellen, dit komt zelden of weinig voort, in zijn twintigjarige carrière heeft hij dit nog maar één keer meegemaakt. Sinds zaterdag is ze dan ook haar mooie krullen kwijt, daar dit een goede methode is om haar aandacht er niet meer op te richten. Ik kon het niet over mijn hart krijgen om het héél kort te knippen, dus we zullen zien of ze er nu nog aan trekt. Ik heb haar wel een dekentje in de plaats gegeven, misschien dat dat helpt.
alvast bedankt voor de bemoedigende woorden
vele groeten
saskia

bolleke
4 september 2006, 10:39
Dag Saskia,
Ik hoop dat de kinderarts je wat heeft kunnen geruststellen...
Ik wens je veel succes met je dochtertje en als je mocht zien dat ze toch nog hardnekkige pogingen doet om aan haar haren te trekken, aarzel dan niet om ze goed kort te knippen en blijf dat lang genoeg volhouden. Op die manier kan het gedrag of de gewoonte 'vergeten' worden... Ik denk dat velen van ons dit graag hadden gewild dat onze ouders dat hadden gedaan. Liever toen er een beetje anders uitzien dan wanneer je puber of volwassen bent... Jij vindt het erg om nu de haren kort te knippen maar bedenk hoe zij zich zal voelen, later...
Succes!

ingevdb
4 september 2006, 12:26
hoi eagle,

goed dat je wat positief nieuws gekregen hebt!
ik begrijp je angst wel. heb zelf TTM en heb een dochter die net 1 jaar is geworden. ben al van voor de geboorte bang voor eventuele "aanleg", en zie haar nu wel heel af en toe s door haar haartjes wrijven (ze heeft er nog bijna geen :), en dan slaat mn hart meteen over... maar ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden, hopende dat zij dat dan ook niet gaat doen...
succes nog!
inge