PDA

View Full Version : even voorstellen


wendy enklaar
7 september 2006, 11:53
wil me graag even voorstellen. Ik ben Wendy en ik heb 16 jaar Alopecia Areata. Met ups en downs tot pruiken en sjaals aan toe sla ik mezelf er doorheen. Inmiddels ben ik met m'n gezinnetje naar Le Marche in Italie verhuisd en gaan we daar een camping beginnen met luxe tenten.
Heb een vraagje, op dit moment heb ik weinig haar over en ben ik begonnen met sjaaltjes dragen. Overigens is dit voor het eerst omdat ik altijd pruiken heb gedragen. Nu heb ik bandanas gedragen maar zou graag sjaals hebben voor over m'n totale hoofdhuid. Heb al veel op internet gezocht maar zijn er nou in nederland geen winkels voor zulk soort speciale bandanas of sjaaltjes? ook hoe je ze het beste kunt knopen en zo, zodat het niet afgaat? Wel heb ik wat in amerika gevonden maar weet nog niet of ze dit naar italie willen sturen.
Hoop dat er mensen me willen helpen. Groetjes lotgenoten en wie weet tot schrijfs.

Annewil
20 september 2006, 04:18
hallo wendy


ik zou zeggen ga voor buffs.....
Ik ben volledig kaal en draag uit principe geen pruik (onder het motto, okee het is nu een keer zo, jullie - omgeving - moet er maar aan wennen, want IK heb er ook aan moeten wennen). Wat ik wel merk dat het zweet me langs de hoofdhuid druipt onder hoge temperaturen, voorheen werd dit vocht allemaal opgevangen en afgevoerd door mijn haar, wenkbrauwen en wimpers. Daarom heb ik een aantal buffs gekocht, dat zijn als het ware kokers van heel dunne, vocht afvoerende, stof, die je op verschillende manieren om en rond je hoofd kunt draperen. Als muts, als piratendoekje, als hoofddoek en als zweetafvanger.... Ze nemen vocht op en geven het ook weer af aan de lucht, zodat je niet almaar met doekjes over je hoofd hoeft te vegen.

je kunt ze terugzien op www.theoschoutenhaarwerken.nl (http://www.theoschoutenhaarwerken.nl) onder buffs. Maar de betere sportwinkel kent ze ook (onder de rubriek outdoor... hoofddeksels)

met groeten

Annewil

Lies86
20 september 2006, 10:47
Ook ik ben helemaal in voor bufs.

Ze zijn geweldig!! Makkelijk te wassen, leuk om te zien en ze zitten lekker.
Deze man van de link die Annewil je gaf stuurt ze vast ook wel op naar Italie!

Groetjes!

Annewil
21 september 2006, 02:57
Ik vond ze dus ook bij Perry Sport in de afdeling outdoor.... andere grote sportzaken hebben ze vast ook!


Annewil

Lies86
21 september 2006, 11:20
Ja klopt, al moet ik zeggen dat ze op het internet leukere printjes hadden
Misschien kun je ze ook wel gewoon in italie kopen wendy!

Nicole Louweret
22 september 2006, 10:07
wat zijn buffs ???? Als ik op de link tik dan zie ik niks? Heeft iemand er misschien een plaatje van of een foto ofzo?

Ik ben erg geinterreseerd.
Ik draag meestal als het erg warm is gewoon een petje

groetjes Nicole

Lies86
22 september 2006, 10:55
Heey Nicolle,

Buffs zijn katoenen??? doekjes zonder naad. Ze hebben een kokervorm waardoor je er vanalles mee kan doen.
http://www.theoschoutenhaarwerken.nl/hoofddoekjes.php
Hier zie je wat knoopvoorbeelden.

Ik vind ze magnefiek echt een aanrader!

Lies

Nicole Louweret
22 september 2006, 15:38
aha zijn dat buffs

bedankt voor de uitleg en de plaatjes Annelies !

Lies86
22 september 2006, 16:45
Graag gedaan nicole!!!