PDA

View Full Version : Migraine


Diable
21 november 2002, 14:58
Wie hebben er hier last van Migraine?
Waar heb je dan last van?
Hoe vaak heb je het?
Gebruik je er medicijnen voor?

Mijn beeld wordt soms helemaal troebel, ik kan dan bijvoorbeeld niet lezen. Even daarna krijg ik pijn aan mijn ogen en weer later in m'n nek. Dat trekt dan door naar m'n hoofd en dan wordt het zo'n zeurende pijn. ik kan dan eigenlijk niets meer, want ik zie niet goed en en ik voel me rottig vanwege al die pijn. Ik ga dan meestal plat op m'n rug in bed liggen en probeer wat te slapen, maar soms is het zelfs na een hele nacht slapen nog steeds even erg. ik vraag me af wat dit is. een beknelde zenuw? Migraine? Ik ga in elk geval maandag naar de huisarts want ik heb het nu al 3/4 jaar.

bolleke
21 november 2002, 19:37
Hoi Diable,

Ik herken perfect wat je beschrijft, heb er jàren last van gehad.
Het was een vorm van migraine, nl. oogmigraine. Dat wil zeggen dat alles begon met vlekken voor de ogen. Dat duurde zo'n half uur, ik kon dan absoluut niet meer schrijven, lezen, autorijden..
Na dat half uur verdwenen de vlekken maar had ik een ijl gevoel in mijn hoofd en hoofpijn en nekpijn.
Ik wist voor mezelf dat ik moest opletten met fel licht en vb met het strijken van fijne ruitjes of strepen, want dat kon de migraine uitlokken.
Een paar jaar geleden ben ik in behandeling gegaan bij een homeopaat/acupuncturist en die heeft er mij VOLLEDIG van afgeholpen. Niet met homeopathie, wèl met kleuren-acupunctuur.
Ook voor de TTM werkt kleuren-acupunctuur voor mij heel ondersteunend.
Dus, meisje, er is hoop nietwaar?
Sterkte, Bolleke

Diable
21 november 2002, 22:57
aha, oogmigraine... daar ga ik eens wat meer over opzoeken. Ik neem homeopatische tabletten, maar ik weet niet zeker of ze helpen want ze helpen sowieso pas laat. Er zit moederkruid in en dat schijnt te helpen tegen migraine. Ik heb het vermoeden dat het wel werkt of meehelpt.

Ik ga ook naar de huisarts maandag, dan ga ik vragen of er iemand naar m'n nek en m'n rug kan kijken. want als ik een tijdje rechtop loop dan gaat het pijn doen en da's niet de bedoeling, toch?