PDA

View Full Version : Fw: Hoe liefde te installeren


Grover
19 september 2006, 12:25
Zie de bijlage...

wilfried
23 september 2006, 13:09
Dank je wel voor het plaatsen van deze mooie tekst.

Het is inderdaad zo dat de ziel, ons ware Zelf wordt bedekt door vele donkere plekken (negatieve ladingen) die we eerst moeten verwijderen willen we de ziel in al zijn luister ervaren.
Al deze donkere plekken worden veroorzaakt door gedachten, woorden of daden die voortkomen uit woede, wellust, hebzucht, zelfzucht, bedrog en gehechtheid.
Zij verhinderen dat wij de zuivere energie van de ziel ervaren.
Al deze lagen moeten we dus verwijderen willen we de luister van de ziel, ons ware Zelf ervaren.

Door dagelijks te mediteren en te kijken naar m' n gedachten, woorden en daden, is zelfinzicht toegenomen.
Door meditatie zie ik welke negatieve ladingen er op me rusten en kan ik stappen ondernemen om ze te verwijderen.
De eerste stap is bewust te worden van deze blokkades om deze dan langzaam maar zeker één voor één op te heffen.
Meditatie leid me naar de bron van het goede, het ware Zelf.

Spirituele groetjes,
Karin.;)

wilfried
28 september 2006, 17:13
Enkele mooie citaten over liefde uit Van Dag Tot Dag.
Meditaties uit Een ongewoon gesprek met God.
Neale Donald Walsch.

*Je eerste natuur is onvoorwaardelijk lief te hebben.

*Je ziel streeft naar het hoogste gevoel. Zij probeert volmaakte liefde te ervaren en te zijn.

*Liefde is de uiteindelijke werkelijkheid. Het is de enige realiteit. Het Al. Het gevoel van liefde is je ervaring van God.

*Meesters zijn zij die alleen voor liefde hebben gekozen. In alle gevallen. Op elk moment. In elke omstandigheid.

*Laat je liefde de anderen aanzetten om de wereld in te gaan zodat ze volledig de ervaring ondergaan Wie ze zijn. Op deze manier zul je werkelijk hebben liefgehad.

*Op dit kritieke ogenblik in alle menselijke relaties is er slechts één vraag : Wat zou liefde nu doen?

*Je bent de diepste wijsheid en de hoogste waarheid, de grootste vrede en de edelste liefde. Je bent al deze dingen. En gedurende bepaalde momenten in je leven heb je jezelf als al deze dingen gekend. Kies er nu voor jezelf altijd als deze dingen te kennen.

Karin.:)

gletscher
28 september 2006, 20:14
Enkele citaten:

PLATO: Aangeraakt door de liefde, wordt iedereen een dichter!

M.C. MOERDIJK: In liefde is aanmaken en uitmaken het moeilijkst.

ACIM: De essentie van je Zelf is Liefde, de essentie van je persoonlijkheid is angst.

WILLIAM LAW: Liefde is onfeilbaar: zij kent geen vergissingen, want vergissingen zijn de behoeften aan liefde.

ROEMI: Liefde is het geneesmiddel voor onze trots en zelfoverschatting, de geneesheer van al onze ziektes.

THEO KARS: Als je verliefd bent vraag je je nooit af wat de zin van het leven is, omdat je op die ogenblikken het antwoord weet.

TOON HERMANS: Liefde is op weg zijn naar: jezelf te vinden in elkaar.

SIMON CARMIGGELT: Echte liefde kent geen schuldgevoel.

GEORGES BERNANOS: De liefde is, evenals het verstand, een van de onderdelen van ons bewustzijn.

J. ADDISON: Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.

MOOI!!!!

Gletscher.

wilfried
28 september 2006, 20:57
Prachtige citaten die je hier neerzet Gletcher.

Zelf hou ik ook veel van citaten, spreuken en gedichten ... en vooral als ze over Liefde gaan ...

Groetjes,
Karin.;)

gletscher
29 september 2006, 10:14
Prachtige citaten die je hier neerzet Gletcher.

Zelf hou ik ook veel van citaten, spreuken en gedichten ... en vooral als ze over Liefde gaan ...

Groetjes,
Karin.;)

Dank je wel.

Deze komen van mezelf.

Het is eenvoudig om in het bootje van de Liefde te varen.
Echte Liefde blijft voor altijd bestaan.
Dat weet je eigenlijk pas als het je overkomt.
Als ze je de andere kant op laten gaan.

Geluk is de periode tussen de eerste verliefdheid en je laatste zinnen.
De periode dat je de Liefde echt kent.
De tijd dat je de ander hebt kunnen beminnen.
Voor sommige een leven lang, voor een ander slechts een moment.

Liefde.

Gletscher.

wilfried
29 september 2006, 14:02
Onderstaande tekst las ik gisterenavond op een spiritueel forum waar ik nogal eens 'rondspook'.
Het is geschreven door de moderator van het forum.
Het onderwerp is : "Westerse cultuur en mannelijkheid".
Voor mij is het echter een verhaal over ware liefde tussen een man en een vrouw.
De mooie woorden in de tekst raakten mij héél diep.
Ze deden me denken aan één iemand, zo bijzonder!
Je gevoelens volledig aan de kant schuiven, alleen maar om zichzelf en die ander te laten groeien in Wie ze Werkelijk ZIJN.

Hier volgt de tekst : Westerse cultuur en mannelijkheid.

Veel mannen hebben net als de vrouwen moeite met de veranderingen die er gaande zijn. Hoe lang leven we al niet in een wereld die beheerst wordt door de mannen. De basis van alle religie in de wereld is een mannenreligie! De vrouwen zijn altijd uit het openbare leven weggedrukt. Hoe kort in de geschiedenis zijn de vrouwen uit hun hoekje gekomen. En wat er gebeurt is dat zij zich de houding van de man aan gaan meten.

Wat we zo verschrikkelijk missen in deze wereld is dat we eens moeten beseffen dat zowel de man, als de vrouw ieder zijn eigen aard heeft die er toe doet. De man moet in zichzelf zoeken en ontdekken dat hij vrouwelijke kanten heeft en de vrouw is aan het ontekken dat zij mannelijke kanten heeft.

Maar waar de meeste mensen in de fout gaan is dat ieder gevoel, of verlangen niet ge-uit hoeft te worden. In deze wereld roept iedereen om het hardst dat hij het recht heeft om zichzelf te zijn, om te zeggen wat hij denkt, om te doen wat hij wil. Maar daar gaat het fout. Want in dat uiten worden doorlopend andere mensen beledigt, voelen anderen zich op de tenen getrapt.

De vrouw loopt vast in haar ontwikkeling wanneer ze niet kan leren haar persoonlijke gevoelens te overwinnen en over de sterke aantrekkingskracht tussen personen en families in deze wereld heen te komen en wanneer ze niet duidelijk de slang en diens verleidingen er achter leert onderscheiden. Maar ze loopt ook vast, wanneer de man niet in staat is, haar verwarde gevoelens, haar diepere angsten en haar innerlijke strijd te herkennen en daardoor niet zuiver blijft in zijn dienstbaarheid naar haar. !

Alleen in een absoluut zuivere relatie tussen de man en de vrouw kan Spirit dansen en dienen.

Alleen in een zuivere en transparante relatie met de man kan de ziel in de vrouw groeien en rijpen.

Dit is de grote verantwoordelijk van de man naar de vrouw wanneer zij op hem verliefd zou worden ...

*****

Prachtig gedicht trouwens dichter Gletscherius Platodonis.
Je geliefde zal er diep door geraakt zijn.

Mvg.
Karin.;)

wilfried
15 december 2006, 16:58
Wat is de bron van liefde?
Waar komt zij vandaan?
Is het werkelijk de liefde van die ander die ons zo gelukkig maakt en zoveel krachten schenkt?
NEE .......... het is niet de liefde van iemand anders die je zoveel liefde geeft, het is de liefde van jouw Zelf dat door jou heen stroomt. Jouw liefde is ontwaakt omdat het de mooiste gift is die je iemand kan schenken. Het stroomt vanuit de bron, door jou heen, naar die ander toe ... als goddelijk geschenk voor die ander.

We zijn alleen niet meer bewust van onze heelheid, en denken in onafhankelijkheden, hierdoor hebben we anderen nodig om die liefde in ons te doen ontwaken. We maken vervolgens die ander verantwoordelijk voor onze ontwaakte liefde, denken misschien zelfs dat het die ander is die ons liefde geeft, maar zijn vergeten dat het de liefde is die altijd al in ons aanwezig is.

We hebben geen anderen nodig om die liefde te ervaren, deze liefde is er altijd in oneindige hoeveelheden, zoveel als je maar wilt hebben. Je hoeft er niets voor te doen, hoeft niets te bewijzen, geen hart te veroveren, je hoeft alleen maar deze liefde aaan je Zelf te vragen. Je Zelf onthoudt jou niks van wat je nodig hebt ... die liefde wordt je met liefde geschonken, opdat jij jezelf kan transformeren en de kracht hebt om bergen te verzetten. Daarna is er zelfs nog zoveel liefdesenergie over dat je ook nog aan anderen kan geven, die nog niet goed weten hoe ze hun eigen liefdes bron kunnen aanboren.

Zoek het antwoord niet buiten jezelf of bij anderen, de bron van liefde is in jou en je mag daar voor altijd in gelukzaligheid vertoeven. Houd je liefde niet vast, maar geef het door aan anderen, opdat een ieder door liefde getransformeerd zal worden.

Echt waar je hebt niemand hiervoor nodig ... als je wil kan je in een fractie van een seconde vertoeven in de warmste en krachtigste energie die ons ter beschikking staat ... je hoeft alleen maar ontvankelijk te zijn.

Karin.:)

Guoy
17 december 2006, 00:47
:D Leuke thread is dit! Waarom staat ie niet in het "van alles en nog wat forum"?

Nog een citaat er aan de lijst toevoegen: "Before you love someone, you have to love yourself" - Victor Ruggeiro (zanger van de beste ska band in de wereld: The Slackers :))

Door dagelijks te mediteren en te kijken naar m' n gedachten, woorden en daden, is zelfinzicht toegenomen.
Door meditatie zie ik welke negatieve ladingen er op me rusten en kan ik stappen ondernemen om ze te verwijderen.

Kan je de volle lotus houding? :) Trouwens, waarom schrijf je het woord "zelf" continu met een hoofdletter?

wilfried
18 december 2006, 11:05
:D Leuke thread is dit! Waarom staat ie niet in het "van alles en nog wat forum"?

Nog een citaat er aan de lijst toevoegen: "Before you love someone, you have to love yourself" - Victor Ruggeiro (zanger van de beste ska band in de wereld: The Slackers :))



Kan je de volle lotus houding? :) Trouwens, waarom schrijf je het woord "zelf" continu met een hoofdletter?

Hey Guoy.

Grappig dat je net nu vraagt of ik de lotus houding ken. Jammer genoeg nog niet en jij?
Onlangs zijn we gestart met Falun Gong, deze oefeningen worden gedaan in lotushouding.
Falun Gong beoefen je om actief aan jezelf te werken om een beter en gezonder mens te worden.
In China worden Falun Gong beoefenaars op ongekende brute wijze gefolterd en vermoord. Zelfs baby' s worden voor de ogen van hun ouders gefolterd en vermoord.
Stel je voor !!!
Meer info over Falun Gong:


http://www.falundafa.org/Dutch/boeken/flg_dutch_htm_bestanden/flg_4.htm
http://www.falundafa.org

Het Zelf schrijf ik met een hoofdletter omdat het Hogere steeds met een hoofdletter wordt geschreven.
Met meZelf bedoel ik niet mezelf, maar het goddelijk Zelf dat verblijft in het hart.
Een mooi boek over het Zelf is : Het mysterie van het Zelf, Upanishaden, geschreven door Dr. W.H. van Vledder.
De schriftelijke leer van de Upanishaden is 5000 jaren oud en zijn hiermee de oudste heilige geschriften die de mensheid kent.

Groetjes,
Karin.:)

Dit Zelf wordt niet gevonden door studie of diep denken,
ook niet door spreken, luisteren of horen,
aan hem die anders niet meer kent dan het verlangen naar het Zelf,
aan hem toont Zich dat goddelijk Zelf in Zijn verheven aard.
Dat Zelf te vinden vergt van hem die Dat te vinden wenst
steeds absolute toewijding, gerichtheid op het doel,
hij die eenpuntig, doelgericht, zichzelf volledig geeft,
weet met volstrekte zekerheid dat het Zelf diep in hem leeft.
Hij die dat goddelijk Zelf vindt in het eigen hart,
vindt in zichzelf de rust en vrede die hij zoekt,
hij ziet dat hoogste Zelf in plant en dier en mens,
wordt dienaar van dat Zelf, gaat op in het goddelijk Al.