PDA

View Full Version : Donkere haartjes op onderbuik.


Regret
19 september 2006, 20:18
Ik weet niet of het op dit forum gepast is, maar ik wil het toch even kwijt, en misschien hebben sommige wat tips. Ik heb onder mijn navel en nog een stuk naar beneden, donkerde haartjes, ze vallen heel erg op, het is niet mooi. Voorheen zaten ze er niet, maar ik ben ooit met mijn scheermesje tever gegaan. Waardoor ik eigenlijk aan de gang bleef.. en ik nu zit met donkerdere haartjes.. Ik heb ze nu een aantal keren geharst en ik merk wel dat ze dunner terugkomen, maar ze zijn nog steeds lelijk donker. Als ik blijf harsen, word dit op een gegeven moment weer zoals het normaal was? Of zal ik dan toch naar de ontkleuringscreme moeten grijpen? (die ik overigens nergens in de winkels kan vinden?) Ik zit er echt mee, want zwemmen e.d doe ik dus niet. En elke keer mijn shirtje naar beneden trekken als hij iets omhoog komt, en er continue op letten ben ik ook zat.:(

marjolein2
20 september 2006, 08:07
Laseren lijkt me wel een goeie oplossing voor jou. Moet je een paar keer laten doen en is niet goedkoop. In totaal zal je wel een paar honderd euro kwijt zijn, maar dan ben je er wel voor goed vanaf.

Marjolein

Georgie
20 september 2006, 09:05
Ik weet niet of het op dit forum gepast is, maar ik wil het toch even kwijt, en misschien hebben sommige wat tips. Ik heb onder mijn navel en nog een stuk naar beneden, donkerde haartjes, ze vallen heel erg op, het is niet mooi. Voorheen zaten ze er niet, maar ik ben ooit met mijn scheermesje tever gegaan. Waardoor ik eigenlijk aan de gang bleef.. en ik nu zit met donkerdere haartjes.. Ik heb ze nu een aantal keren geharst en ik merk wel dat ze dunner terugkomen, maar ze zijn nog steeds lelijk donker. Als ik blijf harsen, word dit op een gegeven moment weer zoals het normaal was? Of zal ik dan toch naar de ontkleuringscreme moeten grijpen? (die ik overigens nergens in de winkels kan vinden?) Ik zit er echt mee, want zwemmen e.d doe ik dus niet. En elke keer mijn shirtje naar beneden trekken als hij iets omhoog komt, en er continue op letten ben ik ook zat.:(

Dat is hier zeker gepast, maar ik zou het even posten op de pijler 'Hirsutisme'. Daar zitten voldoende dames met ervaringen met de verschillende behandelingen.
Scheren maakt de haren niet dikker, overigens. Je gaat er meer op letten, en ze zijn stomp afgesneden en lijken daardoor stugger.

Bij wat hierboven genoemd wordt, laseren, komen de haren uiteindelijk toch weer terug, het is niet definitief. De haargroei kan wel minder blijven.

Regret
20 september 2006, 14:31
Laseren is nou niet echt een optie voor mij.
Daarbij zaten deze haartjes er eerst nooit! Ik heb overal op mijn lichaam blonde haartjes die je niet ziet, behalve als ik er begin te scheren. Ik heb hier dus nooit last van gehad. En door deze domme uitschieter zit ik eigenlijk met dit probleem..
Ze zijn niet veel dikker meer, maar vallen gewoon heel erg op omdat ze donkerder zijn.. Ze lijken ook langer dan ze voorheen waren.

marjolein2
20 september 2006, 17:51
Bij laseren blijven de haren echt wel weg hoor, het kost alleen een aantal sessies, maar als het haarzakje dood is blijft het ook dood. Ik heb zelf m'n bikinilijn laten doen en ben er heel tevreden mee. Bijna geen haar meer te bekennen. Het is ook niet echt pijnlijk en kost heel weinig tijd (kwartier per sessie, eens in de paar maanden, in totaal zo'n vijf keer, maar bij sommigen vaker of minder).

Maar goed, als je het niet wilt, dan moet je het natuurlijk niet doen. Dan is blijven harsen misschien wel het beste alternatief. De haartjes blijven dan langer weg dan bij scheren en worden dunner.

Blue-D
20 september 2006, 23:01
Wat ook een optie is die lijkt op harsen, is epileer apparaten! en dan bedoel ik een investering in een goede apparaat die lang mee gaat. Het is niet pijnlijker dan harsen meestal. Het voordeel is bij een goede epileerapparaat is dat je minder lang hoeft te wachten tot de haren een bepaalde lengte hebben bereikt. Een goede apparaat kan ook korte haartjes weghalen! en de haren komen ook zacht terug netals bij harsen. een scrub gebruiken of maseren met een bodylotion kan helpen ook tegen ingroeiende haren, al zal dat niet snel gebeuren op je buik denk ik!

Georgie
21 september 2006, 09:44
Bij laseren blijven de haren echt wel weg hoor, het kost alleen een aantal sessies, maar als het haarzakje dood is blijft het ook dood. Ik heb zelf m'n bikinilijn laten doen en ben er heel tevreden mee. Bijna geen haar meer te bekennen. Het is ook niet echt pijnlijk en kost heel weinig tijd (kwartier per sessie, eens in de paar maanden, in totaal zo'n vijf keer, maar bij sommigen vaker of minder).

Maar goed, als je het niet wilt, dan moet je het natuurlijk niet doen. Dan is blijven harsen misschien wel het beste alternatief. De haartjes blijven dan langer weg dan bij scheren en worden dunner.

Marjolein, dat is lang niet altijd zo. Ik baseer me hierbij op ervaringen van gebruiksters die de zgn. 'ideale kandidaten' waren: lichte huid met donkere haren en die duizenden euro's uitgaven aan vele behandelingen, uiteindelijk zonder resultaat omdat de haren na een jaar gewoon weer terugkwamen. Ook op dit forum kun je die ervaringen lezen. Er is een onderzoek geweest door het programma Kassa, waar hetzelfde uit bleek: laseren, op welke manier dan ook, lichtflits e.d.: er bestaat GEEN methode van defitieve ontharing. De beharing kan wel minder teruggroeien.

Regret
21 september 2006, 15:25
Het probleem is dat met harsen mijn huid wel mooi glad en zacht is zonder haartjes, maar je wel rode plekjes ziet en dat is ook niet bepaald mooi.. Plus zie ik na een paar dagen al zwartige puntjes van waar weer haartjes gaan doorkomen. Pff, ik snap het niet. Ik heb dit nooit gehad. En enkel alleen omdat ik er een keer met mijn scheermesje overheen ben gegaan (met vreselijke spijt!!) zit ik hier nu mee.:crybaby:

Het is trouwens ook niet mijn gehele onderbuik, maar echt zo een streepje onder mijn navel.

Georgie
22 september 2006, 09:10
Het probleem is dat met harsen mijn huid wel mooi glad en zacht is zonder haartjes, maar je wel rode plekjes ziet en dat is ook niet bepaald mooi.. Plus zie ik na een paar dagen al zwartige puntjes van waar weer haartjes gaan doorkomen. Pff, ik snap het niet. Ik heb dit nooit gehad. En enkel alleen omdat ik er een keer met mijn scheermesje overheen ben gegaan (met vreselijke spijt!!) zit ik hier nu mee.:crybaby:

Het is trouwens ook niet mijn gehele onderbuik, maar echt zo een streepje onder mijn navel.

Regret, dat komt echt niet omdat je er één keer met je scheermesje overheen bent gegaan. Scheren heeft geen enkele invloed op de haargroei. De haren lijken alleen stugger te zijn omdat ze recht afgesneden zijn. Als iets je eenmaal gaat opvallen blijft het je opvallen. Maar heb je al eens op de pijler 'Hirsutisme' gekeken? Daar staat echt veel waardevolle info. Je zit nu op de pijler 'Haarproblemen op het hoofd', zal ik maar zeggen.

Regret
22 september 2006, 13:43
Regret, dat komt echt niet omdat je er één keer met je scheermesje overheen bent gegaan. Scheren heeft geen enkele invloed op de haargroei. De haren lijken alleen stugger te zijn omdat ze recht afgesneden zijn. Als iets je eenmaal gaat opvallen blijft het je opvallen. Maar heb je al eens op de pijler 'Hirsutisme' gekeken? Daar staat echt veel waardevolle info. Je zit nu op de pijler 'Haarproblemen op het hoofd', zal ik maar zeggen.

Ik ben er ook niet een keer overheen gegaan maar meerdere keren, aangezien ze serieus gelijk donkerder terugkwamen! Voorheen zag je het niet eens, en op de plek waar ik het ooit geschoren heb wel. Verklaring voor? Idem op mijn benen, ben gaan scheren toen de haartjes gewoon ook nog blond waren, nu zijn ze zwart.

En daar heb ik al gekeken ja.:)

littlemisshappy
3 juli 2007, 14:53
als je maar een heel klein oppervlakte wil behandelen, zoals het streepje, kan je beter elektrisch laten epileren. Werkt hetzelfde als laser, maar dan stippen ze elk haartje apart aan, en gaat het eerder weg.
Succes!