PDA

View Full Version : krullenprobleem!


Krullenbol8
9 oktober 2006, 20:42
Heej mensen

Als een nieuw lid zit ik al meteen met een, voor mij, groot probleem.

Ik heb sinds een half jaar een nogal flinke bos krullen. Ik vind het helemaal geweldig, maar de afgelopen anderhalve maand is er nogal wat haar uitgevallen. In het begin doordat ik het zelf eruittrok, geen idee waarom, maar nu ik erachter ben gekomen dat het een stuk erger is dan het leek(nat haar en dan opzij kammen...en dan zie je het..) ben ik daarmee al lang gestopt. De ergste plek is nog wel de kruin bovenop...het valt opzich niet heel erg op als je het goed modeleert, maar ik vind het echt heel vervelend. Ik heb ook het idee dat het erger wordt. Als ik mijn haar 'sochtends doe, vallen er bestveel haren uit....

Wat moet ik doen?

Krullenbol...

Gattuso
10 oktober 2006, 11:28
Ok, je hebt dus blijkbaar haaruitval. Maar beschrijf verder eens je situatie: heb je inhammen, wordt er meer hoofdhuid zichtbaar bijvoorbeeld bij de kruin?
Zijn er veel mensen in je familie met kaalheid, kijk met name naar de vader van je moeder (opa dus) en je eigen vader. Heeft je kapper of andere mensen gezegd dat je haar dunner wordt? Indien de antwoorden op deze vragen er inderdaad op wijzen dat je haar dunner wordt, pas dan zou ik stappen ondernemen (evt. huisarts/dermatoloog, en in een later stadium eventueel medicijnen). Maar dit is natuurlijk nog niet aan de orde, het is ook goed mogelijk dat je gewoon in een periode met wat meer haaruitval zit, zonder dat dit consequenties heeft voor je haardos, :D

In ieder geval, succes!

Krullenbol8
15 oktober 2006, 20:04
bedankt voor je reactie!
Nou kijk het is vooral eigelijk rond mijn kruin, en ik ga steeds meer denken dat het gewoon komt dat het lang is(en de huid dat niet gewend is ofzo..)
Ik ga in ieder geval naar de kapper deze week en kijken wat zij zegt...
Hopelijk alleen een periode en niet voor altijd:)


Ok, je hebt dus blijkbaar haaruitval. Maar beschrijf verder eens je situatie: heb je inhammen, wordt er meer hoofdhuid zichtbaar bijvoorbeeld bij de kruin?
Zijn er veel mensen in je familie met kaalheid, kijk met name naar de vader van je moeder (opa dus) en je eigen vader. Heeft je kapper of andere mensen gezegd dat je haar dunner wordt? Indien de antwoorden op deze vragen er inderdaad op wijzen dat je haar dunner wordt, pas dan zou ik stappen ondernemen (evt. huisarts/dermatoloog, en in een later stadium eventueel medicijnen). Maar dit is natuurlijk nog niet aan de orde, het is ook goed mogelijk dat je gewoon in een periode met wat meer haaruitval zit, zonder dat dit consequenties heeft voor je haardos, :D

In ieder geval, succes!