Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Verband puistjes en haaruitval? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7146)

cueball 19 augustus 2005 19:48

Verband puistjes en haaruitval?
 
Soms merk ik dat ik een tijd weinig uitval heb ( maand ofzo ) en na die maand krijg ik spontaan puisten ( niet veel, 3 ofzo ),en weer veel uitval. Is het mogelijk dat hier een verband tussen bestaat( gebruik nog steeds geen medicijnen tegen uitval ) ?

ycelik 19 augustus 2005 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cueball
Soms merk ik dat ik een tijd weinig uitval heb ( maand ofzo ) en na die maand krijg ik spontaan puisten ( niet veel, 3 ofzo ),en weer veel uitval. Is het mogelijk dat hier een verband tussen bestaat( gebruik nog steeds geen medicijnen tegen uitval ) ?

Als ik me goed herinner heb ik ergens gelezen dat er een verband was tussen die twee omdat het met DHT te maken heeft.
Het kan zijn dat je lichaam misschien de maanden waneer het wel veel uitvalt meer DHT produceert.
Dat je daardoor puisten en haaruitval hebt.
Maar aan de ene kant ken iemand die is over de 20 heeft een dik bos haar maar wel lompe 14 jaar acne.
Dus weet ook niet wat ik moet denken, sinds ik aan de fina ben krijg ik hier en daar 1 of 2 puisten, die ik eerder nooit meer hand sinds mijn 16.5 de.

cueball 20 augustus 2005 09:03

Dan is die persoon mischien niet gevoelig voor dht ?

flappie 20 augustus 2005 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cueball
Dan is die persoon mischien niet gevoelig voor dht ?

Spot on, dacht precies hetzelfde :P.

rizla 20 augustus 2005 13:43

mischien heeft het beide te maken met overmatige talgproductie

robinson 23 augustus 2005 16:10

puisten
 
Beste iedereen,

k heb soms best last van acne. Niet extreem erg (er zullen geen littekens achterblijve) maar gewoon een normale puberpuistenkop. Ik heb nog niet echt last van haarverlies. (kleine inhammetjes, nauwlijks zichtbaar). Maar kan ik ervan uitgaan dat omdat ik puisten heb ik ook een stuk kaler zal worden in de toekomst????

groetjes,
Robinson

kevin 23 augustus 2005 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robinson
Beste iedereen,

k heb soms best last van acne. Niet extreem erg (er zullen geen littekens achterblijve) maar gewoon een normale puberpuistenkop. Ik heb nog niet echt last van haarverlies. (kleine inhammetjes, nauwlijks zichtbaar). Maar kan ik ervan uitgaan dat omdat ik puisten heb ik ook een stuk kaler zal worden in de toekomst????

groetjes,
Robinson

Totaal niet.

marcel111 2 september 2005 14:38

Ik weet dat DHT een oorzaak voor puistjes kan zijn. Om de zoveel tijd heb ik er ook last van. Heeft het niet met een onregelmatige hormoonspiegel te maken en dat DHT vaak niet de oorzaak is?

bugg 13 september 2005 18:17

Gebeurt dit in periodes met verhoogde stress? Want volgens mij is al aangetoond dat er een verband kan zijn tussen zowel stress en puistjes als stress en haaruitval.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.