Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

Hanna 27 augustus 2009 22:59

Dan klopt er toch iets niet, want dan zou je niet zoveel schilfers hebben...
Ga toch maar even naar de huisarts.

Joellie 28 augustus 2009 19:17

[quote=Joellie;217852][quote=John18;217769]Hoi, zou iemand zo aardig kunnen zijn mij even te diagnoseren?

Lijkt mij ook verstandig.. wil geen cowboy verhalen ophangen.. ik heb het van die propecia en ben er zeker zo'n 50 tegengekomen die het daar ook van hebben.. hier heb je bijvoorbeeld een linkje waar ook andere finasteride propeica gebruikers het van hebben....

http://www.hairlosshelp.com/forums/m...c%20dermatitis


ga naar de doktor..laat dit gewoon zien en dan weet je wat het is.. Je moet het echt de kop indrukken anders spreid het alleen maar meer uit.
geloof mij als het SD is dan dan wil je er echt alles aan doen om het niet op je gezicht te krijgen.. succes

X-Zeem 29 augustus 2009 01:54

Wat me opvalt is dat die talgachtige spul waaruit die schilfer bestaat ook uit beide plooien van mijn ogen komt.
Dat had ik vroeger toen ik SEB/PSO had nog niet :P
Het is precies hetzelfde spul als wanneer ik de schilfer nat maak met warm water.
Wat me ook opviel is dat het ook een beetje net aan mijn tandvlees en tand zit.

Men o men, ze moeten echt snel iets vinden anders ga ik mee zwemmen met de knabbelvisjes.

Joellie 29 augustus 2009 12:45

@ xzeem..

Op mijn tandvlees heb ik ook een witte laag.. ik poets het vaak dan ook weg.. en regelmatig heb ik last van die groene of wit gele spul (snotjes) bij mijn ogen.. maar dat ziet er vaak toch wel anders uit dan de schilfers van het eczeem.

Joellie 29 augustus 2009 13:18

Uitslag ontlasting onderzoek

Ik typ er meteen ff bij wat de uitslag van het lab is..

PH waarde verlaagd 5,10 Hoort te zijn tussen de 5,8 - 6,8

Spiervezels 1

Een verhoging van spiervezels in de ontlasting kan te wijten zijn aan een gebrekkige proteïne vertering. Vaak is dit
een aanwijzing voor een excretorische pancreasinsufficiëntie met een verminderde secretie van proteolytische enzymen
(voor verdere diagnose kan getest worden met pancreas-elastase). Een verstoring in het begin van de proteïne

vertering in de maag (pepsine) kan leiden tot een verhoging van spiervezels in de ontlasting.


E.coli verlaagd
E.coli is een bestanddeel van de residente dikke darmflora. Hij draagt door de productie van antimicrobiele substanties bij aan de kolonisatieresistentie. verder wordt het immuunsysteem van de darmen gestimuleerd en de darmbarriere gestabiliseerd.

Enterococcen verlaagd
In de onderzochte ontlasting is de concentratie enterococcen verlaagd. Er iseen bacteriele storing aanwezig en er bestaat een kans op het Overgrowht syndrome. Let op een verminderde vit. B12 synthese. Enterococcen zijn een bestanddeel van de residente dikke darmflora. Door de zuur en galtolerantie komen ze ook voor in de dunne darm. Via omzetten van koolhydraten (saccharolyten) worden vetzuren met een korte molecuulverbinding geproduceerd, die naast een verzuring van darmmilieu ook een directe rem op de groei van transiente kiemen veroorzaken. Verder produceren ze de voor de kolonisatieresistentie belangrijke bactereostatische en bactericide werkende substanties. Bij een overeenstemmend voedingsaanbod kunnen ze ook eiwitten omzetten

Bifidobacterien verlaagd.
De bifidobacterien (en/of bacteroides) zijn in verlaagde concentraties in de onderzochte ontlasting aanwezig. Deze bacterien zijn belangrijk voor ons afweersysteem in de darmen. Door de verlaagde waares kunnen pathogene organismen zich vestigen en ontwikkelen in de darmen.
Bifido's komen voornamelijk voor in de dunne en de dikke darm. Ze vertegenwoordigen een groot deel van de residente flora. Ze verwerken alleen echte koolhydraten. Op basis van het grote aantal zijn ze belangrijk bij kolonisatieresistentie. Via de bouw van vetzuren met een korte moleculaire keten werken ze synergetisch met lactobacillen en enterococcen. Verder kunnen ze galzuren splitsen en de vermenigvuldiging van transiente bacterien remmen. Zij zijn weinig immunogeen.

Lactobacillen verlaagd
Bij een vermindering van de lactobacille die met de enterococcen de belangrijkeste betanddelen van de dunne darmflora zijn, ligt een gestoorde microbiele functie voor de hand. Vaak komen in dit geval ontstekingen van de darmen voor. Let op darmstoringen, voedselallergie en dysbiose. L groeien in zuurstofarme omstandigheden. Ze behoren tot de residenten van de dunne en dikke darm. Ze verwerken alleen koolhydraten. Door de vorming van verschillende stofwisselingsproducten voorkomen ze de groei van lichaamsvreemde kiemen, zoals b.v. Clostridium sp, Proteus sp. De remming van de proteolystische flora wordt ten eerste door de verzuring van het darmmilieu veroorzaakt en ten tweede door de productie van Bacteriocine



Onderstaand had ik alles negatief

Onderzoek mycologie
Candida albicans
Candida glabrata
Candida krusei
Candida parapsilosis
Candida tropicalis
Geotrichum, candium
Rhodotorula rubra
Candida sp.

schimmels
Aspergillus fumigatus
aspergillus niger
aspergillus sp.
Mucor species
andere schimmels



uit het eerste bloedonderzoek kwamen de volgende waarden
Chol.HDL RAT -------------3.6 ----------(4.0)
LYMFO --------------------50---------- (20-40)
Monocyt------------------- 8 -----------(0-8)
Vrij T4 (FT4) --------------11.7--------- (10-24)
bezinking (BSE)------------- 2----------- (3-8)
Staafkern.----------------- 0 ------------(0-4)
Segmentk -----------------40----------- (50-70)

Jojo76 2 september 2009 09:51

Bij mij is dit maandag helaas geconstateerd door de huisarts. Ik heb van alles meegekregen en ga het vandaag voor het eerst gebruiken. Ketoconazol shampoo, Denorex shampoo en Betamethason lotion. Dit heb ik gisteravond voor het eerst gebruikt.

Wordt je kaal van SE? Mijn huisarts zegt van niet maar om eerlijk te zijn geloof ik het niet.

bassiej 2 september 2009 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jojo76 (Bericht 218625)

Wordt je kaal van SE? Mijn huisarts zegt van niet maar om eerlijk te zijn geloof ik het niet.


Tja ikzelf heb geen problemen met haaruitval, maar er zijn een mensen op het forum die er wel last van hebben.

Jojo76 2 september 2009 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bassiej (Bericht 218666)
Tja ikzelf heb geen problemen met haaruitval, maar er zijn een mensen op het forum die er wel last van hebben.

Dank voor je reactie. Ik heb het vanmiddag gewassen met de shampoos en tijdens het wassen kwam er niet zoveel uit maar tijdens het borstelen wel weer maar ik denk ook echt dat dat komt door het klitten van de geblondeerde haren die ik heb. Volgende keer laat ik dat dan ook zeker niet meer doen en ik hoop dat ik ook geluk heb en niet kaal wordt door dit eczeem.

Hanna 2 september 2009 18:38

Je zou ook wat anti-klit spray (b.v. Hair Repair van het Kruidvat) op de klitten kunnen spuiten, vervolgens eerst met de vingers doorkammen en daarna voorzichtig met een kam, startend bij de uiteinden en dan naar boven toe werkend. Nooit proberen de klitten er met geweld uit te krijgen.

Jojo76 2 september 2009 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 218707)
Je zou ook wat anti-klit spray (b.v. Hair Repair van het Kruidvat) op de klitten kunnen spuiten, vervolgens eerst met de vingers doorkammen en daarna voorzichtig met een kam, startend bij de uiteinden en dan naar boven toe werkend. Nooit proberen de klitten er met geweld uit te krijgen.

Bedankt voor je tip. Ik gebruik al een hair repair en heb nu ook een conditioner gehaald voor droog haar (L'Oréal met Royal Jelly) en ik had het idee dat het beter ging als met mijn andere haarproducten maar toch kwam er nog zoveel uit met borstelen. Heb zelfs ook al iets van Kerastase (kostte 22 Euro) liggen maar dat gebruik ik nu even niet. Met geweld doe ik nooit want ik ben zuinig op mijn haar. ;) Ik hou altijd het haar vast met borstelen.

Easy_G 5 september 2009 16:49

Zijn er mensen bekend met het nieuwe product van bloem?
Ik zat een beetje foldertjes door te lezen en kwam een product van bloem tegen het heet natural skin therapy, de reacties op een forum zijn zeer positief.
http://www.allesoverhuidklachten.nl/forum.php

Ik heb me bedenkingen over dit forum, wat denken jullie ervan? zal het een positieve werking hebben op seborhoische eczeem?

Jojo76 5 september 2009 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 218707)
Je zou ook wat anti-klit spray (b.v. Hair Repair van het Kruidvat) op de klitten kunnen spuiten, vervolgens eerst met de vingers doorkammen en daarna voorzichtig met een kam, startend bij de uiteinden en dan naar boven toe werkend. Nooit proberen de klitten er met geweld uit te krijgen.

Ik heb spray gehaald van Gliss Kur en ik heb er vandaag met wassen de helft minder haren uitgeborsteld als woensdag en anderen keren dus ik ben supertevreden en hopelijk blijft mij verder haarverlies bespaard ondanks het SE.

petertjuhh 7 september 2009 00:07

Vorig jaar april werd er SE bij mij geconstateerd.
Heb toen van de huisarts en dermatoloog verschillende middelen gekregen, waaronder keto, teershampoo en topicorte. Alleen de laatste hielp me een klein beetje om de schilfering en roodheid te verminderen. Rond april dit jaar was mijn SE opeens verdwenen. Zou het komen door de zon? Ik heb geen idee, ben niet anders gaan leven dan normaal.

Tot mijn schrik had ik afgelopen week opeens meer haaruitval dan normaal. Ook aan de haartjes zat het bekende witte laagje en er zaten tevens veel haren aan elkaar geplakt bij uitvallen. Sinds gisteren gaat het weer gepaard met enorme jeuk op mijn hoofdhuid.

Ik heb afgelopen 2 weken wel erg onregelmatig en slecht gegeten ivm introductie van school. Heb misschien maar 2 of 3 keer echte groente gegeten. Kan dit een reden zijn dat mijn SE weer is terug gekeerd?

Hebben jullie verder nog tips voor me, of moet ik het eerst houden bij terugkeren naar een normaal eetpatroon?

En klopt het dat haren wassen onder een lauwe kraan veel verschil kan uitmaken?

Bedankt!

Hanna 7 september 2009 01:11

Het kan natuurlijk wel een combinatie van factoren zijn: slechte voeding + stress.
2 of 3 keer groenten eten in 2 weken is echt veel te weinig.
Ik weet niet welke shampoo je gebruikt, maar Guhl Rozemarijn schijnt vaak goed te helpen tegen de jeuk.

petertjuhh 7 september 2009 10:31

Ik zou niet weten wat voor een stress ik gehad zou moeten hebben.
Dat zei de huisarts ook al bij het vorige bezoek.
Gelukkig al weer wat groente binnen, dus hopelijk is mijn lichaam snel weer gevuld met vitamines

Ik gebruik op aanraden van de dermatoloog Zwitsal babyshampoo.
Is deze door jullie ook aan te raden?

Hanna 7 september 2009 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door petertjuhh (Bericht 219303)
Ik zou niet weten wat voor een stress ik gehad zou moeten hebben.

Ik dacht aan stress door wat jij schreef: "erg onregelmatig en slecht gegeten ivm introductie van school".

Babyshampoo lijkt mij niet te zullen helpen bij jeuk e.d., maar ik ben geen dermatoloog en heb jouw hoofdhuid niet gezien.

X-Zeem 7 september 2009 18:26

Is de schilfering op mijn hoofd verminderd, is het toegenomen in mijn baard.
Zelfs op sommige plekken is het iets kaler als andere.
Hoe kan dat dat mijn baard in dichtheid minder is geworden overal, het is toch niet gevoelig voor DHT?
Sorry, maar ik wordt hier gewoon niet meer goed van.
Wanneer brengen ze iets effectiefs uit wat je oraal kunt innemen zonder ernstige bijwerkingen.
Of iets oraals wat niet schadelijk is aan een bepaald orgaan.

petertjuhh 7 september 2009 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 219333)
Ik dacht aan stress door wat jij schreef: "erg onregelmatig en slecht gegeten ivm introductie van school".

Babyshampoo lijkt mij niet te zullen helpen bij jeuk e.d., maar ik ben geen dermatoloog en heb jouw hoofdhuid niet gezien.

Nee de intro van school zorgde voor veel plezier, maar daarnaast veel slecht eten :).
Ik kreeg van de dermatoloog te horen dat ik s'avonds mijn hoofdhuid moest insmeren met Topicorte, en s'ochtends uitwassen met babyshampoo. Heb sindsdien eigenlijk alleen maar babyshampoo gebruikt, aangezien er geen parfums en zeep inzitten.

Kan ik misschien toch beter een andere gebruiken?
En moet ik mijn haren wassen onder lauw water, of maakt dit niks uit?

Bedankt!!

Hanna 7 september 2009 22:57

Als je bij Topicorte en babyshampoo jeuk overhoudt, zou ik een andere shampoo proberen.
Je haren moet je normaliter altijd met lauw water wassen; bij het gebruik van Topicorte lijkt dat mij ook beter, om de hoofdhuid niet nog erger te irriteren.
Maar ik ben geen dermatoloog, dus bel er gewoon even over op.

petertjuhh 8 september 2009 00:02

Ik was al een tijdje van mijn SE af, dus heb al geruime tijd geen topicorte meer gebruikt. Sindsdien gebruikte ik alleen babyshampoo, waarbij ik nooit last had van SE. Nu is het toch weer teruggekeerd, dus ik denk niet dat ik de jeuk van de shampoo heb gekregen..

Hanna 8 september 2009 00:08

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar deze babyshampoo verhelpt de jeuk niet en een andere shampoo misschien wel...
Overigens moet de jeuk volgens mij eigenlijk door Topicorte worden verholpen.

Noob 8 september 2009 21:41

bij mij is seborische exceem geconstateerd wat waarschijnlijk de hoofdoorzaak is van mijn haaruitval...

nou las ik in dit topic:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2820

dat grote klis mischien hielp ... werkt dit om oa de talgproductie op mijn hoofd (veroorzaker SB exceem) tegen te gaan?


iemand ervaring mee ? of andere tips tbv talgproductie tegengaan

X-Zeem 9 september 2009 08:53

Ik ga een keer naar een ander dermatoloog.
Zelf denk ik dat ik SEB heb, want mijn neusplooien zijn vettig, rondom wenkbrauwen & mijn haar wordt snel vettig.
De reden dat mijn baardgroei uitvalt is waarschijnlijk ook door die talgproductie, want net als bij mijn haren zit er aan de uiteinde talg smeurie.
De reden dat andere haar op mijn lichaam loslaat is misschien ook door talgproductie, wie weet.
Ik heb vroeger altijd last gehad van pus puistjes, dat is toch ook talg dat witte spul wat in die puistje zit?
Pas had ik mijn gezicht gescrubbed na enkele maanden, nou volgens mij zijn mijn porien geopend, want mijn gezicht glanst van de vettigheid.
Alleen heb ik niet die rode vlekken waar SEB eigenlijk ook wel bekend om staat, ook niet op mijn hoofdhuid trouwens.

Die grote klis tablet klinkt interessant :)

Soldaat 9 september 2009 10:36

Xzeem, kun jij dit topic eens doorlezen?
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...t=13814&page=9

Ik heb namelijk een aantal dingen die jij ook had / hebt. O.a. SE en vroeger veel last van acne.

X-Zeem 10 september 2009 23:34

Ja, ik heb het doorgelezen.
Ik denk zelf wel dat talg iets ermee te maken heeft of iets met het haaruitval.
Want bij acne had talg ook deels mee te maken.
En waarschijnlijk voeding ook, omdat het op een of ander manier extra talg produceert?
Het is echt een raadsel ;)

Citaat:

Door het eten van suikers en enkelvoudige koolhydraten stijgt je bloedsuiker spiegel. Je lichaam gaat dit tegen door de aanmaak van insuline, mannelijke hormonen en een stof genaamd IGF-1. Door de grote hoeveelheid van die stoffen moeten je lever en andere organen overuren draaien om je bloed te filteren en weer van goede kwaliteit te maken. Vooral de mannelijke hormonen zorgen er voor dat je huid veel talg aanmaakt. Je poriën raken door de grote hoeveelheid talg verstopt en er ontstaan ontstekingen, en die noemen we puistjes of acne.
Ik wist dat voeding / puistjes iets met elkaar te maken hadden, overal werd er gezegd "nee zit tussen de oren".
Serieus, geloof je eigen en niemand anders, want niemand experimenteert en waarneemt meer dan jezelf achter de spiegel.

Citaat:

Naast suiker is ook melk een veroorzaker van puistjes. Dit komt niet alleen door een mogelijke allergie voor melk, maar vooral door de hoeveelheid hormonen en pus dat standaard in melk zit. Dat laatste wordt met een mooi woord ‘celgetal’ genoemd, en geeft de waarde aan van de hoeveelheid pus per liter melk. Per liter wordt een maximum toegelaten door de wet van enkele honderden miljoenen puscellen, maar gezond is het niet. Het blijft pus van ontstekingen in de uiers van koeien. De hormonen en het pus in melk zorgen ook voor een toename van de talgproductie in je huid, en dus ook voor puistjes.
Misschien een reden waarom pubere altijd zeiden van "van chocolade krijg je puistjes".
Opzicht kan dat kloppen, want suiker + melk = extra talg productie..

Citaat:

Om puistjes te voorkomen kun je dus beter geen melk of melkproducten zoals kaas en yoghurt eten.
Neeeeee!
Alles, alles behalve kaas, want dat doe ik bijna op alles, zelfs groente :')

Hanna 10 september 2009 23:56

Ik gebruik veel te veel suiker, eet veel chocola en hele vette Franse kaassoorten. Ik krijg daar op den duur misschien wel suikerziekte van, maar nog steeds geen vette huid en ook geen puistjes.

Soldaat 11 september 2009 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 219804)
Ik gebruik veel te veel suiker, eet veel chocola en hele vette Franse kaassoorten. Ik krijg daar op den duur misschien wel suikerziekte van, maar nog steeds geen vette huid en ook geen puistjes.

Verschilt echt per persoon.

Als ik dat doe dan zit ik er onder :(. Vooral bij chocola, varkensvlees, en snacks merk ik het echt. Doe ik het niet... dan is er niks aan de hand. Doe ik het wel, dan is het echt rampzalig

Hanna 11 september 2009 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat (Bericht 219839)
Verschilt echt per persoon.

Als ik dat doe dan zit ik er onder :(. Vooral bij chocola, varkensvlees, en snacks merk ik het echt. Doe ik het niet... dan is er niks aan de hand. Doe ik het wel, dan is het echt rampzalig

Misschien krijg je niet genoeg zuren binnen die het vet afbreken. Dus: wijn, versgeperste jus d'orange, verse citroen door de sladressing, tomaat en spinazie (die laatste twee bevatten oxaalzuur).

RAAFIE 12 september 2009 16:19

Omdat SE ook een schimmel gist kan zijn. Zou je een week lang 10 min selsun op bijv je gezicht kunnen smeren en afspoelen. En dit na 3 maanden weer herhalen.
Bij mij werkt het en mocht je af en toe een plekje hebben dit kan je dan met Loprox creme insmeren.
Tevens heb ik ook een vaseline creme ( Cetamagrol als ik het goed schrijf ) waar ik droge plekjes mee behandel....

Ik heb er na genoeg geen last meer van.

Misschien dat jullie hier iets aan hebben, dit is mijn ervaring.

Noob 12 september 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE (Bericht 219960)
Omdat SE ook een schimmel gist kan zijn.
Tevens heb ik ook een vaseline creme ( Cetamagrol als ik het goed schrijf ) waar ik droge plekjes mee behandel....
Ik heb er na genoeg geen last meer van.

Maar SB dat komt toch mede door vette talg... dan heb je toch geen droge plekjes? maar juist een te vette huid??

jehan 13 september 2009 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 219971)
Maar SB dat komt toch mede door vette talg... dan heb je toch geen droge plekjes? maar juist een te vette huid??

SE is een eczeem, er is sprake van een versneld vernieuwingsproces van de huid. Het gevolg is dat de oude huidcellen zich als een korst op de nieuwe huid ophopen. Die korst droogt uit, vandaar de schilfering en droge plekken. Door inwrijven met vettige cremes zijn de korsten minder zichtbaar en jeuken ze minder.

Ook ik had last van acné gedurende de pubertijd, had toen ook al last van roos, maar niet van SE in gezicht, langs de haarlijn en op mijn borst.
Na mijn zon/zee vakantie is het weer een stuk minder in mijn gezicht, ben daarom nu maar eens Dode Zee zout aan het uitproberen.

Noob 13 september 2009 12:27

ja het is dus vooral bij talgrijke plekken ... dus vettige plekken zoals de neusplooien etc:confused:

X-Zeem 13 september 2009 12:53

Ik merk toch echt dat talgproductie toeneemt wanneer ik zoetigheid/vettigheid eet.
Afgelopen twee dagen veel junkfood gegeten op eetgelegenheden.
Door de weeks had ik me juist ingehouden met zoetigheid/vettigheid om te testen of het bij MIJ een rol zou spelen.
Ik zie toch echt op plaatsen waar ik mijn schilfering niet behandel dat schilfers toenemen (bijv in mijn baardgroei, waar het niet meer zichtbaar was).
Er is zelfs een klein pus puistjes ontstaan op mijn gezicht (waarschijnlijk door de verstopping van mijn porien door de talg?).

Yes yes, ik kom steeds dichterbij met "ontdek je eigen lichaam" :P
Er is vooruitgang...

Ik moet echt die klistabletten een keer uitproberen.

Pollewopje 18 september 2009 15:21

Ik ben nog niet bij een dermatoloog geweest, wel al jaren bij de huisarts.
Ik las laatst de medische gegevens van mijn (overleden) moeder, die had ook SE. Mijn vader ook. Mijn broer heeft psoriasis in behoorlijke mate.

Ik ehb zelf erg last van mijn hoofdhuid, ik sneeuw alles onder. En kan moeilijk van de pakketjes en schilfers afblijven. Het jeukt en trekt. Hoewel ik weet dat het naderhand zeer doet op mijn hoofdhuid is het ook erg moeilijk om van die grote schilfers af te blijven. Ze moeten er gewoon uit, uit mijn haar.

Ook heb ik het erg in mijn gehoorgangen. Daardoor kan ik mijn hoorapparaten eigenlijk niet inhouden.

Ben nu bezig met ketanol(o.i.d.) shampoo, een rode gelshampoo is het. Daarna is het juist erger!!!

Ik heb ook een erg droge huid op b.v. mijn benen, echt heel droog. Ik smeer mijn gezicht in met rozenolie (gekocht in Frankrijk) en mijn gezichthuid gaat goed.
zo langzamerhand word ik er moedeloos van.

en als dan hier iemand zegt dat het weggaat als je er maar niet aan denkt, jawel het zal wel.
als puber had ik eht ook in mijn wenkbrauwen en in mijn wimpers.

Ik hoop zo er nog vanaf te komen!!

Lotions met alcohol zijn geen succes, doet te veel zeer op de open plekken. Zoutwaterbad (in de thermen) ook niet, deed ok te veel pijn.

Ik ag het nog maar eens met olie proberen denk ik.......

Hanna 18 september 2009 16:02

Pollewopje,
Van anderen (ik heb zelf geen SE) heb ik begrepen dat de korsten heel makkelijk te verwijderen zijn als je je hoofd insmeert met amandelolie (of olijfolie) en die olie zoveel mogelijk uren lang laat intrekken alvorens alles uit te wassen.

Pollewopje 18 september 2009 16:14

Ik ga het zeker proberen!!!!

X-Zeem 20 september 2009 22:45

ik weet niet of antibiotica seb of vette schilfers kan veroorzaken, maar op een zeldzame reden heb ik het nog steeds in mijn wenkbrauwen.
en dan die niet frisse kaas geur, god, waar komt dat vandaan.
ik bedoel, ik was alles grondig, maar toch komt het.
het doet me denken aan de tijden toen ik ketaconazol gebruikten, toen kwam die niet frisse geur ook.

Hanna 21 september 2009 01:47

Ik meen me te herinneren dat jij met Xamiol je hoofdhuid hebt behandeld? Dan kun je dat toch ook voor je wenkbrauwen gebruiken, nadat je eerst alle schilfers met amandelolie hebt verwijderd?

Noob 22 september 2009 13:02

ik kwam dit nog tegen misch interessant om te weten:

a. Talg in het haarzakje
Het aanmaken van vet in de talgkliertjes wordt beïnvloed door zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen. Het mannelijke hormoon testosteron stimuleert de aanmaak van het talg. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daarentegen remt deze vetproductie. De talgkliertjes op het voorhoofd, de
inhammen en de kruin kunnen meer talg produceren omdat deze plekken gevoeliger zijn voor het mannelijke hormoon. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Bij sommige mensen zijn deze plekken zelfs extreem vet. We spreken dan over: Seborrhoea.


b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.



dit laatste vind ik vreemd, want bv zon is toch juist goed tegen schimmel en SB... dat is toch ook warmte...

X-Zeem 22 september 2009 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 221179)
Ik meen me te herinneren dat jij met Xamiol je hoofdhuid hebt behandeld? Dan kun je dat toch ook voor je wenkbrauwen gebruiken, nadat je eerst alle schilfers met amandelolie hebt verwijderd?

Ja, maar op de verpakking staat dat je het niet op je gezicht mag aanbrengen.
Alleen op je hoofdhuid :(
Zal ik het toch dun smeren op mijn wenkbrauw?
Hoewel mijn wenkbrauw ook hevig uitvalt, stimuleert amandelolie echt de dikheid en groei.
Ongelovelijk :P
En de bovenkant van mijn wimpers zjn gegroeid, niet normaal!
Dat komt doordat amandelolie van mijn wenkbrauw uitloopt door de dag naar mijn bovenste wimpers.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.