Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Seborroïsch eczeem (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851)

X-Zeem 22 september 2009 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 221323)
ik kwam dit nog tegen misch interessant om te weten:

a. Talg in het haarzakje
Het aanmaken van vet in de talgkliertjes wordt beïnvloed door zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen. Het mannelijke hormoon testosteron stimuleert de aanmaak van het talg. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daarentegen remt deze vetproductie. De talgkliertjes op het voorhoofd, de
inhammen en de kruin kunnen meer talg produceren omdat deze plekken gevoeliger zijn voor het mannelijke hormoon. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Bij sommige mensen zijn deze plekken zelfs extreem vet. We spreken dan over: Seborrhoea.


b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.



dit laatste vind ik vreemd, want bv zon is toch juist goed tegen schimmel en SB... dat is toch ook warmte...

Ja de zon is goed tegen schimmel.
Net voelde mijn hoofdhuid beetje strak aan.
Ik zit nu met mijn laptop in de zon en mijn hoofdhuid voelt soepel aan.
Dat is waarschijnlijk de talg die is vrijgekomen :P

Hanna 22 september 2009 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 221332)
Hoewel mijn wenkbrauw ook hevig uitvalt, stimuleert amandelolie echt de dikheid en groei.

Dat komt op mij erg tegenstrijdig over.

Maar als je de schilfers in je wenkbrauwen met amandelolie losgeweekt hebt, zijn ze toch makkelijk te verwijderen?
Hier staat trouwens dat Xamiol wordt voorgeschreven bij psoriasis.
Je zou de arts kunnen bellen om te vragen of je ook een beetje Xamiol op de wenkbrauwen mag smeren. Ik denk dat 't gevaarlijk kan zijn als 't in je ogen komt.

Wat de zon betreft, denk ik dat de UV-stralen goed zijn bij psoriasis, maar je moet natuurlijk blijven opletten dat je geen huidkanker krijgt.

X-Zeem 22 september 2009 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 221338)
Dat komt op mij erg tegenstrijdig over.

Maar als je de schilfers in je wenkbrauwen met amandelolie losgeweekt hebt, zijn ze toch makkelijk te verwijderen?
Hier staat trouwens dat Xamiol wordt voorgeschreven bij psoriasis.
Je zou de arts kunnen bellen om te vragen of je ook een beetje Xamiol op de wenkbrauwen mag smeren. Ik denk dat 't gevaarlijk kan zijn als 't in je ogen komt.

Wat de zon betreft, denk ik dat de UV-stralen goed zijn bij psoriasis, maar je moet natuurlijk blijven opletten dat je geen huidkanker krijgt.

Ja, maar dat houd niet het uitvallen van mijn wenkbrauwen tegen.
Het proces is aan de gang, dat zorgt niet alleen voor schilfering, maar er gebeurd ook iets op de bodem.
Schilfering kan je zien als waarschuwing dat je diagnose moet gaan doen op dat gebied.

Dat is ook bijvoorbeeld als je dik/dikker wordt.
Dat is een waarschuwing van het lichaam dat jou een sein geeft om iets er tegen te doen, want dingen verlopen niet even goed als ervoor.

Ik had trouwens ergens gelezen degene die psoriasis heeft kan ook seb krijgen en andersom.
Het kan ook een gemengde vorm er van zijn.

Ik heb deze zaterdag Xamiol niet kunnen aanbrengen (ik had het te druk).
Hopende dat het voor aankomende zaterdag niet erger wordt.
Tot nu toe is de schilfering niet bepaald toegenomen, op sommige plaatsen zijn er dunne schilfers die loskomen.

Ik merk ook dat wanneer ik mijn haren kort heb de zonlicht en lucht lekker op mijn hoofdhuid komt en daardoor ook schilfers wegblijven.
Dus dit jaar (tot juni) ga ik mijn haren kort laten, dus vrijdag weer met de tondeuse eroverheen :D

Ik heb huid type 4.
Maar je hebt gelijk, ik moet voorzichtig zijn met zon.

geelblauw 22 september 2009 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 221323)
b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.

Bedoelen ze met temperatuurstijging de temperatuur van het lichaam?
Zo ja, dan zou de temperatuur toch nooit veel kunnen stijgen/dalen? Als je 2 graden Celsius warmer wordt (37+2=39) dan ben je al erg ziek!

En hoe kun je je lichaamstemperatuur dan afkoelen?

Noob 23 september 2009 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw (Bericht 221386)
Bedoelen ze met temperatuurstijging de temperatuur van het lichaam?
Zo ja, dan zou de temperatuur toch nooit veel kunnen stijgen/dalen? Als je 2 graden Celsius warmer wordt (37+2=39) dan ben je al erg ziek!

En hoe kun je je lichaamstemperatuur dan afkoelen?

als je ziek bent produceer je ook veel meer talg ... maar het gaat hier om de omgevingstemperatuur

RAAFIE 24 september 2009 12:17

Selsun is ook tegen overmatig talg mensen.
Droge plekjes krijg je door selsun omdat het de talg verwijdert.
Om de hele dag met een schrale kaak rond te lopen is ook niet alles.
Dus dat smeer ik in met die creme...

Bij mij werkt het dus :D

jehan 25 september 2009 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 221323)
ik kwam dit nog tegen misch interessant om te weten:

a. Talg in het haarzakje
Het aanmaken van vet in de talgkliertjes wordt beïnvloed door zowel mannelijke als vrouwelijke hormonen. Het mannelijke hormoon testosteron stimuleert de aanmaak van het talg. Het vrouwelijke hormoon oestrogeen daarentegen remt deze vetproductie. De talgkliertjes op het voorhoofd, de
inhammen en de kruin kunnen meer talg produceren omdat deze plekken gevoeliger zijn voor het mannelijke hormoon. Dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.
Bij sommige mensen zijn deze plekken zelfs extreem vet. We spreken dan over: Seborrhoea.


b. Talg op de hoofdhuid
Talg op de hoofdhuid wordt niet beïnvloed door hormonen, maar met name door temperatuur. Als de temperatuur stijgt, stijgt ook de talgproductie op de hoofdhuid. Door een temperatuurstijging van 1 graad
Celsius, stijgt de hoeveelheid vet met 10%! Transpiratie speelt hierbij overigens ook een rol.

Zeer interessant.
Kunnen we niet eens een keer zaken op een rijtje zetten, met ervaringen erbij?

Zoiets als:

m.b.t. bijv. omstandigheden:
Vocht: slecht, want bevordert schimmelgroei
Zon: aan de ene kant slecht want verhoogt talgproductie, maar goed want vermindert schimmels
Stress: slecht want bevordert talg en ook jeuk/krabben wat infectie versterkt

en m.b.t. bijv. producten:
corticosteroiden: goed want vermindert talg productie (, slecht want heeft bijwerkingen op lange termijn en blijkt slechts kort effectief
selsun: goed want verwijdert talg, slecht want huid wordt schraal, jeuk, etc

Misschien kunnen we op die manier komen tot een lijst van voor de meesten aanvaardbare aanbevelingen?

Pollewopje 9 oktober 2009 00:04

Het helpt!!!

Amandelolie (bij de Tuinen in de aanbieding) een paar keer per week inwrijven en na een paar uur! uitwasssen met neutral shamppo.
Verder een betere tonic van de huisarts gehad. Heerlijk. Het sneeuwt niet meer en ik zit niet meer zo op mijn hoofd te krabben

X-Zeem 11 oktober 2009 23:24

Ik heb een vraagje :)

Is er iemand die gebruik maakt van salicylzuur om de schilfers op te lossen?
Kan je dat los kopen bij de apotheek of moet dat op doktersrecept?
En is het vloeibaar of een zalf? Hoe snel is de oplostijd?

Alvast bedankt.

Hanna 12 oktober 2009 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 223748)
Is er iemand die gebruik maakt van salicylzuur om de schilfers op te lossen?
Kan je dat los kopen bij de apotheek of moet dat op doktersrecept?
En is het vloeibaar of een zalf? Hoe snel is de oplostijd?.

Salicylzuur? Dat is volgens mij veel te gevaarlijk, want dat wordt gebruikt om wratten mee weg te "branden".

Helpt amandelolie niet bij jou?

X-Zeem 14 oktober 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 223759)
Salicylzuur? Dat is volgens mij veel te gevaarlijk, want dat wordt gebruikt om wratten mee weg te "branden".

Helpt amandelolie niet bij jou?

Nee, bij de bruine dikke vettige schilfers niet, wel eerst bij de witte, die vielen sneller uit elkaar.
Doordat ik nu stage heb kan ik niet zoveel meer experimenteren als in de zomervakantie.
Anders wou ik weer een halve flesje amandelolie over mijn hoofd gieten.

Je hebt toch zalfjes met salicylzuur, dat wordt aangeraden om schilfers mee op te lossen en daarna zalf op je hoofdhuid te smeren.

Noob 14 oktober 2009 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 224161)
Nee, bij de bruine dikke vettige schilfers niet, wel eerst bij de witte, die vielen sneller uit elkaar.
Doordat ik nu stage heb kan ik niet zoveel meer experimenteren als in de zomervakantie.
Anders wou ik weer een halve flesje amandelolie over mijn hoofd gieten.

Je hebt toch zalfjes met salicylzuur, dat wordt aangeraden om schilfers mee op te lossen en daarna zalf op je hoofdhuid te smeren.

heej maar in een andere post liet je toch weten dat je zo goed als verlost was van je schilvers en haaruitval door de Xamiol :confused: ? of lees ik verkeerd ;)

BasiQ 15 oktober 2009 21:55

Ik lees dat er goede resultaten zijn behaald met bleekwater tegen eczeem.

Zijn er ook mensen hier met seb.eczeem die behandeling met bleekwater proberen?

Zo ja, wat zijn de ervaringen?

myron 17 oktober 2009 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem (Bericht 223748)
Ik heb een vraagje :)

Is er iemand die gebruik maakt van salicylzuur om de schilfers op te lossen?
Kan je dat los kopen bij de apotheek of moet dat op doktersrecept?
En is het vloeibaar of een zalf? Hoe snel is de oplostijd?

Alvast bedankt.

Als je voor een salicylzuur behandeling gaat dan kun je idd oa kiezen uit doktersrecept of shampoo. In shampoo vorm vind je het onder de naam stiproxal. Die gebruik ik in afwisseling met nizoral en ik ben er tevreden over, levert een meer verfrissend gevoel dan nizoral. Die stiproxal zou ook hetzelfde effect als nizoral hebben maar met andere bijwerkingen. (je zou oa minder last hebben van diffuus haarverlies omdat er geen ketazonal in zit, ik kan de link wel niet meer vinden waar ik dat gevonden heb)

http://www.parapharmastock.com/3367-...-15-100ml.html

Het doktersrecept (dermatoloog) heb ik ook eens gekregen, in mijn geval was dat zo een bruine tegen licht beschermde fles salicylzuur, heel vloeibaar en heel straf. Dit was nog frisser maar ik stelde me ook vragen of dit wel een goede behandeling was want het droogde mn huid uit, wel voelde ze heel relaxed aan na ieder gebruik. Moet je eens proberen.

Nu hoe ik mijn schilfers behandel, momenteel gebruik ik 1x per week of minder shampoo afwisselend nizoral en stiproxal, de andere dagen dat ik mijn haar was doe ik zonder shampoo als volgt. Ik kam lang genoeg alle dode huidcellen eerst weg, je verschiet soms wat er allemaal uitkomt van schilfers. Dan was ik mijn haar met lauw water waarbij ik met een kam door mn haar heen kam om alle overige huidcellen, stofdeeltjes, olieen, etc los te maken. Dan alles lang uitspoelen, je zal zien wat voor troep er allemaal uit je haar komt.

Dit alles duurt samen toch een 15-20 min maar het resultaat mag er zijn, mijn hoofdhuid en haar is verzorgt zonder de hoofdhuid om "zeep" te helpen. Ik heb daardoor veel minder last van vet haar doordat mijn talgklieren niet meer overreageren door de uitdroging van de huid na shampoo behandeling. Mijn haar valt ook beter door de natuurlijke hoeveelheid natuurlijke olien die wel aangemaakt wordt. Veel schilfertjes worden veroorzaakt door shampoo allergieen dus experimenteren zou ik zeggen.

Soms doe ik nog eens een shampoo beurt voor het androgenetisch effect.

Je kan nog veel meer doen dan enkel water gebruiken maar daar ken ik nog niet veel van.

http://www.surviving-hairloss.com/Na...Hair_Care.html

http://www.natural-forces.com/essays/poofree.htm
http://sortacrunchy.typepad.com/sort...y-and-how.html
etc google

X-Zeem 17 oktober 2009 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noob (Bericht 224169)
heej maar in een andere post liet je toch weten dat je zo goed als verlost was van je schilvers en haaruitval door de Xamiol :confused: ? of lees ik verkeerd ;)

Klopt, maar daarna ging ik een maand stoppen met Xamiol te gebruiken.
Na een maand kwamen van die dikke bruine schilfers op mijn kruin.
Precies hetzelfde type als wat ik had in mijn wenkbrauwen en baard.

De schilfers in mijn wenkbrauwen zijn nu weg (en wenkbrauw uitval ook!), omdat ik Xamiol erop ging smeren zonder te vragen aan derma of huisarts.

Ik zie echt een relatie tussen verstopping door schilfers & haar uitval.

Heb nu namelijk geen last van haaruitval op plaatsen waar ik geen schilfers heb.

Alleen ja, dat zegt nog niet dat ik geen AGA heb, dus ik blijf op mijn hoeden.
Ik heb nog altijd lichaamsbeharing en heb acne gehad, dus grotere kans op haaruitval.

Ps. wat wel opvallend is, is dat de jeuk niet is teruggekomen.

Nu ben ik wel weer aan de Xamiol om de drie dagen.

@ Myron

thanks voor de info :)
ik gebruik neutral shampoo met 6 druppels amandelolie.
dit werkt perfect bij mij, maar zodra ik gebruik maak van dermolin voelt mijn hoofdhuid zo strak gespannen.

inez 18 oktober 2009 11:26

seb. exzeem
 
Hallo,

Ik lees al een poosje met jullie mee en maar ben nog niet zo lang aan het (thuis)dokteren; begin dit jaar voor het eerst last, enkele keren naar de huisarts en in nov. naar de dermatoloog. Ik wijt mijn exzeem aan de menopauze (opvliegers, stress daarom) / hormoontoestanden. Van ketokonazol viel mijn haar uit; ook de denorex heeft dat bijeffect. Voor gebruik van keto/denorex had ik geen haaruitval.
Waar mijn huid direct van opknapt is een badje met gewoon lauw water. Drie minuten onderdompelen en direct daarna zijn schilfers niet meer te voelen. Mijn dochter noemt het hydrotherapie.
Helaas komen schilfers wel terug.
Bleekwater lijkt mij te agressief; hoofdhuid is erg droog en dun en die amandelolie zou ik eerder proberen.

Ambo 18 oktober 2009 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door inez (Bericht 224733)
Drie minuten onderdompelen en direct daarna zijn schilfers niet meer te voelen. .

Zolang kan ik mijn adem niet inhouden hoor... ;)

Hanna 19 oktober 2009 00:03

Hallo Inez,

Met onderwater dompelen, verwijder je de schilfers niet, dus daar schiet je niet veel mee op. Je kunt beter b.v. 1 keer per week de schilfers losweken door amandelolie urenlang te laten intrekken en dan alles uit te spoelen.
Eczeem heeft overigens niets te maken met de menopauze.

X-Zeem 20 oktober 2009 10:22

@ Hanna

Trouwens, amandelolie helpt opzicht wel.
Het was weer verschrikkelijk nadat ik mijn kruin ging masseren met amandelolie, want de plakkaten bruine schilfers kwamen los met haartjes.
Alleen was ik dit keer niet geschrokken, omdat ik mijn situatie voortaan wel ken.

Het lijkt erop dat mijn schilfer type is veranderd.
Deze schilfers vallen veel moeilijker uitelkaar, ze zijn echt gehecht aan elkaar en grotere oppervlaktes.
Ook zitten ze echt geplakt aan mijn hoofdhuid.

Op de plaatsen waar ik de schilfers los probeer te maken gaan er haren mee die geplakt zitten in de schilfer.
Die bevinden zich aan de achterkant rond mijn kruin, niet de frontaal.
Opvallend is dan ook dat er op mijn frontaal waar geen schilfers bevinden haren niet uitvallen.

Ik had eigenlijk geen break van een maand moeten nemen met Xamiol.
Zelfs 1x in de week aanbrengen was toen al voldoende.
Nu moet ik weer opbouwen :(

Het is eigenlijk niet eerlijk, want ik had haren teruggewonnen alleen nu bij het losweken van de schilfers gaan er weer verloren.

inez 20 oktober 2009 10:34

Die amandelolie ga ik aanschaffen en proberen. Vandaag nog. Ambo; zorg ervoor dat je neus boven water blijft als je hydrotherapie toepast;).
De huisarts gooit mijn huidklachten toch op de menopauze / veroudering. En het is ook wel zo, dat ik opeens voor meer dingen gevoelig blijk. Ook wondjes herstellen veel trager. Het kostte ook moeite om naar de dermatoloog te 'mogen' met het seb. exzeem omdat dit soort dingen er nu eenmaal bijhoren, vond ze. Gewoon die ketocon. gebruiken en twee keer per week een zalfje voor het gezicht.

Hanna 20 oktober 2009 11:40

De menopauze gaat inderdaad gepaard met veel klachten, maar seb. eczeem hoort daar niet bij.

X-Zeem 20 oktober 2009 22:54

Ik ging net met de sap van kiwi en de sap van manderijn over mijn kruin heen waar de plakkende schilfers lagen.
Het ging toen veel makkelijker los en het weekte schilfers op die gewoonlijk echt geplakt zaten.
Morgen ga ik verder experimenteren met kiwi & mandarijn sap.
Alleen me vader zal me vermoorden als hij ziet dat zijn 6 kiwi's weg zijn die hij nieuw heeft gekocht.

boekhouder 22 oktober 2009 18:28

zijn er hier leden die SE hebben (dus niet zozeer haaruitval maar schilfering, rode huid en jeuk rond de neusplooien, tussen de oorgangen en de wenkbrauwen) die positieve ervaringen hebben met grote klis capsules. ik heb zowel last van acne als van SE en vroeg me af of ik eventueel door m'n acne te verminderen via zo'n grote klis capsules ook dat SE zou kunnen onderdrukken of er zelfs helemaal vanaf geraken. maar misschien ben ik te optimistisch (ben 23 en heb al 7 jaar last van acne en SE)...

Glesener 23 oktober 2009 00:29

Hallo,
Ik heb zelf ook last van veel talg, jeuk en rode hoofdhuid..helaas ook gepaard met haaruitval. Van keto gaat mijn hoofdhuid nog meer jeuken. Lijkt nadien wel in brand te staan. Ondertussen was ik mijn haar al een hele tijd met bain divalent van kerastase. Er zit salicylzuur in en verder ook B6. Voor mij is het een hele verbetering. Het is wel een prijzige shampoo, maar mss heeft iemand er iets aan.
Verder gebruik ik voor mijn gezicht pore minimizer van clinique. Het maakt dat mijn gezicht veel minder glimt en ik de dag tenminste doorkom. Het houdt de olieproductie op je gezicht redelijk onder controle. Het lost de overproductie van sebum niet op natuurlijk, maar ik ben er wel mee geholpen.

Hanna 23 oktober 2009 01:38

Boekhouder,
Er is een topic over grote klis: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2820

boekhouder 24 oktober 2009 21:37

dat wist ik al maar daar vond ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag en dat topic wordt blijkbaar minder frequent bezocht door mensen met SE vandaar dat ik hier nogmaals de vraag stel. ik vroeg me trouwens ook nog af of er mensen zijn met SE die een gunstig effect ervaren door dagelijks brandnetelthee te drinken. bij mij flakkert het SE precies nog meer op sinds ik nu 5 dagen dagelijks brandnetelthee drink terwijl ik het tot 5 dagen geleden in feite goed onder controle had maar ik ben het beginnen drinken omdat ik dacht dat zo'n thee nog meer alles vanbinnen zuiverde maar bij mij heeft die thee precies het omgekeerde effect...

X-Zeem 24 oktober 2009 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boekhouder (Bericht 225306)
dat wist ik al maar daar vond ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag en dat topic wordt blijkbaar minder frequent bezocht door mensen met SE vandaar dat ik hier nogmaals de vraag stel. ik vroeg me trouwens ook nog af of er mensen zijn met SE die een gunstig effect ervaren door dagelijks brandnetelthee te drinken. bij mij flakkert het SE precies nog meer op sinds ik nu 5 dagen dagelijks brandnetelthee drink terwijl ik het tot 5 dagen geleden in feite goed onder controle had maar ik ben het beginnen drinken omdat ik dacht dat zo'n thee nog meer alles vanbinnen zuiverde maar bij mij heeft die thee precies het omgekeerde effect...

Dit doet me denken aan mijn start van de hoofdhuid schilfering.
In hetzelfde jaar begon ik met dagelijks groene thee te drinken, alleen weet ik niet of het daardoor komt.
Je zou toch denken dat die gezonde theeën een heilzame werking moeten geven.
Ik begin steeds meer twijfels te krijgen, misschien zou ik een maand geen groene thee moeten drinken om te kijken.
________________________________________________

Wie heeft er hier eigenlijk last van geel/bruin vettige schilfers die aan je hoofdhuid/haren plakken?
Ik zou graag willen weten welke shampoo er tegen wordt gebruikt?
Zat te denken om over te stappen naar een schimmel dodende / anti-roos shampoo, want neutral gaat je geen steun geven met hevige schilfering.

Neutral helpt wanneer schilfering minder hevig is, want dat heb ik ervaren toen 90% van mijn schilfers weg waren dankzij Xamiol.

Ik vind het echt te gek voor woorden dat er geen schilfer smeltende shampoo is.
Of iets wat je schilfers uit elkaar doen laten vallen.
Als het dan zo ver is en Xamiol heeft mijn schilfers verminderd, dan kan ik de rest bestrijden met een schilfer oplossende / schimmel dodende / anti-roos shampoo.
De aandoening hoeft niet weg, maar ik wil het wel onder controle zien te houden.

Want als deze schilfer probleem me telkens bezig houd, denk ik niet dat ik aan HBO kan beginnen :(
In stress periodes zal het weer mijn kop op steken en zal ik uren bezig zijn achter de spiegel ipv achter de boeken :( neeeeeeeeeeeeee

boekhouder 25 oktober 2009 08:29

@X-zeem,

ik had vroeger ook last van sterke schilfering op mijn hoofdhuid maar dankzij het correct gebruiken van Selsun shampoo is die schilfering sterk verdwenen maar ik gebruik het wel nog steeds gemiddeld 1* per week om te vermijden dat het weer doorbreekt. Selsun shampoo ruikt wel niet zo fris maar het is echt wel een middel dat héél van mensen al geholpen heeft om hun hoofdhuid "gezond" te houden.

als je deze shampoo nog niet geprobeerd hebt, zou ik hem u zeker aanraden.

inez 25 oktober 2009 10:16

Selsun lijkt bij mij ook goed te werken; ik meng een klein beetje met babyshampoo. De schilfering is meteen daarna minder en daags daarna nog minder.
De amandelolie maakt schilfering zacht en weekt los, maar niet helemaal. Bij het fatsoeneren van het haar (met grove kam) komen er aardig wat haren mee. Het lijkt me dat de hoofdhuid te zacht is en daardoor gemakkelijk haren loslaat... zo ervaar ik het.

X-Zeem 26 oktober 2009 00:29

@ boekhouder

Ik heb Selsun Shampoo nog niet geprobeerd.
Ik heb alleen deze shampoos geprobeerd (voor mijn schilfering):
- Neutral Shampoo (geeft goede ondersteuning langs zalfjes als ketaconazol, maar solo is het een teleurstelling)
- Weleda Rozemarijn (gaf mij een huid een strak gespannen gevoel, hmmm)
- Guhl Rozemarijn (heb ik 2 jaar geleden getest, maakte schilfers los die in mijn haren bleven zitten, iets wat ik toen niet wou)
- Dermolin Shampoo (morgen nog een kans geven)

Ik zal kijken naar Selsun Shampoo :) eerst ga ik even onderzoeken wat er allemaal gebruikt wordt in Selsun.

@ inez

Amandelolie maakte destijds mijn schilfers ook zacht.
Toen mijn schilfering verdween en ik stopte met Xamiol, kwam er een nieuwe soort schilfering.
Deze is vettig en geel/bruin en het plakt aan mijn hoofdhuid/haren.
Ook kwam deze type schilfering voor in mijn baardgroei en wenkbrauwen.

Iets wat ik voortaan niet moet doen is stoppen met een middel nadat ik juist goede resultaten aan het zien ben.
Want nu ontvangen mijn haren weer een grote klap en krijg ik weer hevige haaruitval.
Als ik terug kijk was dit ook bij Ketoconazol het geval, die zalf werkte gewoon goed eigenlijk, maar ik stopte naderhand ermee.
Wat gebeurd er dan, de schilfers keren massaal terug en je haren krijgen weer flinke druk waardoor ze uitvallen.

Even los van dat.

Zelf vind ik mijn schilfer probleem meer op tinea amiantacea lijken.

Wat is tinea amiantacea:
- Dikke geel-bruine vettige schilfers, plaatselijk op het hoofd, koekt vast aan de haren.

Hoe wordt het behandeld:
Het belangrijkste onderdeel van de behandeling is het opweken van de dikke schilferlagen. Meestal gebeurt dit met een crème of oplossing die salicylzuur bevat. Nadat de schilferlaag verdwenen is volgt de gebruikelijke therapie voor seborrhoïsch eczeem. Deze omvat doorgaans een lokaal corticosteroïd en een shampoo met een gistdodende werking.

Ik heb een verlanglijstje voor de derma volgende week maandag :)
- Salicylzuur zalf
- Xamiol
- Selsun Shampoo
- UVB apparaat

boekhouder 29 oktober 2009 12:52

ik heb vandaag m'n doosjes grote klis ontvangen. vanaf vandaag ga ik gedurende 2 maanden dagelijks 3 zo'n capsules slikken en verder ook m'n best doen om zo gezond mogelijk te eten en stress te vermijden. hopelijk helpt het om eens definitief van dat SE af te geraken.

DunHaar 2 november 2009 13:49

Mij is vandaag door dermatoloog verteld dat ik telogeen effluvium heb.
Ik heb heel veel roos geplakt op mijn hoofdhuid. Je ziet het niet alleen als ik ga jeuken dan krijg ik onder mijn nagel geplakte roos mee.
Zelfs als ik nu mijn haar was en ik ga met mijn nagel krabben dan komt er meteen roos mee onder mijn nagel.

Ik heb vandaag topicorte gekregen. Heeft iemand hier goede ervaring mee?

Kan de eczeem mijn haaruitval daarom veroorzaakt hebben?

Strider 4 november 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boekhouder (Bericht 225870)
ik heb vandaag m'n doosjes grote klis ontvangen. vanaf vandaag ga ik gedurende 2 maanden dagelijks 3 zo'n capsules slikken en verder ook m'n best doen om zo gezond mogelijk te eten en stress te vermijden. hopelijk helpt het om eens definitief van dat SE af te geraken.

Ik ben vanaf vandaag ook begonnen met grote klis, ben benieuwt wat het gaat doen :)

Zijn er eigenlijk ook mensen die Zarqa producten hebben geprobeerd? En zijn er mensen die de alternatieve geneeswijze hebben geprobeerd?

inez 5 november 2009 18:47

seb eczeem/psoriasis
 
Vandaag kon ik dan eindelijk bij de dermatoloog terecht. Hij het het snel gezien; ik heb geen seb. eczeem op de hoofdhuid maar psoriasis. Wel seb eczeem in het gezicht (soms) en in de oksel. De derm. was geen aanhanger van het gebruik van ketocanozol shampoo. Voor psoriasis was Selsun geschikt, maar ook dat met mate. Hij kon zich voorstellen dat van de ketoconazol haaruitval kwam. Het feit dat ik al (gemengd met babyshampoo) selsun gebruikte met goede resultaten, klopte helemaal met de diagnose.
Hij heeft topicorte voorgeschreven; 's avonds laten intrekken en de ochtend erna uitwassen met mengsel selsun en babyshampoo. Hij maakte me helemaal gelukkig toen hij na inspectie van de hoofdhuid zag dat er geen littekenweefsel was en dat de haarzakjes gezond waren. Over een half jaar kan het verloren haar weer terug zijn. Nu hoop ik ook nog dat het haar dan wat dikker wordt; het is nu zeer dun. Tot zover!

Hanna 5 november 2009 18:59

Klinkt goed Inez, gefeliciteerd! :)

inez 6 november 2009 18:24

overgang
 
.. ja Hannah, de dermatoloog bevestigde nog dat seb. eczeem/psoriasis niets met de overgang van doen heeft. Opvliegers krijgen (je hoofdhuid vlamt op) is zelfs goed voor deze huidaandoening omdat dit de bloedsomloop stimuleert...moet ik maar gelijk stoppen met die pillen tegen opvliegers.

Hanna 7 november 2009 02:04

:D Ja, inderdaad.

Joellie 17 november 2009 15:51

wellicht interessant omdat het wel aangeeft wat zo'n pil kan doen. en ook aangeeft al meerdere malen tegengekomen wat het met het met de hormoonhuishouding doet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door inez (Bericht 227042)
.. ja Hannah, de dermatoloog bevestigde nog dat seb. eczeem/psoriasis niets met de overgang van doen heeft. Opvliegers krijgen (je hoofdhuid vlamt op) is zelfs goed voor deze huidaandoening omdat dit de bloedsomloop stimuleert...moet ik maar gelijk stoppen met die pillen tegen opvliegers.

Are there any pills that will help me clear up my seborrhea dermatitison my scalp? I do not want to use shampoos, because i fear ofhairloss.I'm a 45 year old female, in good health.I have taken diane 35 for 5 years (which cleared up my conditioncompletely), however my doctor does not want me to use this pillbecause of a fear of possible bloodclots. (i have not experienced anynegative side effects to date)Is diane 35 safe for me to use? I am a little concerned since mycondition has come back after I stopped using this medication for 5months, and I'm desperate for something to use that will help me theway diane 35 did.I have used almost every shampoo (selsun blue, nizoral, all tarshampoos) and cortizones lotions and have had no results.http://74.125.77.132/answers/cleardot.gifAnswer Subject: Re: Seborrhea Dermatits
Answered By: crabcakes-ga on 06 Dec 2003 18:47 PST
Hi rachelray,I certainly sympathize with you ...you must be feeling veryfrustrated! While researching your question, I see you fit the patternof patient relapse exactly! My research shows that patients who stoptaking Diane 35 do suffer a relapse of seborrheic dermatitis withinmonths, particularly if their condition is severe. There are somealternate therapies available, but you will need to speak to yourdoctor about most of them.

Joellie 17 november 2009 19:19

toevallig kom ik er net nog een tegen.. dit om de statement duidelijk neer te zetten... met de pil

link.. http://onibasu.com/archives/dn/51337.html

First, I am underweight. After having been normal weight all my
life, I lost about 15 pounds in a month after I went on the birth
control pill about 20 years ago, also the same time when the
seborrhea got really bad. I have never been able to gain weight since
then (except when I was pregnant). I am convinced the birth control
pill damaged my gut and contribued to my seborrheic dermatitis.

DunHaar 20 november 2009 21:27

Mensen help mij aub. Ik zoek een middel dat kan helpen tegen SE. Als je zo met blote ooh kijkt dan zie je niks maar ik haal altijd onder mijn nagels geplakte roos eruit. Topicorte helpt niet echt want die gebruik ik nu.

Heb ook statisch, afbrekend en droog haar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.