Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Sinds 2 weken: 2 kale plekken op mijn hoofd? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=6717)

chriss 12 augustus 2010 01:05

respect
 
ej ik ben een jonge 16 jaar en heb zelf ook een haarziekte k heb de site al doorgeleze en zie dat k gelukkig niet de enige ben:D ikzelf heb ergens geleze dat als je dit op jonge leeftijd krijgt je dit mischien niet meer kwijtraakt, datzelfde geld ook als je ergens alergisch voor bent. oftewel het zit behoorlijk tege. vooral bij mn vriende, het lijkt mischien voor jullie makelijk prate: '' je bent een jonge scheer je kaal! '' heb ik uit nood toch maar gedaan want zo n gatekaas ziet dr ook niet uit natuurlijk. maar nu denke mensen dat k kanker heb :( ik kan ze geen ongelijk geve ook als k dit zou zien zou k het zelfde denke, maar als meisje zijnde is dit erger, dus respect en sterkte;)

Ambo 12 augustus 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chriss (Bericht 259219)
ej ik ben een jonge 16 jaar en heb zelf ook een haarziekte k heb de site al doorgeleze en zie dat k gelukkig niet de enige ben:D ikzelf heb ergens geleze dat als je dit op jonge leeftijd krijgt je dit mischien niet meer kwijtraakt, datzelfde geld ook als je ergens alergisch voor bent. oftewel het zit behoorlijk tege. vooral bij mn vriende, het lijkt mischien voor jullie makelijk prate: '' je bent een jonge scheer je kaal! '' heb ik uit nood toch maar gedaan want zo n gatekaas ziet dr ook niet uit natuurlijk. maar nu denke mensen dat k kanker heb :( ik kan ze geen ongelijk geve ook als k dit zou zien zou k het zelfde denke, maar als meisje zijnde is dit erger, dus respect en sterkte;)

Zitten die kale plekken telkens op dezelfde plekken of verandert dat met de tijd?

solov 17 mei 2011 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alida (Bericht 70048)
Hallo,

Ik ben nogal geschrokken, na een bezoek aan de kapper. Deze constanteerde 1 kale plek om mijn hoofd. Ben naar de huisarts geweest en deze zegt niet zoveel te kunnen doen. Het betreft een soort van auto-immuun ziekte.

Nu heb ik weer een nieuwe plek erbij gekregen en de derde is ook op komst.

Hoe erg gaat dit worden? Kan iemand mij dit vertellen.
Gaat dit zomaar weer over, zoals de dokter zegt.
Valt het allemaal wel mee?

Nu zie je het nog niet, maar ik ben bang dat dit niet zo lang meer gaat duren. Wat kan ik doen?

hooi,,ik heb ook zelfde probleem ,met di kalle plekken op mijn hoofd ,,ze kommen altijd terug soms groter ,soms 2-3 ..verschrikkelijk ..maar ze komen onder 2 -3 jaar terug..mijn oma heft mijn geleerd en oude recept die werkt ook nog,,mak en sapje van 4 teentjes knoflook ..met die sapje op die kale plek masseren een paar minuten ,,het stinkt wel maar na een paar uurtjes goed je haar wassen ..doe maar een paar keer per week ..en uit kijken met de shampoo en de haar verven ..

Hanna 17 mei 2011 01:37

Areata geneest bijna altijd gewoon vanzelf binnen een paar maanden, daarom hoef je er helemaal geen stinkende knoflook op te smeren.

budge 17 april 2012 11:35

Hallo allemaal,
Een jaar geleden heb ik bij mij 3 kale plekken ontdekt. Ze waren zo groot als 2 euro muntstukken. Ik ben toen ook bij de dokter geweest en die zei dat het stess was deze plukken zijn inderdaad ook weer aangegroeid. Nu een jaar later heb ik weer een plek terug maar heb totaal geen stress meer. Ik ben weer bij de dokter geweest en zij zei me "ja de één heeft er last van en de ander niet". Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen en ben bang dat het meer wordt.
Nu heb ik sinds een jaar ook heel erg last van zweten. Al zit ik stil achter de computer dan heb ik echt hele grote zweetplekken. Iemand een idee of dit met elkaar te maken kan hebben?
Groetjes Budge (22 jaar)

Doriezzz 21 mei 2012 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door budge (Bericht 305109)
Hallo allemaal,
Een jaar geleden heb ik bij mij 3 kale plekken ontdekt. Ze waren zo groot als 2 euro muntstukken. Ik ben toen ook bij de dokter geweest en die zei dat het stess was deze plukken zijn inderdaad ook weer aangegroeid. Nu een jaar later heb ik weer een plek terug maar heb totaal geen stress meer. Ik ben weer bij de dokter geweest en zij zei me "ja de één heeft er last van en de ander niet". Ik heb het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen en ben bang dat het meer wordt.
Nu heb ik sinds een jaar ook heel erg last van zweten. Al zit ik stil achter de computer dan heb ik echt hele grote zweetplekken. Iemand een idee of dit met elkaar te maken kan hebben?
Groetjes Budge (22 jaar)

Hoi Budge,

Bij mij leek er ook een verband te zijn tussen plotseling overmatig zweten en het begin van de AA. Mijn theorie hierover is dat AA eerder toeslaat bij een verlaagde weerstand en overmatig zweten ook. Ik ben natuurlijk geen dokter maar bij mij verliep de AA wel met meer 'verlaagde weerstand kwalen' als verkoudheid, huidaandoeningen etc.
Het probleem is er helaas niet mee opgelost maar misschien dat het helpt.

Heel veel sterkte gewenst.

Doris

yildiz 27 juni 2012 04:25

Hallo alida, mijn zoon heeft ook gehad ...percies jaar geleden ,begin met een plekje daarna helft van zijn haar uitviel. Maar, ik heb wat gevonden(tover creme')noem ik... Het is echt en enige voor AA.binnen 4 maanden heeft dikke en gezond haar ...sterkte...

Ana26 4 september 2012 19:35

Aa
 
Ik ben blij dat ik hier mensen zie met hetzelfde probleem. Ik heb het gehad van mijn 11j tot mijn 21j. Altijd dezelfde diagnose, stress. Al kan ik me moeilijk inbeelden dat een kind van 11 zoveel stress kan hebben. Toen waren het telkens kleine plekken die dan terug groeiden en dan ergens opnieuw verschenen. Zelfs na allerlei behandelingen en cremes had ik geen resultaat. Nu ben ik 25 en heb ik het terug maar 10x erger. Ik ben bijna kaal wat de onderkant van mijn hoofd betreft en draag een pruik. Een bandana is al lang niet meer genoeg om alles te bedekken. Zoals ik bij velen heb kunnen lezen is het steeds aan de onderkant van het hoofd. Heeft daar iemand een verklaring voor? Een dermatoloog zei me ooit 'als je het al zolang hebt, zul je het voor de rest van je leven hebben'. Toch is het bij mij 4j plots weggebleven en denk ik dat er een behandeling moet zijn. De laatste tijd probeer ik aan mezelf te denken en gewoon gelukkig te zijn. Ik ben vrijgezel en zoals iemand eerder al zei lijkt het alsof je kanker hebt, wat gelukkig zijn wat moeilijker maakt. Ik hoop dat ik een troost kan zijn voor iemand die het even erg heeft als ik of een troost voor mezelf dat ik dan toch niet zo eenzaam ben dan ik dacht

Groeten Ana

Indie1983 16 december 2012 17:41

Geen zorgen
 
Lieve meiden,

Via deze weg wil ik jullie een hart onder de riem steken!

Ook ik heb enorme kale plekken op mijn hoofd gehad.
Mijn haar aan de onderkant was bijna weg en aan de zijkant begon de plek al aardig groot te worden.

Bij mij was het duidelijk stress.

Soms weet je niet dat je in een situatie zit die slecht voor je is.
Soms wil je het niet weten.

Op het moment dat ik uit de relatie met mijn drugsverslaafde vriend stapte begon het haar na een paar maanden weer langzaam terug te groeien.

Natuurlijk is er niet altijd spraken van stress bij haar uitval, maar ik weet zeker dat een een gezonde en rustige leefwijze bijdraagt aan een beter verloop van de aandoening...(al is het alleen maar psychisch).

Ik weet, het is zo moeilijk en zo onzeker.
Nachten heb ik wakker gelegen.
Maar,
Ik heb ook het vertrouwen gehad dat het, hoe dan ook, goed zou komen.

Laat je niet teveel bang maken door individuele verhalen...
Zoek niet teveel op het internet naar bevestiging van je eigen angst...daar heb je echt helemaal niks aan!

Ik heb nu een dikke bos haren op mijn hoofd.
En jullie binnenkort vast en zeker ook weer!

Liefs van Indie

Lavender 18 december 2012 23:12

Tovercrèmes moet je niet geloven, AA kan binnen 4 maanden vanzelf dichtgroeien.

Ikzelf heb het nu zo'n 10 maanden. Zo'n lullig kaal plekje op mijn achterhoofd. Word je niet blij van als scholier. Blijven bedekken, dan maar heel lang haar. Heb al meerdere malen het gevoel gehad dat het begon terug te groeien, maar maanden later nog steeds geen resultaat.
Ik camoufleer het trouwens met een zwarte marker, maar voel me nog steeds heel erg onprettig ermee. Niet alleen omdat je gewoon zonder zorgen rond wil kunnen lopen tussen de mensen, maar ook omdat je altijd de potentie blijft houden voor terugkeer van AA... :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.