Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Vet haar - Talg en haaruitval (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13814)

Hallohoi 19 augustus 2011 12:50

Ik had de bijsluiter al gelezen, maar daar staat ook op dat wanneer je je haren wast meer dan die 2x je altijd het product moet gebruiken.
Dat is dus volgens jou niet zo?
Dus wanneer ik mijn haren dan met warm water was en ze goed droogmaak dan moet 2x per week voldoende zijn?

Ben wel bang dat mijn haren door het maar 2x wassen ontzettend vet gaan worden, maar dat zien we dan wel weer.

Hanna 19 augustus 2011 16:27

Hoe vaak je ketoconazol moet gebruiken, hangt ervan af hoe ernstig de aandoening is. Sommige lotgenoten hebben vieze grote gele plakkaten schilfers op het hoofd en als ik het goed begrepen heb, heb jij nog niet eens last van schilfertjes.

Soldaat 9 april 2013 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PVB (Bericht 258210)
Kan dus zijn dat de antibiotica en stress het immuunsysteem en darmflora verknald hadden.

Ik heb sinds kort ook een antibiotica kuur. Ineens heb ik weer haaruitval en merk ik dat mijn haar weer vetter aanvoelt.

Mijn situatie voor de kuur was vrij stabiel. De haaruitval werd door het gebruik van de guhl shampoo, vitamine pillen, en minder stress een stuk aangenamer. het ging uiteraard niet weg, maar het werd veel minder. Nu ben ik bang dat het misschien weer terugkomt door de antibioticakuur.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met antibiotica en haaruitval?

elba 29 september 2013 01:58

Hallo iedereen


Ik heb ook het zelfde probleem en ik wil weten wat jullie allemaal gedaan hebben en wat de resultaat tot heden is.

Groetjes

casa 29 september 2013 20:42

ik heb eigenlijk wel vraagje over feit dat er in de bijsluiter van ketoconazol shampoo duidelijk staat haren uitwassen met warm water. maar dit is toch juist schadelijk voor je haar?

AnthonieH 29 september 2013 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casa (Bericht 335713)
ik heb eigenlijk wel vraagje over feit dat er in de bijsluiter van ketoconazol shampoo duidelijk staat haren uitwassen met warm water. maar dit is toch juist schadelijk voor je haar?

Warm hoeft niet persé heet te zijn.

Maar ik denk dat het vooral om het goed uitspoelen gaat. Dus als je met koud water doucht, spoel het dan gewoon ook met koud water uit.

elba 29 september 2013 22:35

Wat kan ik tegen vettig haar die steeds uitval doen eigenlijk

Hakuna 1 oktober 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elba (Bericht 335725)
Wat kan ik tegen vettig haar die steeds uitval doen eigenlijk

Rustig maar, straks valt mijn lange haar nog uit bij het lezen van deze schreeuwerige tekst!

Welkom bij de club. ;)

Ferry 1 oktober 2013 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna (Bericht 335797)
Rustig maar, straks valt mijn lange haar nog uit bij het lezen van deze schreeuwerige tekst!

Welkom bij de club. ;)

Lol :D

Astrid26 1 oktober 2013 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 335716)
Warm hoeft niet persé heet te zijn.

Maar ik denk dat het vooral om het goed uitspoelen gaat. Dus als je met koud water doucht, spoel het dan gewoon ook met koud water uit.

Met koud water douchen ??? brrrrr en met koud water je haar uitspoelen ? Nog erger !! Gewoon lekker douchen met heerlijk warm water en je haar uitspoelen met lauw water evt daarna heel snel en kort koud water eroverheen. Met koud water krijg je volgens mij niet eens de shampoo uit je haar gewassen; en wordt het steeds stugger en vetter. Zoek een goede shampoo en ga lekker lang warm douchen; succes !!

Ferry 1 oktober 2013 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 (Bericht 335802)
Met koud water douchen ??? brrrrr en met koud water je haar uitspoelen ? Nog erger !! Gewoon lekker douchen met heerlijk warm water en je haar uitspoelen met lauw water evt daarna heel snel en kort koud water eroverheen. Met koud water krijg je volgens mij niet eens de shampoo uit je haar gewassen; en wordt het steeds stugger en vetter. Zoek een goede shampoo en ga lekker lang warm douchen; succes !!

Hmmm weet je het zeker, warm water is wel een talgaanmaak stimulans

Maar het is idd wel fijner ;-)

Astrid26 1 oktober 2013 20:14

Was je haar nooit met te heet water. Te koud water is overigens ook weer niet goed omdat je haar dan niet goed schoon wordt. Kies dus voor de middenweg: lauwwarm water.

Bron: staat ergens op internet ....

Ferry 1 oktober 2013 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 (Bericht 335806)
Was je haar nooit met te heet water. Te koud water is overigens ook weer niet goed omdat je haar dan niet goed schoon wordt. Kies dus voor de middenweg: lauwwarm water.

Bron: staat ergens op internet ....

Aight! Goed om te weten.

Astrid26 1 oktober 2013 20:22

Eigenlijk zou je ook naar de PH waarde van je shampoo moeten kijken. Hier hoor ik eigenlijk niemand over....
Hoe hoger de pH waarde, hoe sterker en hoe meer beschadiging de shampoo je haar aanbrengt. Een shampoo met een hoge pH waarde maakt het haar droog en breekbaar.
De beste pH waarde van een shampoo voor het haar is tussen 5 en 6.
Of pH neutraal nog beter (like baby shampoo)

Astrid26 1 oktober 2013 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna (Bericht 335797)
Rustig maar, straks valt mijn lange haar nog uit bij het lezen van deze schreeuwerige tekst!

Welkom bij de club. ;)

Om heel eerlijk te zijn moet ik steeds beetje lachen als ik dit bericht voorbij zie komen. Die Hakuna heeft toch wel humor :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.