Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   word ik kaal? (foto's) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=12705)

Indodani 5 februari 2008 18:01

word ik kaal? (foto's)
 
2 Bijlage(n)
hoi hierbij kun je een foto zien van mijn haarlijn vroeger en nu. Word ik nu kaal? Sorry voor de vage foto's is met een webcam genomen dus niet echt goede kwaliteit. Ik scheer zelf mijn haarlijn af en toe bij om die lijn recht te houden anders krijg ik een soort van driehoek en vind dat niet mooi. Wat kan ik verder doen om mijn uitval te stagneren?

valencia. 5 februari 2008 18:20

een driehoek? dan betekend dat toch dat je gewoon inhammen krijgt? door je haarlijn aan de voorkant weg te scheren vergroot je het effect alleen maar, en lijkt je voorhoofd frankenstein achtig

het is nu heel moeilijk te zien of je haarlijn écht terugloopt.

een driehoek heeft overigens ook zn mannelijke charmes....

Strider 5 februari 2008 20:22

Ik zou sowieso niet je haarlijn bijscheren, mare dat kapsel op die eerste foto kun je dat nog steeds maken?

Guoy 5 februari 2008 23:22

Loopt ik nu kaal? :P (Het is "word ik" en niet "wordt ik" ;))

Is die eerste foto vroeger en die tweede nu? Voor mijn gevoel zijn beide haarlijnen hetzelfde. Ik vind je kapsel op de eerste foto wel leuker moet ik zeggen. Die tweede is zo jaren negentig. :D

Je moet je haarlijn even inspecteren. Als daar haartjes zitten die niet langer worden dan enkele millimeters of centimeters terwijl de rest van je haar zo lang kan worden als je zelf wilt dan heb je AGA. Als je haar overal zo lang kan worden als je wilt heb je geen AGA. Het lijkt vooralsnog niet op AGA, maar de foto's zijn ook vaag.

ono!! 6 februari 2008 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guoy (Bericht 154876)
Loopt ik nu kaal? :P (Het is "word ik" en niet "wordt ik" ;))

Is die eerste foto vroeger en die tweede nu? Voor mijn gevoel zijn beide haarlijnen hetzelfde. Ik vind je kapsel op de eerste foto wel leuker moet ik zeggen. Die tweede is zo jaren negentig. :D

Je moet je haarlijn even inspecteren. Als daar haartjes zitten die niet langer worden dan enkele millimeters of centimeters terwijl de rest van je haar zo lang kan worden als je zelf wilt dan heb je AGA. Als je haar overal zo lang kan worden als je wilt heb je geen AGA. Het lijkt vooralsnog niet op AGA, maar de foto's zijn ook vaag.








Ik dacht dat iedereen wel paar kleine donshaartjes op zn voorhoofd hebt vlak voor je haarlijn of heb ik het fout?

dave523 6 februari 2008 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ono!! (Bericht 154884)
Ik dacht dat iedereen wel paar kleine donshaartjes op zn voorhoofd hebt vlak voor je haarlijn of heb ik het fout?

een flink gedeelte van je haar is in de groeifase, er vallen er immers 100 per dag uit wat er zo'n 3000 per maand zijn en dus +/- 10.000 per kwartaal. Een haar groeit een centimeter oid per maand. Dat betekent dus dat er per kwartaal iig 10.000 haren zijn die een centimeter of minder lang zijn. Een gedeelte van die haren zitten dus ook bij je haarlijn.

Pas als die haren heel dun zijn en weinig pigment hebben en krullen, is dat een teken van AGA. In elk ander geval, is dat helemaal niet zeker. Dit is trouwens mijn logica en geen wetenschap.

ono!! 7 februari 2008 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dave523 (Bericht 155002)
een flink gedeelte van je haar is in de groeifase, er vallen er immers 100 per dag uit wat er zo'n 3000 per maand zijn en dus +/- 10.000 per kwartaal. Een haar groeit een centimeter oid per maand. Dat betekent dus dat er per kwartaal iig 10.000 haren zijn die een centimeter of minder lang zijn. Een gedeelte van die haren zitten dus ook bij je haarlijn.

Pas als die haren heel dun zijn en weinig pigment hebben en krullen, is dat een teken van AGA. In elk ander geval, is dat helemaal niet zeker. Dit is trouwens mijn logica en geen wetenschap.

Ok in iedergeval bedankt voor je uitleg want ik had even bij mij zelf gekeke en vlak voor mijn haarlijn zag ik wel hele kleine platte haartjes maar dat is niet mijn hoofdhaar denk ik.

Hanna 7 februari 2008 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dave523 (Bericht 155002)
een flink gedeelte van je haar is in de groeifase, er vallen er immers 100 per dag uit wat er zo'n 3000 per maand zijn en dus +/- 10.000 per kwartaal. Een haar groeit een centimeter oid per maand. Dat betekent dus dat er per kwartaal iig 10.000 haren zijn die een centimeter of minder lang zijn. Een gedeelte van die haren zitten dus ook bij je haarlijn.

Pas als die haren heel dun zijn en weinig pigment hebben en krullen, is dat een teken van AGA. In elk ander geval, is dat helemaal niet zeker. Dit is trouwens mijn logica en geen wetenschap.

Correctie: bij lang niet iedereen vallen er 100 haren per dag uit. Gelukkig niet, want dan was ik 20 jaar geleden al zo kaal als een biljartbal geweest.
En bij AGA gaan de haren krullen?? Nou, bij mij niet hoor!

cees 7 februari 2008 12:47

Als je wat donshaartjes op je haarlijn hebt, hoeft dat nog niet te zeggen dat je geheel kaal wordt. Het kan ook blijven bij alleen inhammen of iets wijkende haarlijn....

Morehair 7 februari 2008 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guoy (Bericht 154876)
Loopt ik nu kaal? :P (Het is "word ik" en niet "wordt ik" ;))

Je zit de laatste tijd nogal in de verbeter modus zeker?

Ik probeert zelft ook sonder spelvauten te sgrijfen, maar je moet
mensen niet teveel op kleine spelfouten wijzen. Staat nogal betweterig.

Maakt mij niet uit hoor, gewoon een tip.

Limbo 8 februari 2008 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morehair (Bericht 155031)
Je zit de laatste tijd nogal in de verbeter modus zeker?

Ik probeert zelft ook sonder spelvauten te sgrijfen, maar je moet
mensen niet teveel op kleine spelfouten wijzen. Staat nogal betweterig.

Maakt mij niet uit hoor, gewoon een tip.

Hij's fijn!:D

Dundee 9 februari 2008 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 155016)
Correctie: bij lang niet iedereen vallen er 100 haren per dag uit. Gelukkig niet, want dan was ik 20 jaar geleden al zo kaal als een biljartbal geweest.
En bij AGA gaan de haren krullen?? Nou, bij mij niet hoor!

Mijn vader had ook krullen ...en die heeft nu een NW 7 :D

Ik heb ook wat krullend haar ...in men nek ...trouwens vind ik dat heel vervelend :( ...maar ik heb wel nog geen NW 7 hoor op men 43 ...als het zo doorgaat straks een NW 1 OF 2 :D

Guoy 9 februari 2008 03:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morehair (Bericht 155031)
Je zit de laatste tijd nogal in de verbeter modus zeker?

Ik ben niet aanvallend naar hem toch? Werkwoorden vervoegen moet iedereen wel kunnen lijkt me. Ik gebruik voor mijzelf altijd "lopen" bij werkwoorden vervoegen en misschien steekt hij er iets van op. Ik hoop het wel. Lijkt me niet fijn voor hem als hij dat soort fouten maakt in sollicitatiebrieven of iets dergelijks. Je kunt het jezelf beter goed aanleren en als ik mensen daarmee kan helpen doe ik dat graag.

Citaat:

Ik probeert zelft ook sonder spelvauten te sgrijfen, maar je moet
mensen niet teveel op kleine spelfouten wijzen.
"wordt ik" is geen "kleine" spelfout.

Citaat:

Staat nogal betweterig.
I don't care.

Citaat:

Maakt mij niet uit hoor,
Dat doet mij deugd.

Citaat:

gewoon een tip.
Mijn dank is groot.

valencia. 9 februari 2008 04:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guoy (Bericht 155226)
Ik ben niet aanvallend naar hem toch? Werkwoorden vervoegen moet iedereen wel kunnen lijkt me. Ik gebruik voor mijzelf altijd "lopen" bij werkwoorden vervoegen en misschien steekt hij er iets van op. Ik hoop het wel. Lijkt me niet fijn voor hem als hij dat soort fouten maakt in sollicitatiebrieven of iets dergelijks. Je kunt het jezelf beter goed aanleren en als ik mensen daarmee kan helpen doe ik dat graag.

we zitten hier bijna allemaal anoniem;)
dus we staan niet voor lul als we een spelfout typen...
misschien dat de meeste mensen daarom lui worden...

ik hoef niet te solliciteren in ieder geval;)

in de post zelf schreef hij het overigens wel direct goed.... dus het valt allemaal nog wel mee....
stagneren is ook een mooi woord toch :)

Morehair 9 februari 2008 07:50

@Guoy, wat jij hem wilt leren heeft hij op school ook al tig keren gehoord.

Het viel me op dat jij in een paar dagen tijd al 2 of 3 keer iemand op zn taalfouten gewezen had. Vandaar.

Maar als het jou toch niet uitmaakt om betweterig over te komen dan moet je gewoon hiermee doorgaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.