Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Acne na stoppen finasteride (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4502)

Mille 30 september 2004 22:12

Acne na stoppen finasteride
 
na 8 maanden aan de finasteride ben ik ermee gestopt met het slikken dr van, ik had last van bijwerkingen zoals pijn aan mn borstkast, libido zeeeeer laag en een depressief gevoel


ik ben nu 2 maanden zonder fina. maar de laatste tijd heb \ik last van acne rond om mn mond. heb al zeker 2 jaar geen last meer gehad van acne :confused:


Kan het zijn dat acne te maken heeft met DHT ?, mijn theorie bij mannen is dan:
Veel DHT ---> mannelijker ---->AGA
weinig DHT ---> (pussy) :o -----> vol bos haar


want ik zie vrienden om mn heen, die in hun puberteit nooit last van acne hadden en nu ook geen AGA hebben maar vol bos haar met een puber haarlijn op latere leeftijden. Trouwens sommigen heb nog niet eens baardgroei. Een mooi voorbeeld van oom aan mn moeders kant is in de 50 vol bos haar , 100% NW0, bijna geen haren (witte) aan zn benen/armen en een zielige baardgroei :crybaby:

ugh 30 september 2004 22:22

Dht
 
DHT heeft inderdaad invloed op de talg productie en daardoor op acne. Maar er zijn ook andere oorzaken. Vaak in combinatie met elkaar.

Iemand 2 oktober 2004 08:51

Tja ik heb zo goed als NOOIT acne gehad. 1 puistje zo eens in de 2 maanden is veel.

kevin 2 oktober 2004 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugh
DHT heeft inderdaad invloed op de talg productie en daardoor op acne. Maar er zijn ook andere oorzaken. Vaak in combinatie met elkaar.

Is het dan ook zo als je erg veel puisten hebt je ook een hoog DHT gehalte hebt en het moeilijker wordt om te blocken door bijv. fina?

ugh 3 oktober 2004 14:03

Acne en DHT
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Is het dan ook zo als je erg veel puisten hebt je ook een hoog DHT gehalte hebt en het moeilijker wordt om te blocken door bijv. fina?

Veel puistjes betekent niet direct een hoog DHT gehalte.

De directe oorzaak van acne is volgens mij een verstopte haar/talgklier. Dit kan weer diverse onderliggende oorzaken hebben, welke meestal in combinatie met elkaar zijn.

Het effect van finasteride op acne weet ik niet precies. Bij het bepalen van het effect, moet wel onderscheidt gemaakt worden tussen korte en lange termijn, omdat het lichaam zichzelf kan reguleren, wat tijd kost.

Sommigen zeggen dat finasteride slecht voor acne is, omdat het een DHT type 2 verlager is, terwijl acne als het goed is type I is. Door het gebruik van finasteride zou type I hoger kunnen worden doordat type II lager wordt.

wboy 3 oktober 2004 17:06

Ik heb al sinds ik 5 jaar geleden aan de fina ging last van puistjes.
Hiervoor had ik er zo goed als geen last van.Een aantal laten ook rode vlekjes en littekentjes achter.

wboy 3 oktober 2004 17:07

Ik heb trouwens ook nauwelijks baardgroei en lichaamshaar.Maar heb duidelijk geen volle bos meer op mijn hoofd.

The Dude 3 oktober 2004 17:16

Ik heb geen last van acne, nooit gehad. Ik heb wel veel lichaamshaar en al een serieuse baardgroei!Ik ben nog maar 4 maand 18.

wboy 3 oktober 2004 17:36

ik ben dus al 27 en mensen schatten mij bijna altijd een jaar of 5 jonger.
Komt dus mede door weinig baardgroei.

Haarmannetje 3 oktober 2004 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Ik heb geen last van acne, nooit gehad. Ik heb wel veel lichaamshaar en al een serieuse baardgroei!Ik ben nog maar 4 maand 18.

Hier hetzelfde. Alleen ik had op mijn 18de nog niet zo heel veel baardgroei. Het kwam langzaam opzetten, maar pas de afgelopen twee jaar is het in raptempo opgekomen. Alles is al met elkaar verbonden zeg maar en nu trekt het naar boven (op de wangen) op.

Iemand 3 oktober 2004 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Ik heb geen last van acne, nooit gehad. Ik heb wel veel lichaamshaar en al een serieuse baardgroei!Ik ben nog maar 4 maand 18.

Flinke baardgroei met 18 jaar is trouwens niet echt vreemd ofzo hoor, had ik ook :)

Mille 3 oktober 2004 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Flinke baardgroei met 18 jaar is trouwens niet echt vreemd ofzo hoor, had ik ook :)

als ik nu 1 week niet scheer ben ik een Talibanstrijder :P :eek:
gaat echt hard bij mij:mad:

Boris 4 oktober 2004 14:29

heb weinig baardgroei, wel behoorlijke arm en been beharing. Had voor fina veel meer acne op de rug dan nu.

zucht 3 november 2004 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mille
als ik nu 1 week niet scheer ben ik een Talibanstrijder :P :eek:
gaat echt hard bij mij:mad:

Met respect voor je probleem ivm die baardgroei, maar toch bedankt dat je me zo hard hebt doen lachen . Het was lang geleden. Cheers ! :D :D :D

jongen25 4 november 2004 14:28

Originally Posted by Mille
als ik nu 1 week niet scheer ben ik een Talibanstrijder :P :eek:
gaat echt hard bij mij:mad:

Oppassen, anders krijg je de AIVD achter je aan (LOL)!:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.