Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Islam, christendom en andere religies (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=9819)

simbah 27 september 2006 22:01

Islam, christendom en andere religies
 
Beste,

Vandaag ben ik het volgende tegen gekomen.

Michael Jackson is bekeerd tot islam :

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=36207

en vele andere officiële websites spreken dit niet toe.

Wat vinden jullie hiervan?

groetjes,

ray 27 september 2006 22:08

MJ was al een tijdje niet meer in de aandacht... zou het niet raar vinden.

of iemand zich bekeerd tot welk geloof dan ook moet hij zelf weten zolang het maar na 18e levensjaar is en zonder dat de ouders en omgeving een kind indoctrineren met vage sprookjes.

kevin 27 september 2006 22:11

Hier stond onzin.

Guoy 27 september 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Wat vinden jullie hiervan?

Een verstandige keuze! :D

Guoy 27 september 2006 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ten tweede zal hij nooit zo'n achterlijke actie ondernemen. Luister maar naar zijn muziek.

Euh... heh?

Verklaart u nader.

simbah 27 september 2006 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ten eerste kijk eens naar de datum: "Posted: December 18, 2003". . Luister maar naar zijn muziek.

http://www.adherents.com/largecom/famconv_islam.html

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ten tweede zal hij nooit zo'n achterlijke actie ondernemen

En hoe zit het dan met miljoenen mensen over de gehele wereld die zijn bekeerd in de afgelopen 15 jaar? Allemaal achterlijk? Kom op Kevinme ieder zijn eigen keuze. Als iemand daarmee blij is "laat hem/haar dan met rust".

ray 27 september 2006 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simbah
http://www.adherents.com/largecom/famconv_islam.html



En hoe zit het dan met miljoenen mensen over de gehele wereld die zijn bekeerd in de afgelopen 15 jaar? Allemaal achterlijk? Kom op Kevinme ieder zijn eigen keuze. Als iemand daarmee blij is "laat hem/haar dan met rust".

of je je wil bekeren is allemaal best maar wat het probleem is met gelovigen (christenen en islamieten) is dat men vergeet dat atheist zijn ook een keuze is.

jullie zien jesus/mohammed als een profeet/verlosser. de atheist gaat voor de historische feiten en dat vinden gelovigen vaak niet leuk en worden dan erg onvriendelijk ;)

(maar jij bent een moslim simbah :D, ik zou bijna zeggen dat ik de koran beter ken gezien je laatste acties in pakistan ;) )

simbah 27 september 2006 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
(maar jij bent een moslim simbah :D, ik zou bijna zeggen dat ik de koran beter ken gezien je laatste acties in pakistan ;) )

Iets doen wat niet mag in Islam, betekent niet dat je dan geen moslim meer bent.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
jullie zien jesus/mohammed als een profeet/verlosser. de atheist gaat voor de historische feiten en dat vinden gelovigen vaak niet leuk en worden dan erg onvriendelijk

Nogmaals:D het is dan de mens die onvriendelijk wordt:D Islam zelf zegt niet dat je onvriendelijk moet zijn.

Mijn religie heeft me geleerd om de joden, christenen, en hindoestanen of wie dan ook te respecteren. Want Allah zei: uiteindelijk is het tussen jouw en mij. Dus kijk naar jezelf en niet teveel naar anderen.

simbah 27 september 2006 22:32

En hoe goed ken je de koran dan? Dat je niet mag neuken buiten het huwelijk om?:D

DHTkiller 27 september 2006 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Mijn religie heeft me geleerd om de joden, christenen, en hindoestanen of wie dan ook te respecteren. Want Allah zei: uiteindelijk is het tussen jouw en mij. Dus kijk naar jezelf en niet teveel naar anderen.

Als elke moslim als jou was, dan zou er geen ellende zijn. Helaas geldt dat niet voor de meeste moslims in het midden-oosten, haat tegen het westen wordt daar gewoon gekweekt in de mensen zelf. Daar gebeurt precies het tegengestelde.

ray 27 september 2006 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Iets doen wat niet mag in Islam, betekent niet dat je dan geen moslim meer bent.



Nogmaals:D het is dan de mens die onvriendelijk wordt:D Islam zelf zegt niet dat je onvriendelijk moet zijn.

Mijn religie heeft me geleerd om de joden, christenen, en hindoestanen of wie dan ook te respecteren. Want Allah zei: uiteindelijk is het tussen jouw en mij. Dus kijk naar jezelf en niet teveel naar anderen.

pfff, als meer mensen die de islam zouden aanhangen hetzelfde zeidden als jouw....
dan was het wat vreedzamer hier op aarde en krijgen ze automatisch het respect waar ze zo om zeuren :P

simbah 27 september 2006 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Helaas geldt dat niet voor de meeste moslims in het midden-oosten, haat tegen het westen wordt daar gewoon gekweekt in de mensen zelf.

Discussie kan eindeloos doorgaan. Maar lees eens "Naar Afghanistan komt god nog alleen maar om te huilen". Als je dan de feiten even op tafel legt, misschien dat je dan begrijpt waarom er zoveel haat, nijd en afgunst is in midden-oosten.

Ik wil het niet goed praten, maar als je klapt dan doe je dat met 2 handen. Het is zowel de schuld van Amerikanen en.... en van moslims.

Zitten er 30.000 terroristen in Irak of Afghanistan, dan zijn er zeker 40.000 terroristen in Amerika.

Dit is mijn mening, en ik hoop dat jullie het niet verkeerd opvatten. Don't get it wrong...nobody see muslims struggle, they only see them troubles.

simbah 27 september 2006 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KitCar
Yeah... you're a funny guy :) :D :D lol

Wie is funny??

Guoy 27 september 2006 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KitCar
Yeah... you're a funny guy :) :D :D lol

Geweldige eerste post! :confused: Tegen wie heb je het uberhaupt.

Guoy 27 september 2006 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Helaas geldt dat niet voor de meeste moslims in het midden-oosten, haat tegen het westen wordt daar gewoon gekweekt in de mensen zelf. Daar gebeurt precies het tegengestelde.

Als ik een moslim in het midden oosten was zou ik denk ik ook vrij hatelijk staan tegenover het westen. Als "het westen" daar niet zo irritant aanwezig zou zijn, zou het wel meevallen met de haat. Met middenoosten bedoel ik trouwens niet alleen Israel/Palestina, maar ook Irak, Afghanistan etcetera. Of is dat niet het Midden Oosten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.