Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Haartransplantatie 10 dagen na de operatie (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37576)

dion 25 september 2018 14:03

Haartransplantatie 10 dagen na de operatie
 
Goedemiddag,

Ik heb 10 dagen geleden een haartransplantatie gedaan en maak me toch wel zorgen. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ten eerste heb ik nog heel veel korstjes en ik zie het niet gebeuren dat die binnen een paar dagen zijn verdwenen. Had iemand jullie daar toevallig ook last van?

Daarnaar zijn er veel haren gezet tussen mijn bestaande haren. Toch zie ik die bestaande haren nog niet groeien, terwijl om het getransplanteerde gebied ze wel flink gegroeid zijn. Is dat normaal?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Dino33 25 september 2018 20:34

Calendulan zalf van VSM (o.a. bij het Kruidvat) aanbrengen op donor en ontvangstgebied.
Voorkomt littekenweefsel en bevordert het genezingsproces erg goed. (Lees: weekt de korsten los)

Succes

M. Hayden 26 september 2018 15:43

Je kan tijdelijke shock-loss hebben maar dat komt wel terug goed, geen zorgen in maken. Korsten kan je verwijderen door bepanthol zalf dik op te smeren en zeker een half uur laten trekken, vervolgens een grote twintig tot dertig minuten met lauw water afspoelen en wassen met shampoo. Na tien dagen mag je best al goed wrijven zodat de korsten los komen, de grafts zitten inmiddels al goed vastgegroeid. Afdrogen deed ik met keukenpapier ipv een handdoek, zo kwamen de korsten beter mee.

bverotti 26 september 2018 16:59

Na 10 dagen is het hoog tijd dat de korstjes er af gaan.
Als het dikke korsten zijn dan kan dat een probleem gaan worden.

Onze klanten worden het advies gegeven om 30 minuten onder de douche te gaan om zo de korstjes te laten inweken.
Daarna met een neutrale shampoo goed en stevig masseren. Geen schrik hebben, de haren zitten nu muurvast.

Hopelijk heb je iets aan dit advies.

1337_h4ck 26 september 2018 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dion (Bericht 424707)
Goedemiddag,

Ik heb 10 dagen geleden een haartransplantatie gedaan en maak me toch wel zorgen. Misschien kunnen jullie me helpen.

Ten eerste heb ik nog heel veel korstjes en ik zie het niet gebeuren dat die binnen een paar dagen zijn verdwenen. Had iemand jullie daar toevallig ook last van?

Daarnaar zijn er veel haren gezet tussen mijn bestaande haren. Toch zie ik die bestaande haren nog niet groeien, terwijl om het getransplanteerde gebied ze wel flink gegroeid zijn. Is dat normaal?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

wat goed helpt en wat kliniek veldhoven mij had verteld is onder een lauwe douche te staan en indirect het water over de korstjes te laten lopen voor +- 10 minuten. Daarna met een zachte doek (ik gebruikte doekjes die zij mij hadden gegeven) zachtjes over de korstjes gaan. Op deze manier was ik binnen 2 douchebeurten van bijna alle korstjes af.

succes

dion 29 september 2018 14:40

1 Bijlage(n)
Na 14 dagen zijn de korstjes er grotendeels af en degene die er nog op zitten, zitten los.

Wat denken jullie van het donorgebied na 2 weken. Ik had verwacht dat t al wat minder zichtbaar zou zijn...

bedroefd007 29 september 2018 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dion (Bericht 424791)
Na 14 dagen zijn de korstjes er grotendeels af en degene die er nog op zitten, zitten los.

Wat denken jullie van het donorgebied na 2 weken. Ik had verwacht dat t al wat minder zichtbaar zou zijn...

Kun je een foto van iets dichterbij maken? Ik zie wel iets, maar is slecht oordelen zo..

koenraad 30 september 2018 21:47

Dag Dion, waar heb je de HT laten doen , en hoeveel grafts ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.