Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Gebruik van een micromotor (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=30549)

karizman 5 juli 2012 20:55

Gebruik van een micromotor
 
Hallo allemaal,

Met enige belangstelling lees ik de discussies hier op het forum,toch zit ik met een vraag:Is het gebruik van een micromotor bij het weghalen van haartjes uit het donorgebied schadelijk ?Kan een micromotor de kwaliteit van haartransplantatie op een negatieve manier beinvloeden?

ps:Met name Turkse klinieken gebruiken een micromotor.

hey69 5 juli 2012 20:56

meeste plaatsen gebruiken een micromotor, ook belgische en nederlandse

wat eigenlijk van belang is de grootte (breedde eigenlijk)

karizman 5 juli 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hey69 (Bericht 309513)
meeste plaatsen gebruiken een micromotor, ook belgische en nederlandse

wat eigenlijk van belang is de grootte (breedde eigenlijk)

Ik weet dat ook klinieken in west-europa er gebruik van maken,maar de chirurgen met een goede reputatie doen het handmatig zover ik weet.

AnthonieH 5 juli 2012 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karizman (Bericht 309516)
Ik weet dat ook klinieken in west-europa er gebruik van maken,maar de chirurgen met een goede reputatie doen het handmatig zover ik weet.

Bij mij werd het ook gewoon handmatig uitgenomen. Ik ben wel benieuwd hoe wijdverbreid die micromotor als hulpmiddel is in de HT-wereld.

Ik hoop dat iemand die beter ingevoerd is hier op wil reageren.

Mij lijkt het overigens dat zo'n micromotor een groot voordeel heeft voor de werksnelheid, maar dat uitname wellicht minder secuur kan gebeuren.

karizman 5 juli 2012 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 309519)
Bij mij werd het ook gewoon handmatig uitgenomen. Ik ben wel benieuwd hoe wijdverbreid die micromotor als hulpmiddel is in de HT-wereld.

Ik hoop dat iemand die beter ingevoerd is hier op wil reageren.

Mij lijkt het overigens dat zo'n micromotor een groot voordeel heeft voor de werksnelheid, maar dat uitname wellicht minder secuur kan gebeuren.

Ik las op een turkse forum de bewering dat bij het gebruik van een micromotor de helft van de grafts verloren gaan:)Lijkt mij sterk.

AnthonieH 5 juli 2012 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karizman (Bericht 309521)
Ik las op een turkse forum de bewering dat bij het gebruik van een micromotor de helft van de grafts verloren gaan:)Lijkt mij sterk.

50% lijkt me ook wel veel, maar die motor zit goed zicht wel in de weg, dus goed mikken lijkt me echt lastig. En misschien is de verleiding groot om zo'n apparaat snel aan minder getraind personeel te geven. Die uitneemdiepte ligt vast en ze kunnen dus niet veel ernstige schade toebrengen.

http://www.ertipmedical.com/urunler/...34cc4fb883.jpg
Ik kan niet inschatten wat precies het effect van slecht mikken is. Ik kan bedenken dat daardoor het gemiddeld aantal haren dat je uitneemt per graft minder zal zijn dan de 2,3 bij handmatige uitname. Mijn grote vraag dan is of die beschadiging echt haren kost of dat die haren in het donorgebied weer teruggroeien.

Maar goed, met 50% verlies, permanent of niet, is een goedkope FUE in Turkije nog steeds bijna even duur per succesvol getransplanteerde haar als een in België.

karizman 5 juli 2012 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 309522)
50% lijkt me ook wel veel, maar die motor zit goed zicht wel in de weg, dus goed mikken lijkt me echt lastig. En misschien is de verleiding groot om zo'n apparaat snel aan minder getraind personeel te geven. Die uitneemdiepte ligt vast en ze kunnen dus niet veel ernstige schade toebrengen.

http://www.ertipmedical.com/urunler/...34cc4fb883.jpg
Ik kan niet inschatten wat precies het effect van slecht mikken is. Ik kan bedenken dat daardoor het gemiddeld aantal haren dat je uitneemt per graft minder zal zijn dan de 2,3 bij handmatige uitname. Mijn grote vraag dan is of die beschadiging echt haren kost of dat die haren in het donorgebied weer teruggroeien.

Maar goed, met 50% verlies, permanent of niet, is een goedkope FUE in Turkije nog steeds bijna even duur per succesvol getransplanteerde haar als een in België.

De persoon die dit beweerd heeft dit niet kunnen onderbouwen of een informatie bron kunnen geven dus ik neem aan dat hij het ook maar even verzint.Handmatig lijkt mij wel veiliger,enig voordeel is de snelheid neem ik aan.

hey69 6 juli 2012 02:13

50% verlies geloof ik niets van. Is zelfs belachelijk om dat zelfs te denken.

Expert 6 juli 2012 10:30

Wat mij betreft ben je hondsdol als je jezelf laat bewerken met zo'n motor. Maar dit zal wel weer beledigend zijn voor sommigen. Nee dat apparaat kom je hier in West-Europa/Noord-Amerika niet of nauwelijks tegen. Een haartransplantatie is secuur werk en donor moet je zuinig mee zijn.

ziezo 6 juli 2012 11:16

Ik ben ervan overtuigd dat grafts beschadigd worden en dus niet gaan groeien omdat elke haar in een hoek staat en het onmogelijk is om altijd de juist hoek te nemen tijden het uithalen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.