Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   September/oktober = haaruitvalmaanden (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29263)

Jazper 1 oktober 2011 16:30

September/oktober = haaruitvalmaanden
 
Hallo haarwebvriendjes,

1 jaar geleden begon mijn haar uit te vallen, in september/oktober met een piek midden oktober... vanaf december ging het weer wat beter (stabiel)...

in maart/april, nét hetzelfde, in juni terug "stabiel" ... (dus om het half jaar)

nu zijn we 1 jaar verder, terug september/oktober en m'n haar valt weer uit !!!!

zijn er nog mensen waar september/oktober (en maart/april) hetzelfde voorhebben ?

Limbo 2 oktober 2011 08:11

Volgens mij is dit redelijk 'normaal'. Kijk maar - en nu wil ik ons niet vergelijken daarmee - naar honden, die ruien ook elk half jaar...

dZinee 2 oktober 2011 12:50

Ik heb het idee dat het net beter met mn haar gaat...dus kan me er niet perse in vinden.

Limbo 2 oktober 2011 17:04

Hoeft ook niet, het hoeft ook niet dat haaruitval synchroon loopt met honden of mede-haarwebbers. Het lijkt me zo te zijn dat je gedurende bepaalde periodes in het jaar meer uitval hebt dan anders.

Jazper 2 oktober 2011 17:34

ja, maar der is wel een verschil tussen het "normale" +- 100 haren per dag en het +-1000 haren bij mij die uitvallen... mijn haren zitten gewoon "los" op mijn hoofd precies, ik kan die gewoon uittrekken precies... als ik m'n haren was heb ik m'n handen vol..... niet echt leuk.....


+ gebruik al 1 jaar minoxidil & fina

Limbo 2 oktober 2011 18:06

Juist, verschil tussen normaal uitvallen en extra haarruitval. Je bent echt niet de enige!

the_dude 2 oktober 2011 22:16

Jep, ik heb het ook. Iets andere periodes wel. Bij mij lijkt het van mei-oktober meer uit te vallen dan andere maanden dus nu zou het weer moeten verminderen :cool:.

Limbo 3 oktober 2011 08:55

Zo zie je maar!:P

hektor 3 oktober 2011 10:05

Ik heb precies hetzelfde. Althans de maanden september t/m november.
Ik voel me minder in mijn vel en mijn haren vallen uit als bladeren van de bomen. Ook mijn kapsel zit opeens voor geen meter en valt er weinig van te maken. Heel apart eigenlijk hoe dit werkt...

Limbo 3 oktober 2011 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hektor (Bericht 292472)
Ik heb precies hetzelfde. Althans de maanden september t/m november.
Ik voel me minder in mijn vel en mijn haren vallen uit als bladeren van de bomen. Ook mijn kapsel zit opeens voor geen meter en valt er weinig van te maken. Heel apart eigenlijk hoe dit werkt...

In het voorjaar niet dan?

Kniekous 3 oktober 2011 14:08

Er wordt wel eens gezegd at normale haaruitval verhoogd is in de herfst en in de lente. Het enige onderzoek hiernaar wees echter uit dat vrouwen de meeste haren verliezen/wisselen in de zomer. Het verschilt per persoon denk ik.

lenora 3 oktober 2011 15:10

Misschien nog een leuk artikel over seizoensgebonden haaruitval. Een beetje jammer dat het merendeel van het artikel Spaanstalig is; maar uit het Engelstalige gedeelte is toch nog wel wat interessante informatie te halen.


"Background: Human hair follicle experiments cyclical transformations throughout its life. These are rest (telogen phase), growth (anagen phase) and regression mediated by apoptosis (catagen). During summer the percentage of telogen increases and the percentage of anagen decreases. Aim: To determine the seasonal changes of scalp hair follicle phases among Chilean subjects. Material and methods: Retrospective analysis of 514 differential trichograms of normal scalps from subjects aged 36±14 years, obtained between 1998 and 2008. Results: During summer and winter, the mean percentage of telogen was 20%±10% and 16%±10%, respectively (p <0.01). The figures for anagen in the same periods were 80%±10% and 83%±10%, respectively. Conclusions: This study confirms the presence of seasonal variations in normal trichogram."
Bron: http://www.scielo.cl/scielo.php?scri...lng=en&nrm=iso




lenora 3 oktober 2011 15:14

ps. met vertaling door Google is het artikel vrij goed leesbaar;)

hektor 4 oktober 2011 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 292482)
In het voorjaar niet dan?

Nee in het voorjaar merk ik het niet. Misschien is het er wel, maar dan minder als nu...

Limbo 4 oktober 2011 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hektor (Bericht 292633)
Nee in het voorjaar merk ik het niet. Misschien is het er wel, maar dan minder als nu...

Okay. Ik wel twee keer per jaar. Het zij zo...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.