Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Haarproblemen bij vrouwen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=84)
-   -   Haarverlies door ijzertekort? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14016)

Konijntje99 7 september 2008 21:33

Haarverlies door ijzertekort?
 
Sinds een aantal weken verlies ik veel meer haar dan anders, ik begin echt te voelen als ik met mijn handen door mijn haar ga dat er minder haar staat dan vroeger.
Ook ben ik vaker moe dan anders.
Omdat ik al 10 jaar vegetarier ben en niet echt genoeg groenten eet denk ik dat ik misschien een tekort aan ijzer zou hebben.
Ik ben 10 dagen geleden met een vitaminekuur begonnen (defatyl) maar dit helpt nog niet.
Iemand die weet na hoeveel dagen/weken je haaruitval minder zou moeten worden als je vitamines slikt?
Nu denk ik dus niet dat er ijzer in defatyl zit dus ik ga morgen Centrum van a tot zink halen, na hoelang zou ik beterschap moeten merken?
Het gaat dus over haaruitval over heel mijn hoofd dus geen kale plekken ofzo.
Ik ben een vrouw van 22 en heb geen kinderen en ben ook niet zwanger (wellicht hebben jullie die info nodig :) )
Als vitamines niet helpen zal ik wel naar de dokter gaan maar ik probeer een bloedafname toch liefst te vermijden :D
Bedankt voor jullie advies :rolleyes:

Judith86 11 september 2008 14:17

Hooi!
Nou ik heb al een paar maanden last van erge haaruitval en merk dat de structuur van mijn haar ook anders wordt! Ik heb bloed laten prikken en alles was goed alleen ik kwam ijzer tekort.. maar niet super veel.
Ik begin vandaag met de ijzerkuur.. Ik hoop dat het helpt.. maar heb zelf het idee dat het ergens anders door komt!

Konijntje99 11 september 2008 17:33

Hey
Ik ben gisteren naar de dokter geweest en die dacht ook meteen aan ijzertekort, net zoals ik omdat ik de laatste maanden/jaren echt ongezond heb gegeten en mij super moe en zwak voel.
Ik mag volgende woensdag de resultaten gaan halen, hopelijk is het idd ijzertekort en hopelijk helpen de medicijnen die hij voorschrijft want bij sommigen helpen die niet :confused:
Maar tegen dat we al ons verloren haar terug hebben zijn we weer maanden/jaren? verder :(
Sterkte!

Konijntje99 18 september 2008 13:21

Blijkt dat ik dus net teveel ijzer heb (hoe kan dat, ik eet geen vlees en amper groenten? :s )
Maar niet extreem veel ofzo dus waarschijnlijk komt die haaruitval niet daardoor.
Kan het door de pil lang door te nemen? (wel een lichte pil: harmonet )

Hanna 18 september 2008 13:45

Ik denk niet dat je die Harmonet direct als schuldige kunt aanwijzen, maar Harmonet bevat wel gestodeen en dat is een C19-progestageen met licht androgene werking.

Haarverlies over het hele hoofd, kan veel oorzaken hebben: stress, spanningen, verdriet, rouw, medicijngebruik, narcose, e.d. Ook kan het haar bij de wortel afbreken door agressieve haarverf, permanentvloeistof e.d.

Verder kun je diffuse haaruitval hebben door alopecia androgenetica.

Ga maar eens naar een dermatoloog voor een goede diagnose.

Soldaat 19 september 2008 11:08

Wat Hanna zegt over stress klopt helemaal.

Wanneer je trouwens ijzer te kort hebt kun je na +- 3 maanden een verbetering zien (volgens mijn dermatoloog dan).

Konijntje99 19 september 2008 13:57

Ik ga eerst eens stoppen met Harmonet voor 1 week, dan ben ik al een beetje ijzer kwijt want teveel ijzer is gevaarlijk en kan ook haaruitval veroorzaken heb ik ergens gelezen..
Of misschien heb ik gewoon teveel van dat gestodeen in mijn lichaam omdat ik nooit eens een week stop met de pil?
Ze hebben wel de vitamines in mijn bloed niet gecontroleerd of gebeurt dat sowieso niet?
Kan het dat je ijzer teveel hebt door de pil door te nemen zonder stopweek maar dat je toch vitamines tekort hebt?
Groetjes

pretty princess 22 september 2008 23:52

welke ijzer tabletten kan ik het best voor bloedarmoede gebruiken?

Hanna 23 september 2008 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pretty princess (Bericht 177856)
welke ijzer tabletten kan ik het best voor bloedarmoede gebruiken?

Laat eerst je bloed onderzoeken om te controleren of je eigenlijk wel ijzertekort hebt. Naar aanleiding daarvan zal de arts je wel of geen ijzertabletten voorschrijven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.