Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Psychische toestand bij het kaal worden (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15661)

Georgie 1 februari 2010 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 (Bericht 239326)
Ik stond laatst in een koffietent op het station, waar felle lampen waren. De man achter de toonbank was kalend. Komt een college binnen en roept ' hey man op de tv's (het scherm van de bewakingscamera die in de hoek van de ruimte hing) kun je goed zien dat je kaal wordt!' en de tent stond vol met mensen he.. dan denk je toch ook bij jezelf:mad:

Dat kan heel vervelend over komen.
Maar niet iedereen tilt daar even zwaar aan. Ik riep ooit eens naar mijn eigen vent: "Hé, kale!"
Toen zei iemand: "Dat mag je niet zeggen, dat is zielig!" Terwijl het mijn man dus echt helemaal niet interesseert.

gebruikersnaam1 1 februari 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Georgie (Bericht 239337)
Dat kan heel vervelend over komen.
Maar niet iedereen tilt daar even zwaar aan. Ik riep ooit eens naar mijn eigen vent: "Hé, kale!"
Toen zei iemand: "Dat mag je niet zeggen, dat is zielig!" Terwijl het mijn man dus echt helemaal niet interesseert.

Ja dat zegt die..

Ambo 1 februari 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 (Bericht 239347)
Ja dat zegt die..

Ze kent haar mannetje vast beter dan jij! ;)

wesley1982 1 februari 2010 19:39

pesten zit gewoon in de natuur van de mensen...
 
waar je ook zit / werkt , er zullen altijd mensen zijn dat je geregeld opmerkingen zullen geven over je kaalheid....

en als je daar dan al een complex over had, kan het echt heel kwetstend zijn hoor, opmerkingen op mijn werk hebben veroorzaakt dat ik een ht laten doen heb , en een waslijst aan haarmiddelen gebruik....

het nadeel was dat het me enorm veel geld en geduld gekost heeft....

het voordeel is dat ze me nu wel niet meer kaal noemen...

ik hoor het nog regelmatig hoor : opmerkingen over kale of kalende mensen op ons werk , dan denk ik ook : die staan er niet bij stil , maar het kan echt kwetsend zijn voor die gasten... ik doe daar allesinds niet aan mee hoor

--------------------------------------------------------------
punt is : er kan iets aan gedaan worden , maar begin eerst met te redden wat er te redden valt... wacht niet tot alles definitief weg is , verdiep je in de haarmiddelen, lichte dosis fina en beetje minox kan je al een goede stap helpen, en erna een haartransplantatie , zeker voor een nieuwe haarlijn te hebben vooraan is zeker aangeraden, het lijkt eng, maar eens alles achter de rug is zal je wel heel blij zijn dat je de stap gezet hebt... kies gewoon voor een goede kliniek , lees dit forum grondig , barst van de informatie en ervaringen....

beste tip dat ik kan geven : hoe vroeger je in actie schiet, hoe minder je er moet voor doen....
als de haaruitval nog beperkt is kan beetje fina het proces al stilleggen...

Kniekous 1 februari 2010 22:10

Ik snap dat ook niet. Ik heb zelf mijn haar nog, maar waarom zou ik dan iemand die kalend is daar op wijzen of zlefs mee pesten. Diegene kan daar niks aan doen. Ik vind dat erg misselijk en irritant. Zelfde bij grappen over gewicht e.d.

Ambo 1 februari 2010 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous (Bericht 239410)
Ik snap dat ook niet. Ik heb zelf mijn haar nog, maar waarom zou ik dan iemand die kalend is daar op wijzen of zlefs mee pesten. Diegene kan daar niks aan doen. Ik vind dat erg misselijk en irritant. Zelfde bij grappen over gewicht e.d.

Mensen zijn over het algemeen dom. Daarentegen voelen die zelfde mensen zichzelf vaak gauw gekwetst.... :confused:

Georgie 2 februari 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 (Bericht 239347)
Ja dat zegt die..

En dat meent hij echt. Ik ken niemand, die zo enorm zeker van zichzelf is, en ook werkelijk geen enkel complex over zijn uiterlijk heeft. Heerlijke man. Ben niet voor niets met hem getrouwd.
En het is nog een lekker ding ook.

Ambo 3 februari 2010 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Georgie (Bericht 239530)
En dat meent hij echt. Ik ken niemand, die zo enorm zeker van zichzelf is, en ook werkelijk geen enkel complex over zijn uiterlijk heeft. Heerlijke man. Ben niet voor niets met hem getrouwd.
En het is nog een lekker ding ook.


:D:D:D

Het is je gegund, Georgie!

Georgie 3 februari 2010 11:07

Ik ben er blij mee! We zijn nu achttien jaar bij elkaar.

Ambo 3 februari 2010 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Georgie (Bericht 239602)
Ik ben er blij mee! We zijn nu achttien jaar bij elkaar.


Dat zou ik op zijn vroegst pas op mijn zestigste kunnen zeggen... ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.