Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Cure/gen (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34578)

M. Hayden 30 januari 2015 20:13

Cure/gen
 
Gebruikt iemand dit product, tekst komt van hun site
"Cure|Gen: shampoos en sprays, geschikt voor mannen en vrouwen met dunner wordend haar en/of haarverlies.

Cure|Gen bestaat o.a. uit de werkzame stof Procapil.
Doordat Procapil alleen de goede eigenschappen uit de van oudsher gebruikte stoffen in haargroeimiddelen zoals Minoxidil bevat, krijg je een aanzienlijk beter resultaat en geen bijwerkingen.

Studies wijzen uit dat Procapil haaruitval remt, bestaande haren dikker maakt en voor nieuwe haren kan zorgen."

Het zou een alternatief voor nanoxidil zijn maar dan goedkoper.
Ik heb hier vandaag info over gekregen van Esteworld, ze zouden het product laten ontwikkelen hebben. Er is ook shampoo te verkrijgen.
Is dit een degelijk product of een verkoopspraatje?
Gezien mijn bijwerkingen van minoxidil zoek ik iets dergelijks maar wist tot nu enkel van nanoxidil alleen is het nogal prijzig. Misschien is dit een goed alternatief maar heb van deze materie weinig kaas gegeten.

Rollercoaster1 31 januari 2015 08:55

"Doordat Procapil alleen de goede eigenschappen uit de van oudsher gebruikte stoffen in haargroeimiddelen zoals Minoxidil bevat"

Deze zin klinkt erg onbetrouwbaar. Procapil wordt al een behoorlijk tijdje aangeboden. Het zou een DHT remmer zijn. Ik heb op geen enkel forum positieve berichten van mensen mbt het gebruik van Procapil gelezen.

M. Hayden 31 januari 2015 14:28

Dit is de volledige samenstelling van Cure/gen
Ingrediënten
Procapil 5%
– Aqua
– Propylene glycol
– Glycerin
– Butylene glycol
– Alcohol denat
– PPG-26-Butheth-26
– PEG-40 Hydrogenated Castor Oil
– Apigenin
– Oleanolic acid
– Biotinyl Tripeptide-1
– Royal Gelly
– Methylisothiazolinone
– Menthol
– Rosmarinus officinalis leaf oil
Dit is de volledige samenstelling van Cure/gen

Ter vergelijking de samenstelling van Nanoxidil,

Gedeïoniseerd water, gehydrolyseerde lupineproteïne, panax ginseng wortel extract, Nanoxidil (5%), adenosine, butyleenglycol, Aminexil, arginine, fosfolipiden (nanosomen), acetyltyrosine, propeenglycol, arctium majus wortelextract, gehydroliseerde soya proteïne, procyanidin B2, polyquaternium-11, ricinusolie, polydimethylsiloxaan, cetrimoniumchloride, pantotheenzuur, apigenine, ethanol, isolaureth-6, zink gluconaat, taurine, koperacetaat (koper-peptide), niacinamide, oleanolzuur , ornithine HCL, ritrulline, retinol, glucosamine, propyleenglycol, T-flavanone, biotinolyl-tripeptide, biotine, di-methyconol, siliconen quarternium panthotheen.

3000grafts 31 januari 2015 15:54

ik kreeg deze mail ook een paar dgen terug, iemand hier die iets van info/resultaat heeft? ben wel benieuwd...

M. Hayden 7 augustus 2015 19:14

Ik ben nu aan mijn tweede flacon begonnen tijd voor een tussentijdse evaluatie.
Ik heb totaal geen nevenwerkingen zoals van de minoxidil.
Aangename reuk en het dringt zeer snel in de huid.
Te vroeg voor resultaten maar mijn haar ziet en voelt heel veerbaar de laatste twee weken.
Mijn hoofdhuid is ook heel rustig en mijn haar staat lekker dik.
Ik hou jullie verder op de hoogte.

Hair91 17 augustus 2015 22:14

M. Hayden, wat is je ervaring met Curegen tot nu toe?
Hoe is je ervaring met MSM en Saw Palmetto?
Is er een bepaalde reden voor de combinatie Saw Palmetto/MSM/Curegen of is dit eerder toeval?
Waarom ben je met False Daisy gestopt?
Gebruik je Revita in combinatie met Curegen? Hoe doe je dat dan, de ene dag Revita en de andere Curegen?
Ik ben op zoek naar een mooie combinatie van producten met Curegen. Heb net een HT achter de rug en momenteel gebruikte ik nog niets (ooit wel een maand minoxidil gebruikt maar snel mee gestopt omdat het een vettig gedoe was).

M. Hayden 18 augustus 2015 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hair91 (Bericht 382898)
M. Hayden, wat is je ervaring met Curegen tot nu toe?
Hoe is je ervaring met MSM en Saw Palmetto?
Is er een bepaalde reden voor de combinatie Saw Palmetto/MSM/Curegen of is dit eerder toeval?
Waarom ben je met False Daisy gestopt?
Gebruik je Revita in combinatie met Curegen? Hoe doe je dat dan, de ene dag Revita en de andere Curegen?
Ik ben op zoek naar een mooie combinatie van producten met Curegen. Heb net een HT achter de rug en momenteel gebruikte ik nog niets (ooit wel een maand minoxidil gebruikt maar snel mee gestopt omdat het een vettig gedoe was).

Curegen is een spray die je op spuit voor het slapen gaan en nadat je je haren gewassen hebt net zoals minoxidil. Revita is een shampoo. False Daisy had ik de indruk dat het niet veel deed en was ook moeilijk te verkrijgen. Msm doet mijn haar sneller groeien en geeft het een betere structuur. Saw Palmetto gaat haaruitval tegen, momenteel is mijn haar stabiel. Ik heb op 7 augustus mijn bevindingen van curegen gepost hierboven.

Hair91 18 augustus 2015 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden (Bericht 382949)
Curegen is een spray die je op spuit voor het slapen gaan en nadat je je haren gewassen hebt net zoals minoxidil. Revita is een shampoo. False Daisy had ik de indruk dat het niet veel deed en was ook moeilijk te verkrijgen. Msm doet mijn haar sneller groeien en geeft het een betere structuur. Saw Palmetto gaat haaruitval tegen, momenteel is mijn haar stabiel. Ik heb op 7 augustus mijn bevindingen van curegen gepost hierboven.

Curegen is toch ook een shampoo? Gebruik je dus de spray van Curegen en de shampoo van Revita. Is het omdat je Revita gewend bent dat je de shampoo blijft gebruiken en niet deze van Curegen? Of heeft het een andere reden?

Thx ik ga MSM en Saw Palmetto zeker overwegen.

M. Hayden 18 augustus 2015 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hair91 (Bericht 382962)
Curegen is toch ook een shampoo? Gebruik je dus de spray van Curegen en de shampoo van Revita. Is het omdat je Revita gewend bent dat je de shampoo blijft gebruiken en niet deze van Curegen? Of heeft het een andere reden?

Thx ik ga MSM en Saw Palmetto zeker overwegen.

Ik gebruik Revita al een tijdje en ben er heel tevreden van. Misschien is die curegen shampoo ook wel goed maar zie niet in waarom ik zou moeten veranderen. Die shampoo's doen toch weinig buiten het haar een wat dikkere structuur geven.

DeJong 26 augustus 2015 13:03

Ben ook met curegen begonnen.

Ik heb hiervoor altijd aan de minoxidil van Kirkland gezeten. Nu 4 weken bezig met deze procapil producten, na een week gestopt te zijn met minoxidil.

Van minoxidil had ik toch wat bijwerkingen zoals jeuk, roodheid en wallen onder mn ogen.

Bij deze producten totaal geen last van. Ik merk ook dat mn haren beter van kwaliteit worden als bij minoxidil. Zo ver ook geen bijwerkingen. Heb ook het idee dat de glans, dikte van mijn haar verbeterd en de wat dunne zone bij mijn inhammen dichter worden. Nu hopen dat het mijn haaruitval ook zo lang mogelijk afremt.

M. Hayden 26 augustus 2015 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeJong (Bericht 383292)
Ben ook met curegen begonnen.

Ik heb hiervoor altijd aan de minoxidil van Kirkland gezeten. Nu 4 weken bezig met deze procapil producten, na een week gestopt te zijn met minoxidil.

Van minoxidil had ik toch wat bijwerkingen zoals jeuk, roodheid en wallen onder mn ogen.

Bij deze producten totaal geen last van. Ik merk ook dat mn haren beter van kwaliteit worden als bij minoxidil. Zo ver ook geen bijwerkingen. Heb ook het idee dat de glans, dikte van mijn haar verbeterd en de wat dunne zone bij mijn inhammen dichter worden. Nu hopen dat het mijn haaruitval ook zo lang mogelijk afremt.

Ik merk ook dat mijn haar meer glans heeft en dikker staat. Er groeien ook haartjes op mijn inhammen die niet van mijn ht komen, oude haarwortelen die terug beginnen groeien. Ik heb ook geen bijwerkingen en geen shedding ervaren. Hopelijk zet het door.

Nord 27 augustus 2015 21:37

M. Hayden, Gebruik je Curegen 2x per dag? Hoe spuit je het op je hoofd?
Doe je dat gewoon op je haren spuiten en dan inwrijven op je hoofdhuid of heb je je haren gemilimeterd waardoor het direct op je hoofdhuid komt want ik heb namelijk haren van normale lengte en er staat nergens hoe je het precies moet gebruiken.

M. Hayden 27 augustus 2015 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nord (Bericht 383413)
M. Hayden, Gebruik je Curegen 2x per dag? Hoe spuit je het op je hoofd?
Doe je dat gewoon op je haren spuiten en dan inwrijven op je hoofdhuid of heb je je haren gemilimeterd waardoor het direct op je hoofdhuid komt want ik heb namelijk haren van normale lengte en er staat nergens hoe je het precies moet gebruiken.

Ik heb haren van normale lengte en probeer ertussen te sprayen met het spray opzet stukje. Vervolgens masseer ik het wat in. Ik gebruik 7 pufjes eenmaal per dag.

koppiekoppie 10 september 2015 10:06

Doet het eigenlijk ook iets tegen DHT, of is het gewoon - zoals minox - een 'haargroeimiddel'?

themen 10 september 2015 10:34

Er loopt al exact zo'n topic. "procapil ervaringen" genaamd....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.