Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Jeuk bij foligain p5 minoxidil (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37625)

Shazam 21 oktober 2018 11:49

Jeuk bij foligain p5 minoxidil
 
Bij langdurig gebruik van Minix Foligain P5 krijg ik hevige jeuk op mn hoofdhuid. Iemand die hier ook last van heeft gehad en is over gestapt op een ander merk en hier geen last van had? Andere optie is via de huisarts maar vind het zonde om veel meer te betalen dan nodig en zo’n grote spuitfles is niet handig aangezien ik herl vaak onderweg ben. Laatste 3 maanden gestopt met minox en jeuk is vrijwel helemaal verdwenen. Wel aan fina.
Alvast bedankt

themen 21 oktober 2018 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shazam (Bericht 425455)
Bij langdurig gebruik van Minix Foligain P5 krijg ik hevige jeuk op mn hoofdhuid. Iemand die hier ook last van heeft gehad en is over gestapt op een ander merk en hier geen last van had? Andere optie is via de huisarts maar vind het zonde om veel meer te betalen dan nodig en zo’n grote spuitfles is niet handig aangezien ik herl vaak onderweg ben. Laatste 3 maanden gestopt met minox en jeuk is vrijwel helemaal verdwenen. Wel aan fina.
Alvast bedankt

Ja. Had ik ook. Komt door de PPG. Propyleen Glycol.

Je hebt ook Foligain N5 dat is met minder PPG. Werkte niet.

Nu kirkland Foam.

zyzzalive 22 oktober 2018 15:20

Hier hetzelfde, met Qgain/foligain minox jeuk en overgestapt naar foam, nergens last meer van. Overigens had ik ook jeuk met de Qgain foam (zit ook gewoon PPG in)

Donkeyshot 6 november 2018 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shazam (Bericht 425455)
Bij langdurig gebruik van Minix Foligain P5 krijg ik hevige jeuk op mn hoofdhuid. Iemand die hier ook last van heeft gehad en is over gestapt op een ander merk en hier geen last van had? Andere optie is via de huisarts maar vind het zonde om veel meer te betalen dan nodig en zo’n grote spuitfles is niet handig aangezien ik herl vaak onderweg ben. Laatste 3 maanden gestopt met minox en jeuk is vrijwel helemaal verdwenen. Wel aan fina.
Alvast bedankt

Gebruik ook Minoxidil van Foligain P5. Eerste maand geen bijwerkingen. Tweede maand paar keer per dag jeuk. Dit effect werkt versterkt door gebruikt van haarstylings producten (gel/wax etc). Gebruik nu alleen verzachtende haarolie om te stylen. Jeuk nagenoeg verdwenen. Minoxidil zonder PPG werkt toch minder.

Shazam 6 november 2018 14:36

Dank je wel allemaal. Toch maar op zoek naar die meuk zonder ppg.

Ruthie 6 november 2018 16:30

HI shazam, Ik heb nog minoxidil 5% liquid zonder ppg in de aanbieding.(4x 60Ml) stuur me een berichtje als je interesse hebt.

Diogenes 9 november 2018 21:11

Een tip voor iedereen die minoxidil gebruikt en last heeft van irritatie:

Meng wat aloe vera gel door de minox heen, scheelt echt in roodheid, schilfers en andere narigheid!

Shazam 9 april 2019 10:41

Gebruik nu 2 weken essengen 5% zonder PG en nog geen last van jeuk en of schilfers.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.