Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Alleen savonds warme gezonde maaltijd. (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14591)

)Remco 28 december 2008 15:23

Alleen savonds warme gezonde maaltijd.
 
Smorgens ,smiddags eet ik vrijwel nooit omdat ik op mijn vrij magere gewicht wil blijven van plus minus 62 a 64 kilo want anders gaat mijn gewicht omhoog en dat wil ik niet echt.

Maar in plaats van niet eten overdag (wel savondsnatuurlijk) neem ik wel al mijn multivitamines Saw Palmetto visolie omega 3 in.

Maar waar mijn vraag om gaat is of het kwaad kan voor de situatie van mijn haar door overdag het voedsel over te slaan en alleen savonds te eten ,of is het niet van invloed.

Gebruik verder minoxidil Kirkland 5 %.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Ed1 28 december 2008 15:53

's Ochtends eten is erg belangrijk, al doe ik dat ook niet... Ik heb er gewoon geen tijd/zin en trek in.. Maar gezond is het niet, en of die vitaminen een echte maaltijd kunnen vervangen is nog maar de vraag.. Overigens zul je echt niet zoveel bijkomen als je 's ochtends eet én is 64 kilo ook een beetje licht (afhankelijk van je lengte).

karaoglan 28 december 2008 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door )Remco (Bericht 186727)
Smorgens ,smiddags eet ik vrijwel nooit omdat ik op mijn vrij magere gewicht wil blijven van plus minus 62 a 64 kilo want anders gaat mijn gewicht omhoog en dat wil ik niet echt.

Maar in plaats van niet eten overdag (wel savondsnatuurlijk) neem ik wel al mijn multivitamines Saw Palmetto visolie omega 3 in.

Maar waar mijn vraag om gaat is of het kwaad kan voor de situatie van mijn haar door overdag het voedsel over te slaan en alleen savonds te eten ,of is het niet van invloed.

Gebruik verder minoxidil Kirkland 5 %.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

ik niet

Limbo 28 december 2008 17:35

Ik kan mij niet voorstellen dat dat enig effect erop heeft! Gewoon, op basis van gezond verstand...

AnthonieH 28 december 2008 22:18

Ik ben ook een 'slechte' eter, maar ik heb bij perioden ook wel heel regelmatig gegeten. Ik heb er nooit veel van gemerkt qua versnelling of vertraging van haaruitval.

Overigens weet ik niet of een goed ontbijt er nou werkelijk zo toe doet. Lees eens over hoe het gegaan is met leeuwen in gevangschap. Die werden vroeger niet oud toen ze regelmatige maaltijden kregen. Tegenwoordig worden ze veel ouder door ze veel minder frequent te voeren. Soms maar eens per week.

Natuurlijk is een mens niet te vergelijken met een leeuw. Maar de mens was het gezondst toen ie nog een jager/verzamelaar was. Met introductie van de landbouw werd de mens meteen een stuk ongezonder. Pas nu komen we weer een beetje op het peil van vroeger. En die verzamelaar had vast ook 's morgens niet een ontbijt klaarliggen. Dat ging ie in de loop van de dag verzamelen cq. doodknuppelen.

ray 28 december 2008 23:50

ontbijt overslaan is het slechtste wat je kunt doen en ook onregelmatig eten en overdag weinig is slecht.
je lichaam zal op een soort van noodprogramma springen en het voedsel wat je binnenkrijgt opslaan in de vorm van vet.
je kunt dus beter 3x daags eten dan 1x daags. je hoeft sochtends niet te bunkeren als een paard maar gewoon een boterham en een stuk fruit of yoghurt.

en je bent een man die 62 kilo weegt, wat is je lengte dan?

en slecht eten en onregelmatig is funest voor je haar.
ben in een maand tijd iets van 12 kilo verloren, broeken die spontaan afzakken en een ingevallen gezicht en meer haaruitval dan normaal.

geen aanrader...slecht eten

)Remco 29 december 2008 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ray (Bericht 186782)
ontbijt overslaan is het slechtste wat je kunt doen en ook onregelmatig eten en overdag weinig is slecht.
je lichaam zal op een soort van noodprogramma springen en het voedsel wat je binnenkrijgt opslaan in de vorm van vet.
je kunt dus beter 3x daags eten dan 1x daags. je hoeft sochtends niet te bunkeren als een paard maar gewoon een boterham en een stuk fruit of yoghurt.

en je bent een man die 62 kilo weegt, wat is je lengte dan?

en slecht eten en onregelmatig is funest voor je haar.
ben in een maand tijd iets van 12 kilo verloren, broeken die spontaan afzakken en een ingevallen gezicht en meer haaruitval dan normaal.

geen aanrader...slecht eten

Ben op de op de kop af 178 meter lang.

Wat was trouwens de reden dat je in een maand 12 kilo bent afgevallen?

Hanna 29 december 2008 02:11

Ray zit in een rouwperiode. (zie topic Klaagmuur)

muizje 30 december 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door )Remco (Bericht 186785)
Ben op de op de kop af 178 meter lang.

Wat was trouwens de reden dat je in een maand 12 kilo bent afgevallen?

Ik ben 180 lang en weeg 67 kilo.
Mijn vriendin loopt te 'klagen' dat ik te dun ben, ik snap niet dat je maaltijden wilt overslaan omdat je 62 kilo wilt wegen, wat in mijn ogen te licht is.
Maarja ieder zijn eigen redenen natuurlijk.

Limbo 30 december 2008 14:22

67 kg bij 180 cm is ook niet veel!

ray 30 december 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 186961)
67 kg bij 180 cm is ook niet veel!

ik weeg nu 82 kilo bij 1,92m

was eerst dus bijna 94 kilo.

moet wel zeggen dat ik niet echt dik was maar gewoon wat meer spierweefsel had dan normaal. sportte best veel de afgelopen 2 jaar.
verdwijnt nu helaas wel :P

Limbo 30 december 2008 14:44

82 bij 192 is ook niets!

Ik ben nu 79 bij 180, en kom terug van 87 (meetpunt: dag na AI-vakantie). De Wii geeft aan dat mijn ideaalgewicht 72 is. Dan ben ik vel over been!!

ray 30 december 2008 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 186965)
82 bij 192 is ook niets!

Ik ben nu 79 bij 180, en kom terug van 87 (meetpunt: dag na AI-vakantie). De Wii geeft aan dat mijn ideaalgewicht 72 is. Dan ben ik vel over been!!

is idd wel weinig.

ik merk dat ik omvang heb verloren bij mijn buik, bovenarmen, billen, benen en dijen, gezicht, eigenlijk overal dus.

mijn ideale gewicht zit denk ik op de 90 kilo wanneer ik regelmatig sport, dan heb ik wel een hoog BMI maar dan heb ik normaliter ook meer spieren die zwaarder wegen :P

ga ook nieuwe jaar weer fanatiek trainen heb ik me voorgenomen en goed eten weer. wil in de zomer iig een halve marathon kunnen lopen.
heb vroeger wel eens de afstand en meer van een hele afgelegd met mijn dronken kop dus een halve is zeker te doen :D

Limbo 30 december 2008 21:01

Ik liep eerst om de dag een kilometer of 4, niet veel, maar genoeg om lekker te zweten. Na een voetblessure (soort hielspoor, compleet k*t) een cross trainer gekocht. Is binnen, dus weerbestendig, en na 'workout' van een uurtje zo'n 2000 kcal. verbrand. En dat is veel meer dan met hardlopen. Omdat je je armen intensief gebruikt geloof ik!
Hoe dan ook, echt afvallen komt door de combinatie van sport en minder snoepen!

AnthonieH 30 december 2008 22:25

Ik denk dat de meeste mensen voor zichzelf wel het gewicht hebben waar ze zich prettig bij voelen. Zelf ben ik momenteel 70 kilo bij een lengte van 184. Begin dit jaar woog ik 76 kilo en daar voelde ik met toch het beste bij.

Het was een druk jaar. Ik sla in ieder geval geen maaltijden over om lichter te worden of zo! Ik ben gewoon te lui om er moeite voor te doen soms :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.