Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Vraag over de Roodheid na een behandeling (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34425)

Leenders 19 december 2014 21:57

Vraag over de Roodheid na een behandeling
 
Hallo.

Heb afgelopen woensdag een FUE behandeling aan mijn inhammen en kruin laten doen. Ben erg blij met zoals het er nu uitziet maar ik weet dat het lange wachten vanaf nu begint.

Nu komen de kerstdagen eraan en de jaarwisseling. Nu wil ik niet aan iedereen laten weten dat ik zo een behandeling gedaan heb. De kaalheid is geen punt want heb vaker een kaalgeschoren hoofd gehad. Alleen de roodheid hoe kun je die camoufleren?

Las iets van Toppik? alleen hoeveel dagen na de behandeling mag je dat op de rode gebieden (inhammen, kruin) gebruiken?

Of hebben jullie nog andere tips ?

Mvg

tepelstreeltje 19 december 2014 22:04

Ik ben niet bekend met de info over wat wel en niet kan. Weet wel iemand een leuk stukje schreef. Misschien heb je er wat aan

http://www.haarweb.nl/forum/blog.php?b=266

Leenders 19 december 2014 22:23

Inderdaad leuk stukje. De bedoeling is ook om alleen de roodheid te camoufleren totdat het wat minder rood is. Zoek even een tijdelijke oplossing daarvoor.

Iemand ervaring mee?

websenior 19 december 2014 23:21

Het camoufleren van een rode huid na een haartransplantatie is naar mijn mening erg lastig. Niet in de laatste plaats omdat het makkelijk tot 3-4 maanden kan duren voordat het wegtrekt.

Mijn ervaring is dat je het beste foundation kunt gebruiken. Ik heb er destijds een aantal gekocht en de Diorskin Nude serie beviel mij goed. Desalniettemin kon ik de roodheid nooit volledig wegwerken, omdat je het ook niet zo dik wil aanbrengen dat het gaat opvallen.

M. Hayden 20 december 2014 00:13

Dior nude skin kan je gebruiken om te maskeren.
En de roodheid kan tot 2 jaar aanhouden als je pech hebt.

HairCoach 20 december 2014 13:16

Ja...laat je niet misleiden door uitspraken van klinieken over 3-6 maanden.

Ik merk dat Nanoxidil (of minoxidil) wel iets tegen die roodheid doet.

M. Hayden 20 december 2014 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach (Bericht 364354)
Ja...laat je niet misleiden door uitspraken van klinieken over 3-6 maanden.

Ik merk dat Nanoxidil (of minoxidil) wel iets tegen die roodheid doet.

Mijn roodheid wordt erger door gebruik van minoxidil, met nanoxidil heb ik geen ervaring.

markr32 21 december 2014 01:17

Dior Skin is top!

Laat je ff adviseren bij de (betere) parfumerie dat je de goeie teint voor jou huid hebt..

Anders loop je alsnog voor lul:D!

Bij mij heeft op 1 (hele goede) vriend na niemand iets gemerkt.

Succes!

maaa17 21 december 2014 01:48

Misschien een beetje off topic maarree,

Waarom wil je je haartransplantatie verbergen? Je hebt toch een haartransplantatie ondergaan zodat je weer een volle bos haar krijgt en ook om gezien te worden? Denk je niet dat je naasten het raar vinden als je eerst kaal was en dan ineens weer haar hebt?

gr

Maarten

Muppet 27 december 2014 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 (Bericht 364408)
Misschien een beetje off topic maarree,

Waarom wil je je haartransplantatie verbergen? Je hebt toch een haartransplantatie ondergaan zodat je weer een volle bos haar krijgt en ook om gezien te worden? Denk je niet dat je naasten het raar vinden als je eerst kaal was en dan ineens weer haar hebt?

gr

Maarten

Begrijp ik wel hoor. Er hangt nog altijd een taboe rond en dat wil je toch zo privé mogelijk houden.

Ik droeg zelf mijn haar héél kort (9mm) en heb toen 2500 grafts laten plaatsten. Ik ben 3 weken niet gaan werken en daarna toch zo goed mogelijk gecamoufleerd dat het niet opviel.

Sommige zijn er heel open over, andere weer totaal niet. Puur persoonlijk.
Bij mij weet alleen mijn partner het.

Trouwens niemand die iets gemerkt heeft.

Hairmaster 28 december 2014 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leenders (Bericht 364314)
Hallo.

Heb afgelopen woensdag een FUE behandeling aan mijn inhammen en kruin laten doen. Ben erg blij met zoals het er nu uitziet maar ik weet dat het lange wachten vanaf nu begint.

Nu komen de kerstdagen eraan en de jaarwisseling. Nu wil ik niet aan iedereen laten weten dat ik zo een behandeling gedaan heb. De kaalheid is geen punt want heb vaker een kaalgeschoren hoofd gehad. Alleen de roodheid hoe kun je die camoufleren?

Las iets van Toppik? alleen hoeveel dagen na de behandeling mag je dat op de rode gebieden (inhammen, kruin) gebruiken?

Of hebben jullie nog andere tips ?

Mvg

Hoi Leenders. Hoe is het met de roodheid? Heb je al iets gevonden?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.