Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Minoxidil 5% (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29588)

Fruit 1 december 2011 17:01

Minoxidil 5%
 
Hey!

Ik zie op het forum dat er vaak minoxidil wordt aangeraden bij kaal wordende mannen. Ik gebruik het zelf ook weer. Ik vroeg mij echter af, wat zijn de resultaten van langdurig gebruik?
Zijn er mensen die foto's hebben met het resultaat? Al is het niet nieuwe haargroei, maar stabiliteit.
Ik kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken naar foto's, maar dan komen er wel hele mooie ongeloofwaardige resultaten naar voren.

Ik ben zeer benieuwd en kijk graag uit naar jullie reacties!

ps. ik gebruik ALLEEN minoxidil met vitamine D3 en wil geen andere middelen, medicijnen gebruiken.

sonico 1 december 2011 17:35

Minoxidil is een prima middel (is mijn ervaring).
Maar verwacht zeker geen dos haar. Soms groeien er weer nieuwe donsharen (vellus), maar die groeien niet verder door. Minox is vooral voor haarbehoud prima. Ik gebruik nu de 5% versie en het haar wordt wel dikker en steviger. Dus als je haarbehoud en stevigere haren je doel is, dan is minox zeker het overwegen waard!

Fruit 1 december 2011 17:49

Ja, ik wil graag dikker haar en mijn haar behouden. Ik heb echter ook gelezen dat het bij "sommige" wel leidt tot nieuwe haargroei. Meer dan alleen donshaar.

Vandaar deze topic. Ik heb echter geen foto's gezien.

Hanna 1 december 2011 17:55

Ja, geloof 't maar gewoon, want dat is echt zo: nieuwe groei van echte haren bovenop het hoofd.
Echter niet op de inhammen; daar blijven het donsharen, maar dan mag je wel blij zijn als de inhammen niet groter worden.

Fallen Dreams 1 december 2011 18:24

Wel zo is, hoe sneller je begint des te beter je kans op goed resultaat. Dus mocht je twijfelen, kan je beter maar alsnog gewoon beginnen. Als het je niet bevalt kan je het altijd nog stoppen. Gebruik het wel minstens (en consequent) 6 maanden.

Hakuna 1 december 2011 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 296688)
Ja, geloof 't maar gewoon, want dat is echt zo: nieuwe groei van echte haren bovenop het hoofd.
Echter niet op de inhammen; daar blijven het donsharen, maar dan mag je wel blij zijn als de inhammen niet groter worden.

Dit is inderdaad de beste omschrijving hoe Minoxidil werkt, vooral op de kruin begin ik echt duidelijke resultaten te merken, moet mijn haar bovenop mijn hoofd echt open kammen om uberhaupt nog zonder knoeien Minox met een pipet aangebracht te krijgen op de hoofdhuid, zo dicht is het al gegroeit na ruim 5 maanden concequent gebruik. Op de inhammen wekt Minox weinig tot niet, maar heb wel intussen gehele stabilisatie bereikt op mijn inhammen.

Maar ik gebruik dan ook nog andere middelen erbij.

Fruit 2 december 2011 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 296688)
Ja, geloof 't maar gewoon, want dat is echt zo: nieuwe groei van echte haren bovenop het hoofd.
Echter niet op de inhammen; daar blijven het donsharen, maar dan mag je wel blij zijn als de inhammen niet groter worden.

Het is niet zozeer het "geloven van", maar meer het "nieuwsgierig zijn naar"..
Ik weet dat minoxidil werkt. Bij de een beter dan de ander. Ik was wilde echter resultaten zien.

Bedankt voor jullie reacties :)

Hoe brengen jullie het verder aan? Masseren jullie het helemaal in?
Ik heb gemillimeterd haar en ik verspreid het op over mijn hoofd en laat het daarna inwerken. Of is het beter om het helemaal in te masseren?

Ik heb het gevoel dat het dan meer aan mijn handen gaat zitten dan aan mijn hoofd.

Hanna 2 december 2011 15:38

Bij inmasseren gaat er inderdaad veel aan je handen zitten en inmasseren is ook niet nodig. Wil je het toch inmasseren, dan moet je daarna je handen grondig wassen.

Wat foto's betreft: de meeste gebruikers vergeten om vóór het gebruik foto's te maken en als later de hoofdhuid aardig volgegroeid is, is er toch geen bewijs voor een buitenstaander.

Fruit 3 december 2011 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 296752)
Bij inmasseren gaat er inderdaad veel aan je handen zitten en inmasseren is ook niet nodig. Wil je het toch inmasseren, dan moet je daarna je handen grondig wassen.

Wat foto's betreft: de meeste gebruikers vergeten om vóór het gebruik foto's te maken en als later de hoofdhuid aardig volgegroeid is, is er toch geen bewijs voor een buitenstaander.

Oke :) toch bedankt.
Dan ga ik het zelf bijhouden.. Hopen dat het heel erg goed helpt ;)
Heeft iemand wel eens rogaine foam van ebay gekocht? Ik heb het 22 november besteld nog niet binnen, maar mijn laatste rogaine foam is bijna op!

Hanna 3 december 2011 02:28

Ja, ik heb altijd Rogaine Foam gekocht via eBay bij diverse verkopers. Meestal ontving ik de zendingen uit USA binnen 14 dagen, soms zelfs eerder.

Fruit 3 december 2011 16:49

Toevallig, ik heb het vanochtend ontvangen.

joske88 4 december 2011 12:22

wat is precies het verschil tussen rogaine foam en gewone minoxidil 5% van de apotheker?

AnthonieH 4 december 2011 12:25

Het een is een schuim (denk aan scheerschuim), het andere een lotion (vloeistof). Zelfde werkzame bestanddeel, maar de manier om het aan te brengen verschilt flink.

appelsenperen 5 december 2011 07:55

De prijs verschilt ook flink toch?

Ik zit zelf ook echt flink te twijfelen om minoxidil 5% aan te schaffen. Ik heb nog nooit iets van medicijnen of andere haargroeimiddelen gebruikt en het is alleen maar voor mijn inhammen. Ik zit tussen de norwood 2 en 2,5 denk ik, maar dan met een V-vormige haargrens en geen U vorm zoals je op die plaatjes ziet.

Fruit 5 december 2011 21:58

Als je je haarlijn wil stabiliseren dan kan je volgens mij gerust aan minoxidil beginnen.

Ik gebruik zelf Rogaine Foam omdat ik kort haar heb. Hierdoor is het makkelijker aan te brengen.

Ik krijg zo nu en dan wel een witte laag door de Rogaine Foam, is dit erg?
Heb ik dan teveel erop gesmeerd? Ik probeer altijd een halve dop te doen, zoals beschreven in de handleiding.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.