Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Vette hoofdhuid (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31581)

)Remco 17 november 2012 03:21

Vette hoofdhuid
 
Hoi allemaal,

hoe kan het ,dat ik na 1 a 2 dagen na het wassen van mijn haar, alweer een vette hoofdhuid heb?

ik was mijn haar 1 keer in de week, maar na 2 dagen druipt het vet gewoon van mijn hoofd af, en komt het soms zelfs in mijn ogen, wat erg brand en steekt.

Net of er olie op mijn voorhoofd zit. Vooral op mijn slapen is het heel erg nat van het vet.

Hoe kan dat? En wat is er de oorzaak van?

Ik merk wel, dat als ik erg veel stress en onrust heb, mijn huid en haar heel erg snel vet en vies worden.

Wat is hier mogelijk oorzaak en gevolg van? Want wordt hier behoorlijk moedeloos van.

Remco

dZinee 17 november 2012 10:47

Waarom was je je haar maar 1x in de week??
Dat is sowieso niet aan raden..

De reden waarom dit gebeurd is beetje onduidelijk, maar het is per persoon verschillend..Gebruik je verder nog haarproducten(gel, wax?) of minixoidil?

Ik zou vooral je haar om de dag wassen, eventueel met ketaconazole shampoo..

Hakuna 17 november 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dZinee (Bericht 317837)
Waarom was je je haar maar 1x in de week??
Dat is sowieso niet aan raden..

Ik was mijn haar meestal maar 1 keer per week en het is beslist niet vettig ofzo. Zeker nu mijn haar steeds langer wordt is een goede haarborstel beter dan (te) vaak wassen.

Trouwens hoe vaker je je haar wast hoe vettiger het wordt, je kunt het dan beter om de 3 of 4 dagen wassen dan zal het minder vettig woarden en beter uitzien.

Hairpilot 20 november 2012 20:16

^ daar kan je helemaal niks 'algemeen' over zeggen. Ik was m'n haren om de dag en maar best ook; sommigen moeten zelfs dagelijks hun haar wassen. En ja 'vaker wassen, sneller vettig', maar dat betekent niet noodzakelijk dat je haren veel minder snel vettig zullen worden als je ook effectief minder gaat wassen. Dat scheelt soms maar een heel klein beetje. Milde shampoos zonder schadelijke stoffen kunnen beslist geen kwaad.

Nord 22 november 2012 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot (Bericht 318075)
^ daar kan je helemaal niks 'algemeen' over zeggen. Ik was m'n haren om de dag en maar best ook; sommigen moeten zelfs dagelijks hun haar wassen. En ja 'vaker wassen, sneller vettig', maar dat betekent niet noodzakelijk dat je haren veel minder snel vettig zullen worden als je ook effectief minder gaat wassen. Dat scheelt soms maar een heel klein beetje. Milde shampoos zonder schadelijke stoffen kunnen beslist geen kwaad.

Ik heb ook last van een vettige huid, als ik m'n haren niet om de dag was dan lijkt het net of er gel in zit :p

Jhan-air 2 december 2012 02:59

Is dat ook zo dat wanneer je minoxidil gebruikt dat je om de dag je haren wassen? Voor een betere opname van de minoxidil.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.