Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=64)
-   -   waar aangetast? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=10455)

uhm 7 januari 2007 18:28

waar aangetast?
 
Ik denk dat IEDEREEN hier wil weten waar AA plaatsvind bij anderen hier, niet ? Vind 't namelijk vaag dat er zo weinig mensen zijn met AA in hun wenkbrauwen en wimpers, moet een logische verklaring achterzitten, 21ste eeuw ;)

Wou daarom deze poll openen en STEM, wil je een berichtje achterlaten doe je dat, anders lekker anoniem :-)

Bij mij: in mn baard en op mn hoofd.

Keuzesuitleg:

lichaam >>> armen/benen/buik etc etc.
hoofd >>> PUUR alleen waar je gel in doet ;) zeg maar
baard >>> spreekt voorzich
wimpers >>> idem
wenkbrauwen >>> idem

Je mag ook meerdere keuzes invullen als je op meerdere plekken hebt !!

TinneV 7 januari 2007 20:39

Bij mij speelt het zich vooral op m'n hoofd, wimpers en wenkbrauwen af. maar ook op mijn benen heb ik kale plekke. dus eigenlijk heb ik het overal wat, buiten een baard, want die heb ik niet;)

Lies86 8 januari 2007 11:57

Heey uhm!

Wist je dat er verschillende soorten AA zijn, die ook aangeven waar je haaruitval hebt?


Op welke plaatsen de alopecia areata zal toeslaan is vooraf niet te bepalen.
Het kan overal zijn en ook in diverse maten van kaalheid.
De een is helemaal kaal, terwijl een ander 4 kale plekjes heeft.
Om de verschillende mate van ernst te benoemen spreken de artsen ook wel van alopecia totalis en alopecia universalis.
Alopecia Areata heb je als er kale plekken op de hoofdhuid zichtbaar zijn.(dus waar je gel in smeert)
Alopecia Areata totalis heb je als al het haar op het hoofd is uitgevallen, inclusief je gezichtshaar (wimpers, wenkbrauwen, snor en baard,)
Alopecia universalis is de uitdrukking voor een alopecia areata die al het lichaamshaar heeft doen verdwijnen,
inclusief borsthaar, okselhaar, schaamhaar etc.
Voor alle duidelijkheid: het gaat in deze gevallen steeds om alopecia areata.
De toevoegingen "totalis" en "universalis" duiden dus niet op een andere aandoening,
Maar geven aan in welke mate je kaal ben.
Zelf kamp ik met de ernstigste vorm van kaalheid. Over mijn gehele lichaam heb ik geen haar.
En op mijn benen heb ik zelfs nog nooit een haar gezien! Volgens mij zitten daar niet eens haarvaatjes ofzo!


Dus welke aandoening je hebt bepaald ook welke delen van je lichaam kaal worden.
Soms lopen de varianten over in elkaar, maar over het algemeen blijft het toch echt bij die ene vorm van AA.

Ben benieuwd welke vorm van AA de meeste mensen hier hebben!

Annelies

Annelies 13 januari 2007 18:24

Als ik een man zou zijn geweest had het waarschijnlijk ook in mijn baard gezeten :D
(M.a.w. overal dus behalve mijn baard :D )

marije1 18 februari 2007 21:08

ik heb het ook op mijn hoofd, in mijn wenkbrauwen, maar ook op mijn armen!

chacha 4 maart 2007 18:07

Bij mij is het universalis dus m.a.w.van kop tot teen geen haar te bespeuren.Af en toe komen mijn wimpers even terug en dan ga ik als een bezetene met mijn mascara te werk (zalig).

RobertR 5 maart 2007 13:21

Je zou ook "overal" als antwoord moeten kunnen geven. Nu kan je uit deze poll niet opmaken hoeveel mensen die deze poll invullen universalis hebben.

peetje82 31 maart 2007 17:32

Hoi ik ben petra

En ik wil ook wel vertellen waar ik geen haar heb,......
Op m'n hoofd heb ik nu een paar plekjes ( 5 a 6 ) waar weer haar terug komt ( ook donkere haartjes ) dit was allemaal weg.
Mijn wenkbrauwen en wimpers zijn minder vol met af en toe een kaal plekje er tussen.
Op mijn armen heb ik alleen op mijn bovenarmen lichte haartjes die je op 2 handen kunt tellen.
Mijn oksel haar heb ik nog helemaal
Mijn schaamhaar vertoont grote kale plekken maar er zit nog wel wat ( moet dus nog steeds mijn bikinilijn scheren, haha )
En op mijn benen zit niks.
Dus al met al kan ik er geen touw aan vast knopen. Mijn dermatoloog zei dat ik alopecia sub-totalis had.

Tot zover mijn haarnieuws

Groetjes Petra


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.