Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Preventief behandelen! (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39089)

Negan 24 juli 2020 13:06

Preventief behandelen!
 
Wat ik me dus afvroeg! Zijn er ook mensen die al beginnen met dutasteride of finasteride terwijl ze nog geen enkele vorm van haar uitval hebben! Maar om gewoon het zekere voor het onzekere te nemen?

haarlack 24 juli 2020 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Negan (Bericht 447053)
Wat ik me dus afvroeg! Zijn er ook mensen die al beginnen met dutasteride of finasteride terwijl ze nog geen enkele vorm van haar uitval hebben! Maar om gewoon het zekere voor het onzekere te nemen?

Ik geef mijn zoontje van 8 jaar al finasteride onder het motto "Je kan best het zekere voor het onzekere nemen!"

Nee serieus... waarom zou je dat doen? Er gewoon aan beginnen van zodra je de eerste achteruitgang van je haar waarmerkt is toch ruimschoots voldoende en dan heb je toch ook al "het zekere voor het onzekere genomen"?

Haartjes2020 25 juli 2020 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haarlack (Bericht 447064)
Ik geef mijn zoontje van 8 jaar al finasteride onder het motto "Je kan best het zekere voor het onzekere nemen!"

Nee serieus... waarom zou je dat doen? Er gewoon aan beginnen van zodra je de eerste achteruitgang van je haar waarmerkt is toch ruimschoots voldoende en dan heb je toch ook al "het zekere voor het onzekere genomen"?

En Minoxidil om de baardgroei vast te stimuleren toch? :D

Negan 25 juli 2020 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haarlack (Bericht 447064)
Ik geef mijn zoontje van 8 jaar al finasteride onder het motto "Je kan best het zekere voor het onzekere nemen!"

Nee serieus... waarom zou je dat doen? Er gewoon aan beginnen van zodra je de eerste achteruitgang van je haar waarmerkt is toch ruimschoots voldoende en dan heb je toch ook al "het zekere voor het onzekere genomen"?

Een vraag uit interesse eigenlijk. Ik was benieuwd of er mensen waren die ondanks 0,0 haarverlies hebben. Dit soort dingen al nemen. Pas maar op met je zoontje anders heb je straks hermafrodietje van 8

jt25 23 januari 2023 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Negan (Bericht 447070)
Een vraag uit interesse eigenlijk. Ik was benieuwd of er mensen waren die ondanks 0,0 haarverlies hebben. Dit soort dingen al nemen. Pas maar op met je zoontje anders heb je straks hermafrodietje van 8

ik ga dit misschien doen

OmeHenkie 23 januari 2023 18:21

Het zijn geen vitaminepilletjes. Het kan serieuze bijwerkingen hebben. Tevens heb ik nog nooit een onderzoek gelezen met wat 20 jaar gebruik doet voor je hart en hormonen

jt25 23 januari 2023 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie (Bericht 473669)
Het zijn geen vitaminepilletjes. Het kan serieuze bijwerkingen hebben. Tevens heb ik nog nooit een onderzoek gelezen met wat 20 jaar gebruik doet voor je hart en hormonen

DHT is in de volwassenfase minder belangrijk dan in de pubertijd. Zie studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK557634/

OmeHenkie 23 januari 2023 20:45

Dat geloof ik best. Dat dht remmen op volwassen leeftijd minder erg is. Maar ik had het over de langdurige gevolgen van de bijwerkingen. Ik lees veel mensen hier die gebruiken en daardoor lichte hartkloppingen hebben, depri zijn of beperkter libido. Nogmaals, het lijken me geen smarties die je gaat slikken bij een volle haardos

zyzzalive 23 januari 2023 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie (Bericht 473681)
Dat geloof ik best. Dat dht remmen op volwassen leeftijd minder erg is. Maar ik had het over de langdurige gevolgen van de bijwerkingen. Ik lees veel mensen hier die gebruiken en daardoor lichte hartkloppingen hebben, depri zijn of beperkter libido. Nogmaals, het lijken me geen smarties die je gaat slikken bij een volle haardos

Hartkloppingen horen eerder bij minoxidil. Bijwerkingen van finasteride zijn bekend, indien de bijwerkingen zwaarder wegen dan de resultaten dien je voor jezelf de beslissing te maken of je dit blijft gebruiken of niet. Niet meer, niet minder.

OmeHenkie 23 januari 2023 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive (Bericht 473686)
Hartkloppingen horen eerder bij minoxidil. Bijwerkingen van finasteride zijn bekend, indien de bijwerkingen zwaarder wegen dan de resultaten dien je voor jezelf de beslissing te maken of je dit blijft gebruiken of niet. Niet meer, niet minder.

Maar ik neem aan dat we op dit forum mensen die nog geen enkele vorm van haaruitval hebben, enige vorm van medicatie adviseren. En daar gaat dit topic over

HairExpert 8 februari 2023 17:46

Preventief bij de eerste tekenen, begrijp ik.
Als het dan werkt, ben je er nog op tijd bij, als het aanslaat.

Slaat het niet aan, heeft het überhaupt geen zin om het te slikken.

Preventief zonder tekenen van haarverlies is absurd.
Ik heb overigens ooit wel gelezen dat Justin Bieber het preventief slikt.

zyzzalive 8 februari 2023 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert (Bericht 474191)
Preventief bij de eerste tekenen, begrijp ik.
Als het dan werkt, ben je er nog op tijd bij, als het aanslaat.

Slaat het niet aan, heeft het überhaupt geen zin om het te slikken.

Preventief zonder tekenen van haarverlies is absurd.
Ik heb overigens ooit wel gelezen dat Justin Bieber het preventief slikt.

Niet preventief, die knul kreeg hele heftige haaruitval

OmeHenkie 8 februari 2023 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive (Bericht 474194)
Niet preventief, die knul kreeg hele heftige haaruitval

Ook dan vind ik mediciatie belachelijk. Ik ken dat verhaal van Justin.
Maar als je zo veel en zo snel haar verliest is het geen Alopecia.

22 jaar geleden had ik vreselijke periode in mijn leven. Toen had ik veel stress, sliep weinig en at ongezond. Hele plukken haar viel uit.

Toen het beter ging groeide het weer terug

Sowieso vind ik dat bij elke vorm van haarverlies je je eerst moet afvragen;..kan ik stoppen met roken en te veel alcohol? Leef ik gezond? Heb ik stress?

Maar mensen slikken liever een pilletje

zoezel 8 februari 2023 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie (Bericht 474196)
Ook dan vind ik mediciatie belachelijk. Ik ken dat verhaal van Justin.
Maar als je zo veel en zo snel haar verliest is het geen Alopecia.

22 jaar geleden had ik vreselijke periode in mijn leven. Toen had ik veel stress, sliep weinig en at ongezond. Hele plukken haar viel uit.

Toen het beter ging groeide het weer terug

Sowieso vind ik dat bij elke vorm van haarverlies je je eerst moet afvragen;..kan ik stoppen met roken en te veel alcohol? Leef ik gezond? Heb ik stress?

Maar mensen slikken liever een pilletje

Ken genoeg dronkaards-rokers met mooie bos haar...

HairExpert 9 februari 2023 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zoezel (Bericht 474199)
Ken genoeg dronkaards-rokers met mooie bos haar...

Het valt mij sowieso op dat drugsverslaafden doorgaans nog een goede bos haar hebben (niet onderbouwd en zeker niet motiverend bedoeld :D).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.