Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Proscar over datum gebruiken? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37207)

livepurelove 2 maart 2018 16:43

Proscar over datum gebruiken?
 
Dag allemaal,

Ik heb hier nog proscar liggen dat over datum is. Ongeveer 4 maanden over datum. Kan ik deze nog gebruiken?

Ik heb trouwens een jaar niet gebruikt. Krijg ik weer eerst haaruitval en duurt het weer een half jaar ongeveer? Of krijg ik met een ander proces te maken? Ik heb namelijk weleens andere dingen gelezen.

Limbo 2 maart 2018 17:49

Die 4 maanden maakt niks uit. Het is geen melk of slagroom.

livepurelove 2 maart 2018 17:57

Haha dacht ik al. Nou, haartjes.. hopelijk komen jullie weer tevoorschijn. Niet dat ik in 1 jaar tijd weer helemaal kaal ben, maar ik zie wel dat het misgaat.

livepurelove 4 maart 2018 12:57

Maar, niemand ervaring met stoppen en weer beginnen? Heeft iemand het proces in dat geval anders ervaren dan de eerste keer fina?

Ik heb overigens veel gelezen over het tijdstip van de inname. Hoe denken de mensen hier daarover? Hoe laat zal ik het innemen?

AnthonieH 4 maart 2018 19:57

Ik heb geen ervaring met stoppen en weer beginnen. Ik weet wel dat stoppen met iets en beginnen met iets voor het lichaam altijd wel wat aanpassing vragen en daardoor stress. Maar goed, als je een hele poos gestopt bent, dan is alles wel weer bij het ouden en zal herstarten waarschijnlijk hetzelfde verlopen als de eerste start.Met dien verstande dat je haarsituatie bij start vast wat slechter is. Realiteit van het leven is dat kaalheid zonder ingrijpen maar ??n richting op beweegt ... kaler.

En qua tijdstip van inname, kies een tijd die standaard is. Doordeweeks, in het weekend, op saaie dagen, bij feestjes en op vakantie. Bij mij is dat 's morgens, bij anderen 's avonds.

livepurelove 5 maart 2018 09:32

Bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je met aanspanning en stress? Het bijhouden of het lichaam dat gaat reageren?

Jazeker. Niet ingrijpen is kaal worden. En het enige dat helpt is toch echt fina.

Ik stelde trouwens de vraag m.b.t. het tijdstip omdat het invloed zou hebben op de DHT? In de avond zou dan beter zijn, rond 22:00 uur?

AnthonieH 11 maart 2018 12:17

Aanpassing. Als je aan medicatie begint moet je lichaam zich daaraan aanpassen. Nieuwe balans vinden. Dat geldt ook voor stoppen. Hoe heftig dat is verschilt per medicijn. Met sommigen kun je beter niet 'cold turkey' gaan.

En het tijdstip van inname is volgens mij veel minder belangrijk dan de regelmaat. Ik neem het 's morgens bij het opstaan in.Anderen 's avonds voor het slapen.

mhogen 17 maart 2018 21:47

Ik heb nog 35 proscar (5mg finasteride) tabletten liggen. Zijn 11 maanden over datum. Niet afgemaakt omdat finasteride bij mij niet aanslaat.
Indien interesse, PM maar even, anders gooi ik ze weg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.