Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   haaruitval en dunner wordend haar (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37167)

franktenhaag 6 februari 2018 17:40

haaruitval en dunner wordend haar
 
Dag allemaal,

Ik heb sinds 4 jaar geleidelijk haaruitval waarbij nu mijn haar ook echt dunner aan het worden is.

Ik heb nog niet echt kale plekken maar zal niet zo lang meer duren. Je kan er nu beetje doorheen kijken.

Zijn er naast medicijnen andere dingen die werken?

Ik hoor graag wat jullie ervaring is.

Gr. Frank

nicolaasdk 6 februari 2018 18:04

Finasteride, Minoxidil en Nizoral shampoo zijn bewezen effectief.

Succes!

franktenhaag 7 februari 2018 11:34

Zijn er ook andere opties dan medicijnen? Die medicijnen hebben veel bijwerkingen. Bijvoorbeeld een PRP behandeling heb ik veel over gelezen en iets met laser apparatuur. Zijn er mensen die iets anders gebruiken dan medicijnen en heeft het geholpen?

fireofdoom 7 februari 2018 15:24

Bewijzen achter laser en PRP zijn niet sterk, echter voor medicijnen wel. Dit zijn effectief bewezen middelen.

Over de bijwerkingen van medicijnen, het is eerder andersom; de kans op bijwerkingen is klein. Uiteindelijk is het een keuze die je zelf maakt, je kan altijd stoppen met medicatie mocht je ergens last van krijgen. Persoonlijk zou ik middelen als PRP en laser dus eerder links laten liggen, deze kosten immers veel geld.

Tisniks 8 februari 2018 17:09

Ik zit met hetzelfde probleem, maar ik heb zo veel slechte verhalen gehoord over de bekende medicijnen, dat ook ik eigenlijk het niet meer weet, en ook dunner wordend haar bezit...ik hoor overal finasteride, en gelijktijdig hoor ik Niet gebruiken! dusja...:confused:

nicolaasdk 8 februari 2018 18:06

Dat hoor je alleen op forums, waar de mensen met problemen naartoe trekken en hun problematiek en frustraties uiten. Mensen die geen bijwerkingen hebben zullen dit niet van de daken schreeuwen op forums. Forums zijn dus geen afspiegeling van de daadwerkelijke feiten en cijfers.

Wetenschappelijke studies zijn er juist voor gebouwd om objectieve uitspraken te doen of de effectiviteit en toxiciteit van geneesmiddelen. Zoals in de Finasteride studie in een gerandomiseerde en geblindeerde setting om zuiver en alleen het effect van de geneesmiddelen te meten.

In de wetenschappelijke studies waren de bijwerkingen slechts 2% hoger (totaal 5% in finasteride groep) dan in de placebo groep (3% had bijwerkingen). De bijwerkingen waren overigens reversibel.

Groet,
Nicolaas.

lucu 4 maart 2018 10:46

spinorolactone
 
Dag allemaal,
ik heb goede resultaten met de plaspil, of spino. Tot nu toe veel minder haaruitval en ik zie ook nieuwe haartjes.
Dus vol hoop.
lucu

DappereDodo1984 29 maart 2018 19:14

heb gelezen dat er ook een androgene werking zit in een medicijn wat gebruikt wordt voor mannen met prostaat kanker? nu weet ik niet of dit het zelfde medicijn is maar denk dat je dermatoloog dit wel weet

Luno 21 april 2018 13:11

Geneesmiddelen en PRP bij haaruitval
 
Hallo,
Ik las met interesse de reacties rond de aanpak van dunner wordend haar.
Vanuit mijn ervaring werken de geneesmiddelen niet bij iedereen en is het vooral moeilijk vol te houden op de langere termijn. Minoxidil lotion moet je dagelijks aanbrengen en wanneer je ermee stopt vallen de haren gewoon terug uit.
Finastride is voor vrouwen niet bruikbaar gezien de hormonale werking.
Allemaal niet zo evident om vol te houden, geven veel mensen aan.
PRP (het injecteren van je eigen bloed) is een waardevolle en betrouwbare aanvulling bij AGA en AA zo stelt de recente medische literatuur.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.