Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Hoe oud en hoe ernstig? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3308)

Tsol 17 mei 2004 19:43

Hoe oud en hoe ernstig?
 
Hoe oud waren jullie allemaal toen jullie AA (universalis) kregen? En hoe ernstig hadden jullie het?
Ik weet wel dat dat allemaal verspreidt staat in andere topics, maar even centraal hier lijkt me wel handig :)

Bij mij begon het toen ik 16 en 6 maanden was... Het was (en is) niet zo ernstig bij mij... Heb nog steeds veel haar :) Alleen hier en daar een kale "band" over mn hoofd...

En bij jullie?

Webmaster 17 mei 2004 20:09

Ziektegeschiedenis in profiel
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tsol
Hoe oud waren jullie allemaal toen jullie AA (universalis) kregen? En hoe ernstig hadden jullie het?
Ik weet wel dat dat allemaal verspreidt staat in andere topics, maar even centraal hier lijkt me wel handig :)

Precies.... en dit is nu precies de reden waarom het mij een goed idee lijkt om het 'ziekteverloop/geschiedenis' op te nemen in het HaarWeb Profiel van onze leden. Zodoende hoef je niet allemaal verschillende threads af te zoeken naar deze info : je kunt dan in de toekomst alles terugvinden in de profielen, waar het feitelijk ook thuishoort.

jackie 17 mei 2004 23:36

profiel
 
En hoe doen we dat. Als ik nou naar mijn profiel ga zie ik wat ik gepost heb en mijn verjaardag enzo staan, maar ik zou niet weten hoe ik iets moet wijzigen???

En ik ben niet blond hoor. (niet meer)

groetjes Jackie

Webmaster 18 mei 2004 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jackie
En hoe doen we dat. Als ik nou naar mijn profiel ga zie ik wat ik gepost heb en mijn verjaardag enzo staan, maar ik zou niet weten hoe ik iets moet wijzigen???

En ik ben niet blond hoor. (niet meer)

groetjes Jackie

Dit is een idee wat wij (moderators en webmaster) momenteel aan het bespreken zijn om in de toekomst te implementeren op HaarWeb. Het is op dit moment nog niet mogelijk.

Tsol 18 mei 2004 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster
Dit is een idee wat wij (moderators en webmaster) momenteel aan het bespreken zijn om in de toekomst te implementeren op HaarWeb. Het is op dit moment nog niet mogelijk.

Wil daarom ieder maar gewoon even reageren op mijn vraag? :)
Ben nogal nieuwsgierig...

jackie 19 mei 2004 09:34

Hoi,

Ik ben nu 37 en de eerste keer kreeg ik AA toen ik 20 was of zo, weet ik eigenlijk niet zo goed. Het waren maar een paar plekjes die ik met mijn eigen haar kon camoufleren. December 2001 kreeg ik weer een plekje en dat werden er steeds meer. In januari 2003 heb ik een pruik gekregen en die draag ik nu. Heb nog enkele plekken haar op mijn hoofd, welliswaar verspreid.Lijkt net een wereldbol.
Naast mijn AA heb ik ook diabetes (insulinepomp) traagwerkende schildklier, en exceem.

Dat was mijn geschiedenis in een notedop.

Groetjes Jackie

maantje 22 mei 2004 21:50

Hoi Tsol,zet het ook maar ff hier neer dan.ben 41 jaar en heb op 14 febr. van dit jaar het eerste kale plekje ontdekt en 7 april mijn haarwerk gekregen.het ging zo snel dat ik met hoofddoekjes op moest lopen om de kale plekken te verbergen maar op het laatst kon ik de kale plekken niet meer verbergen.Elke keer met douchen kon ik grote plukken haar eruit halen dat ik helemaal in de stress schoot..had wel zalf en shampoo van de dokter maar dat werkte totaal niet.Toen heb ik besloten dat dan alles er maar af moest..veel gehuild hoor..naar de dokter en verwijzing gekregen voor een haarwerk.Toen ging het heel snel..vrijdags uitzoeken en dinsdags alles eraf..heb het er heel moeilijk mee gehad..en nu probeer ik er niet bij stil te staan maar ben het goed zat om of met een pruik op te lopen of met sjaaltjes :crybaby: Wat ik maar niet snap in deze tijd dat ze niet gewoon een pilletje kunnen uit vinden en dat dan alles weer goed komt..ik heb dus A.A..groetjes Marjan

Mariska22 23 mei 2004 11:09

Hoi Tsol

Bij mij begon aa toen ik een jaar of 15 was, het was toen af en toe een klein plekje. Ik ben nu (bijna) 23. September 2003 ontdekte ik weer een plekje en ben er toen mee naar de dokter gegaan, en toen werd het binnen twee week zo erg dat het niet meer te camoufleren viel. Heb toen ook een pruik gekregen, en naarmate ik de pruik droeg zijn de paar plukjes die ik nog had ook uitgevallen, ik heb nu overal bijna geen haar meer.

Groetjes Mariska

Tsol 23 mei 2004 14:22

Zoals jullie misschien gelezen hebben, Ik heb het dus niet zo ernstig.
Althans zo lijkt het...
Bij mij ben ik denk ik gewoon "ziek" geworden doordat ik ontzettend deprisief was...
Ik miste een bepaald persoon in mn leven. Gelukkig heb ik die persoon laatst weer ontmoet en ben ik ook erg gelukkig.

Denken jullie dat het mij nog goedkomt?

Enigste wat ik kan doen is hopen en er het beste van maken.

Ben nu in ieder geval stuk gelukkiger... De tijd dat ik hier begon met berichten plaatsen was ik ontzettend depri, nu niet meer gelukkig. Mn naam op dit Forum is nog wel een afstammeling van mijn deprisiviteit :P (Tsol = Lost)
Naja, ik heb weer genoeg gezegd.

Ik wens jullie allemaal bijzonder veel sterkte, en ik hoop voor jullie, net zoals voor mezelf dat het allemaal weer goedkomt. Want ik heb zon gevoel dat niemand hier het heeft verdient :)

Saar 8 juni 2004 20:32

was 12 toen het begon (ben nu 19), eerst paar kleine plekjes en nu 7jaar later bijna helemaal kaal, ik scheer het nu ook zelf helemaal af.

Ik denk niet dat het bij mij ooit helemaal weg gaat maar ach..life goes on! :)

maantje 9 juni 2004 10:06

hoi,ik sluit me bij Saar aan..ik heb nu zoiets van tja het is vervelend maar ik kan me er wel druk over maken maar dat helpt ook niets.Ik had van mezelf niet verwacht dat ik het zo snel zou accepteren en er zal ook nog weleens een andere periode komen maar ik zit nu lekker in mijn vel en mijn haar zit altijd goed :D en heb mijn web-log nu ff tijdelijk gesloten,heb het heerlijk van me afgeschreven.groetjes Maantje

tinny 9 juni 2004 14:54

hey,
Ik wil gewoon even reageren, ik ben nu momenteel 14 jaar, en ik heb alopecia areata totalis, ik ben volledig kaal, Ik was 8 jaar toen ik voor de eerste keer kale plekjes kreeg, ik heb enkele jaren, tot begin oktober 2003 gewoon kale plekjes gehad die ik nog heel goed kon verbergen, maar nu ben ik helemaal kaal. Ik draag een pruik.

Ik zou graag eens willen babbelen met mensen die alopecia areata hebben, voeg me maar toe montecchi89@hotmail.com of je nu enkele kale plekjes hebt of volledig kaal bent maakt mij nie uit, ik wil gewoon met mensen praten die ook alopecia areata hebben dus voed me gewoon toe en stuur een mailtje zodat ik weet wie je bent ;)

groetjes
Tinne :D

MC Patrick 10 juni 2004 14:08

Bij mij begon het op mn 18e, en het is nu bijna een jaartje aan de gang, ben nooit helemaal kaal geweest (ik scheer het wel helemaal kaal) en heb verder al mn lichaams haar nog wel. Ik heb nog steeds de hoop dat het ooit weer over gaat. Alleen zit ik er niet meer op te wachten zoals ik wel altijd deed toen ik het net had. Mocht de situatie zo blijven als hoe die nu is, dan accepteer ik dat ook.

Veel sterkte iedereen!

Groetjes Patrick.

AE3 11 juni 2004 19:58

Hoi,

Ik ben 26, het is bij mij (denk ik) 2 maanden geleden begonnen, ik heb het eind mei ontdekt. Heb 1 kale plek ter grootte van de doorsnede van een biljartbal. Het haar om die plek valt uit, maar ik heb wel van dat aaibare babydons op de plek zelf groeien.

groetjes Annemarie

yvonne 22 juni 2004 16:56

hallo,
Ik wil ook wel wat toevoegen.
Ik was 32 toen mijn haar begon uit te vallen en binnen een jaar was ik helmaal kaal en bleek tot overmaat van ramp dat ik alopecia areata totalis had en moest ik helemaal haarloos door het leven.
Toch is alle haar weer teruggekomen.(ik ben nu 38)
Sinds 11 maanden heb ik geen pruik meer en heb ik nog maar 1 kaal plekje maar die zie je niet
Dus houd moed en blijf positief denken
Het kan goed komen je ziet het aan mij.
groetjes : Yvonne


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.