Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   FUT methode bij diffuse kaalheid?? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14613)

Thedude 4 januari 2009 19:44

FUT methode bij diffuse kaalheid??
 
Zijn er hier mensen die een fut transplantatie hebben bij diffuse kaalheid? Is dit een goede optie? Of is haarplantatie alleen geschikt bij plaatselijke kaalheid?

Henk 4 januari 2009 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thedude (Bericht 187385)
Zijn er hier mensen die een fut transplantatie hebben bij diffuse kaalheid? Is dit een goede optie? Of is haarplantatie alleen geschikt bij plaatselijke kaalheid?

Bij diffuse kaalheid bedoel je het erfelijke gebied neem ik aan. Niet de zijkanten boven je oren en het bekende kransje achteraan.
Bij diffuse kaalheid bij mannen op jonge leeftijd, moet je je voorstellen dat je alleen dat erfelijke gebied nog over heb. Dan mag je met een ht geen wonderen verwachten. Dan zou ik zelf voor acceptatie gaan, tenzij je je goed beseft wat het uiteindelijke resultaat zal zijn en dat je daar mee tevreden kan zijn.

Limbo 4 januari 2009 21:23

Helemaal met Henk eens. Je kunt beter nog een paar jaar afwachten en in de tussentijd fina proberen.

Thedude 4 januari 2009 21:55

Ik heb het geheel al gestabiliseerd met fina. Wil het alleen wat voller hebben... Zou een ht hiervoor een goede optie zijn?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 187405)
Helemaal met Henk eens. Je kunt beter nog een paar jaar afwachten en in de tussentijd fina proberen.


Limbo 5 januari 2009 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thedude (Bericht 187421)
Ik heb het geheel al gestabiliseerd met fina. Wil het alleen wat voller hebben... Zou een ht hiervoor een goede optie zijn?

Lijkt me van wel. Ga maar eens een paar klinieken benaderen voor een consult!

Tibetaan 5 januari 2009 11:14

Thedude,

Als je een goed en onafhankelijk advies wilt ontvangen van de leden van haarweb, is het verstandig om even een foto te plaatsen waarop je situatie duidelijk te zien is.

Veel succes.

Henk 5 januari 2009 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thedude (Bericht 187421)
Ik heb het geheel al gestabiliseerd met fina. Wil het alleen wat voller hebben... Zou een ht hiervoor een goede optie zijn?

Je hebt het nu gestabiliseerd met fina. En over vijf jaar? Op den duur zal het haarverlies doorzetten. Waarschijnlijk een stuk trager dan het voorheen deed. Er zijn ook genoeg leden die na een aantal jaren met fina stoppen, omdat ze volgens hun toch te veel lasten hadden van bijwerkingen.
Hou die informatie in je achterhoofd.
Mocht je toch je ht willen doorzetten, ga dan eerst eens op consult bij enkele klinieken.

vito85 5 januari 2009 20:57

vreemd ik heb in andere posts op deze forum uitstekende resultaten gezien van mensen die al helemaal kaal waren en alleen haar op de zijkanten hadden..de geposte fotos naar HT waren verbluffend, alsof ze nooit haarproblemen hebben gehad..hoe verklaar je dat dan?

norwood2 5 januari 2009 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vito85 (Bericht 187520)
vreemd ik heb in andere posts op deze forum uitstekende resultaten gezien van mensen die al helemaal kaal waren en alleen haar op de zijkanten hadden..de geposte fotos naar HT waren verbluffend, alsof ze nooit haarproblemen hebben gehad..hoe verklaar je dat dan?

Als je al zo goed als uitgekaald ben, kun je in ieder geval al je kaarten op tafel gooien. Die gaan all-in. Transplantaties zijn net poker.

Henk 5 januari 2009 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vito85 (Bericht 187520)
vreemd ik heb in andere posts op deze forum uitstekende resultaten gezien van mensen die al helemaal kaal waren en alleen haar op de zijkanten hadden..de geposte fotos naar HT waren verbluffend, alsof ze nooit haarproblemen hebben gehad..hoe verklaar je dat dan?

Foto's en in het echt, twee verschillende dingen.

Thedude 5 januari 2009 23:17

Ik post er morgen even een.

Moet je voor je een fut ook kaalgeschoren worden trouwens?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan (Bericht 187458)
Thedude,

Als je een goed en onafhankelijk advies wilt ontvangen van de leden van haarweb, is het verstandig om even een foto te plaatsen waarop je situatie duidelijk te zien is.

Veel succes.


Henk 5 januari 2009 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thedude (Bericht 187544)
Ik post er morgen even een.

Moet je voor je een fut ook kaalgeschoren worden trouwens?

Nee, integendeel. Je moet je haarlengte niet te kort hebben. Ik denk minimaal 2 cm.

Morehair 6 januari 2009 08:47

Als er tussen de haren ingeplant moet worden (zoals bij diffuse kaalheid het geval is) moet het ontvangstgebied wel kaalgeschoren worden.

Hou ook rekening met een tijdelijke (flinke) shockloss.

DikkieD 6 januari 2009 21:13

ik ga gebied rechts/links van inhammen ook opvullen(meer richting midden), daar zitten nu nog min 20gr per cm2. Moet dat dan ook kaal? Lijkt me niet, alleen de shockloss zal hier uiteindelijk misschien voor zorgen.

AnthonieH 6 januari 2009 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD (Bericht 187718)
ik ga gebied rechts/links van inhammen ook opvullen(meer richting midden), daar zitten nu nog min 20gr per cm2. Moet dat dan ook kaal? Lijkt me niet, alleen de shockloss zal hier uiteindelijk misschien voor zorgen.

Volgens mij moet je er dan wel rekening mee houden dat je misschien extra kosten krijgt omdat inplanten tussen bestaande lange haren veel arbeidsintensiever is.

Maar misschien kun je ook je haar wat langer laten groeien en een week vantevoren zelf dat strookje kaal scheren. Dat moet toch wel een paar maanden te verbergen zijn?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.