Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Incisies of enkel naald bij HT (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37635)

koenraad 25 oktober 2018 23:41

Incisies of enkel naald bij HT
 
Goedenavond,

ik las op deze site een , weliswaar niet recent, verslag van een FUE waarbij de dokter allemaal kleine incisies maakte in het ontvangstgebied en de assistenten in de incisies/sneetjes de haren terugplaatsten. Zelf ben ik vooral bang van shockloss in het ontvangstgebied en ik vroeg me af , gebeurt dit nog altijd zo ? Met sneetjes ? Waarbij dus wss ook de wortels van de nog bestaande haren worden doorgesneden ? Of is de techniek veranderd en kan men nu met de holle naald rechtstreeks de haren inplaatsen ?


Bedankt alvast voor jullie reactie.

HairCoach 26 oktober 2018 13:38

Nee. die methode is niet anders geworden.
Een holle naald geeft mijns inziens ook meer littekens dan een incisie...

Een graft eerst in een holle naald plaatsen en dan direct injecteren, bestaat (nog) niet.

Gosat 27 oktober 2018 15:55

Dit bestaat wel. Dit is DHI. Dit wordt in Nederland amper aangeboden. Zelf wel ondergaan in Turkije(deels DHI (haarlijn) en deels FUE (kruin) ivm kosten). DHI is arbeidintensiever en heeft meer voordelen ten opzichte van FUE(bijv hogere densiteit en kleinere kans op shockloss). Ik verwacht dat DHI over enkele jaren de standaard behandeling is.

bverotti 30 oktober 2018 16:52

Inderdaad, die techniek bestaat wel.
Deze hebben wij ook geprobeerd, maar brengt meer schade aan het implantgebied en dus is dat voor ons geen optie.
Haircoach heeft een punt, een holle naald geeft meer schade dan een slit mesje.

Gosat 30 oktober 2018 19:30

Doelt u op het maken van gaatjes middels een holle naad waarin dan de grafts worden geplaatst?

Bij DHI is er mijns inziens juist nog minder schade dan met het maken van (rechte) slits.

M. Hayden 31 oktober 2018 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gosat (Bericht 425771)
Doelt u op het maken van gaatjes middels een holle naad waarin dan de grafts worden geplaatst?

Bij DHI is er mijns inziens juist nog minder schade dan met het maken van (rechte) slits.

Bij deze techniek wordt er een stukje huid weggenomen, die in de holle naald achterblijft. Bij insnijdingen wordt er niets weggenomen en heb je minder kans op littekentjes. De techniek is al vaak uitgeprobeerd maar iedereen grijpt terug naar de insnijdingen. Als je de techniek onder de knie hebt en voldoende ervaring zal de behandelaar geen bijkomende schade aanbrengen. Ze snijden tussen de nog aanwezige haarstoppels om zo geen wortels te toucheren.
Ze pakken graag uit met "nieuwe revolutionaire" technieken maar veelal uit een commercieel standpunt.

koenraad 8 november 2018 22:21

Bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.