Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Hoe grote korsten verwijderen? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=31731)

haarzakje 28 december 2012 08:09

Hoe grote korsten verwijderen?
 
Beste.
Ik heb nu 5 dagen geleden een fue ondergaan en er is wondvocht en bloed samengeklonterd tot korsten over het implantgebied. Heb al vettige calendulanzalf ingesmeerd paar keer en amandelolie maar het blijft hard. En wil niet echt losweken. Iemand nog tips & tricks?

Limbo 28 december 2012 11:30

Voorzichtig masseren met shampoo. Niet forceren!

jdh 28 december 2012 12:24

Weken.

AnthonieH 28 december 2012 13:58

Veel meer dan vet maken en langdurig weken (lang en vaak douchen) zou ik op dit moment nog even niet doen. Over een paar dagen moet je ze ook veilig voorzichtig los kunnen peuteren. Meestal wordt daar toch minimaal 7 dagen voor aangehouden.

haarzakje 29 december 2012 21:02

Ok
 
Begrepen, ik was nu mn ontvangstgebied 2 x per dag voorzichtig.

koekenbakker 29 december 2012 21:07

Na 6 dgn ging ik peuteren, geen graft meegekomen

haarzakje 2 januari 2013 22:33

Ok. 90% van de korsten zijn nu weg na wassen en weken kwamen de harde korsten los. Er kwamen ook haren mee zonder wortel denk ik hoe zie ik of ze met of zonder wortel zijn?

AnthonieH 2 januari 2013 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haarzakje (Bericht 320445)
Ok. 90% van de korsten zijn nu weg na wassen en weken kwamen de harde korsten los. Er kwamen ook haren mee zonder wortel denk ik hoe zie ik of ze met of zonder wortel zijn?

Zolang je niet bloedde als een rund kun je er van uit gaan dat je hooguit een klein stukje geëpileerd hebt ;)

haarzakje 2 januari 2013 22:55

Nee hoor niks van bloeden.. Immers al 10 dagen postop. Wortelzijde zijn een beetje kronkelachtig, dat is het stukje zonder wortel dan?:cool:

hey69 3 januari 2013 23:36

ja tuurlijk. De grafts zitten best wel diep

haarzakje 3 januari 2013 23:59

Niet dieper dan 7mm geloof ik toch

haarzakje 19 januari 2013 12:31

Bijna 28 dagen later (netals de film) 4 weken dus na de ingreep.
Er zijn weinig grafts uitgevallen stuk of 30 misschien.
Wanneer stopt het uitvallen of is dat moeilijk te zeggen?

haarzakje 29 mei 2013 15:41

Ik zit nu op 5 maanden. De baardharen op mn kruin zijn redelijk gegroeid en worden langer. Maar de ingeplante haren in mn haarlijn zijn nu zo'n 3 mm en willen niet zo meegroeien, ik dacht met 5 maanden dat ze wel al wat langer zouden zijn...
De grafts zijn laat uitgevallen misschien dat dat er mee te maken heeft?

AnthonieH 29 mei 2013 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haarzakje (Bericht 327671)
Ik zit nu op 5 maanden. De baardharen op mn kruin zijn redelijk gegroeid en worden langer. Maar de ingeplante haren in mn haarlijn zijn nu zo'n 3 mm en willen niet zo meegroeien, ik dacht met 5 maanden dat ze wel al wat langer zouden zijn...
De grafts zijn laat uitgevallen misschien dat dat er mee te maken heeft?

Zijn dat echt nieuwe haren of zijn het nog de oorspronkelijke grafts? Soms blijven getransplanteerde haren vastkleven in de huid. De wortel heeft dan al losgelaten en is in rust, maar de dode haar kan niet uitvallen omdat ie in de oude haarschacht blijft klemmen. Hij zit er gewoon als een soort splinter tot ie uiteindelijk wel een keer eruit gewreven of getrokken wordt.

Je schreef al dat je haren heel laat uitvielen, misschien kleefden er heel veel bij jou en zijn er een paar die nog wat steviger vastgekleefd zaten dan anderen overgebleven.

Je kunt het heel makkelijk testen. Pak een pincet, trek een heel klein beetje aan zo'n haar en als ie zonder weerstand en zonder pijn eruit te trekken is, dan was het zo'n dode nutteloze vastgeplakte oude transplantatiehaar :)

haarzakje 29 mei 2013 18:40

Nee dat zijn echt nieuwe haren want ik zag ze echt door de huid komen. En nu zijn ze 3 mm maar groeit bijna voor geen "mm"
Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.