Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   dunner worden van haar +foto's (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15342)

0416Dr 5 mei 2009 11:25

dunner worden van haar +foto's
 
3 Bijlage(n)
Hoi leden,

Ik begin er nu ook maar aan te geloven. Jarenlang heb ik gelopen met super dik haar. Wanneer ik geen gel of wax gebruik lijkt de situatie minder erg, maar toch...enkele jaren geleden kon ik veel gel in me haren doen zonder dat mijn hoofdhuid opviel zeg maar....

Laatste paar maanden begon ik me toch zorgen te maken over me haren. Ik heb het voor de zekerheid aan me kapper gevraagd, maar hij gaf mij geen direkte antwoord...wellicht om wat pijn te besparen ;)

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt en eerlijk gezegd schrok ik ervan!! Gekke is dat haaruitval bij mij niet opviel....zelfs niet nadat ik dit in de gaten ging houden de laatste paar weken (bad of wasbak, kussen en met me handen door me haar).

Wel heb ik last gehad van schilfertjes of roos, ik weet eerlijk gezegd niet wat het was. Het ging gepaard met jeuk (wat niet erg was in de zin van dat ik niet de hele dag me hoofd aan het krabben was). Nadat ik Head&Shoulders anti hairloss ben gaan gebruiken, is het na 3 keer gebruiken vrijwel helemaal verdwenen.

Het valt mij ook op dat ik de laatste tijd met me haren bezig ben en soms zelfs een beetje depressief van wordt (hier leer ik wel mee omgaan). Daarnaast lees ik al verschillende fora, inclusief deze dus. Ik krijg nog geen reacties van de omgeving en als ik met vrienden erover praat, dan zeggen ze dat het wel meevalt. Nou....eerlijk gezegd geloof ik daar dus niks van. Wat denken jullie? (gezien de foto's)

ps. is mijn leeftijd belangrijk? ik ben trouwens 26 ;)

Limbo 5 mei 2009 11:35

Het wordt zo te zien wat dunner maar zorgen maken zou ik me toch niet echt; velen zijn jaloers op je haren!! Mocht het dunner worden doorgaan dan zou ik overwegen fina en/of minox te gaan gebruiken in overleg met je huisarts.
En hoe zit het met je haarlijn??

Ryan R 5 mei 2009 11:54

Ja dat is al aardig uitgedund helaas.

Maar je bent er op zich nog op tijd bij.

Lees je hier maar eens goed in.

0416Dr 5 mei 2009 12:25

tjah, mijn haarlijn. Mijn inhammen zijn wat groter geworden, maar mijn haarlijn is opzich niet verder omhoog geschoven. Ik moet maar eens een afspraak maken met de dermatoloog..of is huisarts beter?

Limbo 5 mei 2009 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 0416Dr (Bericht 202358)
tjah, mijn haarlijn. Mijn inhammen zijn wat groter geworden, maar mijn haarlijn is opzich niet verder omhoog geschoven. Ik moet maar eens een afspraak maken met de dermatoloog..of is huisarts beter?

Huisarts om te beginnen indien je haren echt dunner worden (jij bent de enige die dat zeker weet). Dermatoloog kan altijd nog als je huisarts niet wil meewerken.

Tato 5 mei 2009 15:40

Zoveel is hier toch niet aan de hand of mis ik het e.e.a.?

Hanna 5 mei 2009 15:46

Volgens mij is er niets aan de hand; een volle haardos, maar het haar is vochtig/vettig, waardoor de haren een beetje aan elkaar plakken.

0416Dr 5 mei 2009 16:06

@Tato en Hanna:
jullie geven mij een boost in mij vertrouwen ;)

maar als ik fotos kon laten zien van een paar jaar terug, dan zou je die plekken die je nu ziet niet gezien hebben bij gebruik van MEER gel....vroeger gingen er hele klodders in :O

bedankt voor jullie reacties, het is erg gewaardeerd.

0416Dr 5 mei 2009 16:18

overigens, ik denk dat ik het nog even aanzie

dankzij de foto's die ik nu heb gemaakt, kan ik na een half jaar een betere vergelijking maken. Nogmaals bedankt voor de reacties!!!!

Limbo 5 mei 2009 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tato (Bericht 202376)
Zoveel is hier toch niet aan de hand of mis ik het e.e.a.?

Nee, niet veel. Dat zeg ik ook. Alleen hij kan de ontwikkelingen zien, wij niet...

RdN 5 mei 2009 19:18

Het valt inderdaad wel mee. Toch wil ik je 1 tip meegeven! Blijf niet te lang afwachten voordat je na een dokter gaat.

Ben mij is het dus het laatste 3 kwart jaar keihard gegaan met het uitval. Toen dacht ik altijd bij mezelf het valt best mee. Ook voor de rest niet in verdiept met eventuele medicijnen.

Nu zit ik aan de minox. en de proscar en heb ik toch wel een beetje spijt dat ik geen half jaar eerder ben begonnen. Aangezien ik toen toch wel een nog vrij dikke haardos had. Nu heb ik het maar gemillimeterd aangezien mijn haar toch vrij dun is geworden en er gewoon geen model meer in kan krijgen! Waarvan ik toch wel spijt heb!

Limbo 5 mei 2009 19:29

Het is en blijft de vraag hoe snel de rest uitvalt: stress gehad of stress in zicht, ziek geweest, etc. etc.

RdN 5 mei 2009 19:30

Ja, dat is zo. Maar haar behouden is altijd makkelijker kan het terug laten komen ;)

Limbo 5 mei 2009 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RdN (Bericht 202403)
Ja, dat is zo. Maar haar behouden is altijd makkelijker kan het terug laten komen ;)

Dat is een waar woord. Ik wou dat ik ook eerder aan de fina was begonnen, maar ja, dat is hind sight!

RdN 5 mei 2009 19:37

Alleen ik ben er wel achter dat je niet zomaar een recept krijgt. Zeker niet als je met zo'n haardos als de topic starter komt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.