Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Haartransplantatie Prohair 13-14 Juli 2017 (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36819)

Morientes 14 juli 2017 17:56

Haartransplantatie Prohair 13-14 Juli 2017
 
5 Bijlage(n)
Beste lotgenoten,

Op 13 en 14 Juli heb ik een haartransplantatie laten uitvoeren bij Prohair Clinic in Belgie. Hieronder de indrukken.

Achtergrond
Sind mijn 17e is het kaalprocess van mij al begonnen. Op mijn 19e, toen ik al veel haren had verloren, kwam ik deze site tegen en ben ik meteen begonnen met minoxidil en finasteride. Dit zorgde voor stabiliteit en hergroei van mijn haar.

Na dit jarenlang te hebben gebruikt werdt ik een beetje slordig met het gebruiken van de medicijnen en mijn haar ging over de jaren weer langzaam achteruit. De laatste 4 jaar is het vrij stabiel is gebleven en vond ik het nu tijd voor een haartransplantatie.

Ik heb heel dik donker haar met een slag erin, helaas is het haar in zone 1 en 2 voor 90% weg en is zone 3 ook aangetast.

Keuze kliniek

Tegenwoordig heb je de keuze uit heel veel klinieken. Ga je naar een kliniek in Turkije, NL of Belgie? Aan ieder zullen voor- en nadelen kleven. Ik lees en schrijf als sinds 2004 mee op dit forum en voor mij stond eigenlijk al vast dat ik het liefst naar Prohair heen wilde, vanwege hun goede naam en jarenlange ervaring. Bovenal kun je gewoon in het Nederlands communiceren met de medewerkers.

Mijn consultatiegesprek in Februari was met Bart, een aardige kerel, en na de offerte de keuze gemaakt om het in de zomer te doen.

De ingreep

Na vriendelijk te zijn ontvangen om 8:00 uur, begon het ongeveer om half 9 met het scheren van mijn bestaande haar en het tekenen van de haarlijn. Dit werd gedaan door Sabine. Bart was er ook nog even om wat voor foto's te maken. . Na controle van Dr. De Reys, die vond dat er een kleine aanpassing moet worden gedaan kon het echte werk beginnen.

Dr. De Reys verzorgde de verdovingen en de dames begonnen hierna de grafts uit het donorgebied te halen. Alleen de verdovingen waren iets onaangenaam, voor de rest geen pijn gehad. Na het oogsten van de grafts wordt het implantatiegebied verdoofd en begint Sabine van het maken van de gaatjes. Wanneer dit achter de rug is worden de geoogste grafts een voor een weer teruggeplaatst in het implantatiegebied. Op dag 1 hebben ze bij mij eerst de bovenkant gedaan en dag 2 ben ik teruggekomen voor de haarlijn.

3000 grafts zijn getransplanteerd.

Al met al heb ik het zeer positief ervaren. Je krijgt pijnstillende medicatie mee maar die heb ik helemaal niet gebruikt. Het slapen was voor mij wel wat minder, want ben niet gewent op mijn rug te liggen. Het lange wachten kan gaan beginnen :)

Morientes 14 juli 2017 17:58

Donor na
 
1 Bijlage(n)
Hier nog het donorgebied na de ingreep

nicolaasdk 14 juli 2017 19:17

Je hebt verder veel haar van goede kwaliteit. Dit zal vast een mooi resultaat worden :)

Morientes 14 juli 2017 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk (Bericht 411720)
Je hebt verder veel haar van goede kwaliteit. Dit zal vast een mooi resultaat worden :)

Ik hoop het.

Je ziet hoe snel het gaat met de genezing. Bij foto 5 is het bovengedeelte de eerste dag gedaan, dit is al een stuk rustiger. En bij de laatste foto van het donorgebied hebben ze op dag 1 het rechter gedeelte genomen.

M. Hayden 14 juli 2017 21:32

Mooie mannelijke haarlijn.
Benieuwd naar de dichtheid, een haarlijn van niets opbouwen is geen sinecure.
Prohair is de laatste tijd een beetje minder opvallend hier maar ik vind het nog steeds één van de betere.
Succes met je herstel.

DeJong 14 juli 2017 21:49

Ik vind het er mooi uit zien. Goede haarlijn, niet te laag. Donorkwaliteit van je is ook heel goed, daar zit wel een aardig voorraadje met dik haar.
Hoeveel grafst hebben ze gezet?

Succes !

Morientes 14 juli 2017 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeJong (Bericht 411726)
Ik vind het er mooi uit zien. Goede haarlijn, niet te laag. Donorkwaliteit van je is ook heel goed, daar zit wel een aardig voorraadje met dik haar.
Hoeveel grafst hebben ze gezet?

Succes !

3000 grafts zijn gezet. Dichtheid hebben ze ongeveer 45 per cm2 gezegd. Bij de haarlijn wellicht wat hoger. In combinatie met de dikte van mijn donorhaar kan het wat leuks worden.

Morientes 14 juli 2017 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden (Bericht 411724)
Mooie mannelijke haarlijn.
Benieuwd naar de dichtheid, een haarlijn van niets opbouwen is geen sinecure.
Prohair is de laatste tijd een beetje minder opvallend hier maar ik vind het nog steeds één van de betere.
Succes met je herstel.

Thanks. Ja ze hebben extra gekozen voor een conservatieve stoere haarlijn, ik had er niks aan toe te voegen :D. Viel mij ook al op dat zie hier op Haarweb minder opvallend zijn, onterecht in mijn ogen. Het team is nog steeds hetzelfde. Heeft waarschijnlijk mee te maken dat veel mensen voor Turkije kiezen voor de prijs.

HairCoach 15 juli 2017 10:02

Gezien jouw type haar, verwacht ik een goed resultaat.

Ik zie dat ze alle grafts aan een relatief klein gebied aan de onderzijde hebben uitgenomen.
Is daar een specifieke reden voor ?

Morientes 15 juli 2017 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HairCoach (Bericht 411739)
Gezien jouw type haar, verwacht ik een goed resultaat.

Ik zie dat ze alle grafts aan een relatief klein gebied aan de onderzijde hebben uitgenomen.
Is daar een specifieke reden voor ?

Dat lijkt misschien zo. Er zijn aan beiden zijkanten ook grafts uitgehaald. Veel hoger kan je volgens mij ook niet gaan, kijkende naar mijn vader bijvoorbeeld. Die is zo kaal dat zijn haargrens tot daar ongeveer loopt.

De behandeling was over twee dagen, dag 1 hebben ze grafts aan de rechterkant eruit gehaald (vandaar dat dit op de foto's al wat hersteld is) en dag 2 aan de linkerkant (foto's gemaakt direct na de behandeling dus nog meer bloed.

HairCoach 15 juli 2017 10:25

Ik ga dit topic volgen.

Heel benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken.

(H)appy 15 juli 2017 11:04

veel succes. 2 jaar geleden ook een HT laten doen bij prohair, ook 3000 grafts (zone 1 en 2). resultaten kun je zien op mijn post indien je dit wenst. ben zeer tevreden van de kliniek en het resultaat.

Morientes 15 juli 2017 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy (Bericht 411743)
veel succes. 2 jaar geleden ook een HT laten doen bij prohair, ook 3000 grafts (zone 1 en 2). resultaten kun je zien op mijn post indien je dit wenst. ben zeer tevreden van de kliniek en het resultaat.

Heb even bij je profiel gekeken, jouw resultaat ziet er zeer goed uit. Ik vermoed wel dat je wat minder kaal was destijds dan ik?

sparge 15 juli 2017 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morientes (Bericht 411744)
Heb even bij je profiel gekeken, jouw resultaat ziet er zeer goed uit. Ik vermoed wel dat je wat minder kaal was destijds dan ik?

Kijk, ik heb je forumbericht gevonden. Prohair dus. Wat heb je betaald als ik vragen mag?

Resultaat ziet er prima uit zo op het oog. Succes ook met je herstel.

Morientes 15 juli 2017 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sparge (Bericht 411746)
Kijk, ik heb je forumbericht gevonden. Prohair dus. Wat heb je betaald als ik vragen mag?

Resultaat ziet er prima uit zo op het oog. Succes ook met je herstel.

Thanks. Heb 3000 grafts gehad, tarieven staan wel op hun website.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.