Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   0.25 Fin + minoxidil (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34602)

Jadajada 6 februari 2015 13:07

0.25 Fin + minoxidil
 
Beste,

Zojuist naar de dermatoloog geweest en in afwachting van de bloedwaarden ga ik aan finasteride en minoxidil beginnen.

Nu lijkt mij die een mooie combo om mee te beginnen. Ik heb heel veel gelezen over een lagere dosis en dit lijkt mij het juiste om te doen.

Ik hoor graag meningen van jullie wat jullie ervan denken en eventueel mensen die precies hetzelfde hebben gedaan.

Ik hoor graag van jullie. Vind dit bijzonder interessant.

Justin69 8 februari 2015 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jadajada (Bericht 367410)
Beste,

Zojuist naar de dermatoloog geweest en in afwachting van de bloedwaarden ga ik aan finasteride en minoxidil beginnen.

Nu lijkt mij die een mooie combo om mee te beginnen. Ik heb heel veel gelezen over een lagere dosis en dit lijkt mij het juiste om te doen.

Ik hoor graag meningen van jullie wat jullie ervan denken en eventueel mensen die precies hetzelfde hebben gedaan.

Ik hoor graag van jullie. Vind dit bijzonder interessant.

Ik denk dat het een goede keuze is om rustig aan te beginnen en op te bouwen. Begin je ook met 2% minoxidil? Ik heb dat wel gedaan en ik vond het wel prettig dat mijn lichaam op deze manier kon wennen

123hallo 8 februari 2015 23:08

Als je denkt dat je lichamelijk moet wennen zou je uiteraard met minoxidil 2% kunnen starten en nadat deze op is en het goed ging, overstappen op de 5%.
Voorzichtigheid is nooit verkeerd. En je laat, zoals ik uit je bericht versta, je bloedwaarden controleren dat vast is uit opdracht vanuit je huisarts.
Neem jij nou 0.25 mg finasteride? Ik begrijp het als je dat doet om te wennen of te testen, of dat nut heeft weet je huisarts uiteraard beter. Ben benieuwd.

Jadajada 9 februari 2015 18:21

Bedankt voor jullie reacties,

Uit onderzoeken heb ik vernomen dat deze kleinere hoeveelheid eigenlijk relatief gezien beter is. Plus het feit dat bijwerkingen veel minder aan de hand horen te zijn, besluiten mij tot dit. Ik zie het als het feit dat op een gegeven moment je dht waarde zodanig laag is dat de haarzakjes er nog nauwelijks door worden aangetast, en ik meen dat 0,25 dit al kan doen als men kijkt naar de cumulatieve dosis.

Minoxidil wil ik wel gelijk 5% doen aangezien blijkt dat deze 45% effectiever is,en bijwerkingen zijn niet zo heftig.

Heeft iemand voor mij misschien een goede site om Minoxidil te halen. Ik zou graag die kirkland willen halen, maar liever niet uit de vs.

Ik ben trouwens bij de afdeling dermatologie bij het Erasmus mc geweest.
Er werd mij trouwens vertelt dat het geen invloed op de baardgroei had.
En dat ze wel eens mannen met borstvorming had gezien.

Ik ben best wel huiverig om met mijn hormonen te rotzooien, maar mijn haar is mij ontzettend dierbaar.

123hallo 9 februari 2015 23:27

Hier kan je ook halen:

https://www.verbeterhaar.nl/

https://www.verbeterhaar.nl/catalogu...dil-lotions_6/

Gevonden via het forum ;)

anijs 10 februari 2015 11:11

Ik ben ook onlangs gestart met finasteride. Heb de 5mg variant die ik in 8 stukken probeer te snijden. Normaal gezien heb ik dan 0,625 mg per dag binnen maar door het snijden brokkelt er een beetje af maar kan vermoeden dat ik toch zeker elke dag 0,5mg binnen heb.

kalekop28 10 februari 2015 20:25

Je kan ook 1mg per dag nemen en dan bijvoorbeeld in het weekend niet. Zo gaat de DHT productie ook niet plat, die 2 dagen per week zullen wel niet veel uitmaken denk ik en de bijwerkingen blijven tegelijkertijd uit.

Jadajada 19 februari 2015 19:13

Inmiddels bloedwaarden bekend, deze waren goed volgens de dermatoloog. Heb natuurlijk wel even gevraagd of ik ze ook kan krijgen en krijg ze binnenkort per post.

Ik heb de 5 Mg variant en snij deze met een scheermes in 8, redelijk verschillende brokjes wel, Maarja is niet anders. 1e tabletje net genomen. Ben benieuwd voor de komende paar dagen. Ik slik dus om en nabij de 0.625 mg.

123hallo 20 februari 2015 00:19

Jajada,
ik gebruik zelf een scalpel om ze te snijden, werkt heel goed. Deze verdeel ik in lege capsules.
De poeder dat er naast valt kan je dan schuiven bij de iets kleiner gesneden pillen en in de capsules doen.

Een scalpel kan je vaak bij een dumpshop halen, is niet duur. Je koopt wat voor jou gevoel het juiste mesje is en daarbij de houder die bij de maat hoort. De capsules haal je bij de apotheek (geen recept nodig uiteraard).

Ga je er lekker een avondje voor zitten, bakje koffie, kaarslicht erbij, en de pillen snijden en in de capsules sorteren :D

inter 20 februari 2015 09:59

Ik neem om de dag 1,25mg en merk tot nu toe nog geen verschil qua meer haarverlies

Jadajada 20 februari 2015 17:22

Mijn dermatoloog raadde dat mij af ivm het opbouwen van hormoonspiegel in je bloed. Heb mij daar niet in verdiept verder.

Jadajada 26 februari 2015 19:38

Merkten jullie trouwens ook dikker wordend haar? Naast de stop van uitval

Justin69 26 februari 2015 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jadajada (Bericht 368372)
Merkten jullie trouwens ook dikker wordend haar? Naast de stop van uitval

Ik gebruik geen finasteride maar ik heb wel ervaren dat mijn haar dikker geworden is ja!

Jadajada 26 februari 2015 19:42

Van alleen de Minoxidil dus?

Justin69 26 februari 2015 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jadajada (Bericht 368374)
Van alleen de Minoxidil dus?

Samen met Revita shampoo + Revita.COR


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.