Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Overige (haar)discussies - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Haar sneller laten groeien (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3554)

Biljartbal 16 juni 2004 21:58

Haar sneller laten groeien
 
Wie weet wat ik kan gebruiken om mijn haar sneller te laten groeien?

Groeten

Frodo 16 juni 2004 22:19

Hé Biljartbal,

ik weet niet of je zo blij moet zijn met snelgroeiend haar. Dan is een haar namelijk ook eerder aan het eind van zijn cyclus, valt uit, begint opnieuw enz.
Het lijkt mij dat je dit proces moet remmen en niet bespoedigen.
Misschien is mijn theorie wat kort-door-de-bocht, maar ik ben benieuwd wat anderen ervan denken.

Biljartbal 16 juni 2004 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frodo
Hé Biljartbal,

ik weet niet of je zo blij moet zijn met snelgroeiend haar. Dan is een haar namelijk ook eerder aan het eind van zijn cyclus, valt uit, begint opnieuw enz.
Het lijkt mij dat je dit proces moet remmen en niet bespoedigen.
Misschien is mijn theorie wat kort-door-de-bocht, maar ik ben benieuwd wat anderen ervan denken.

Ja dat kan best, maar ik ben vandaag naar de kapper geweest en die heeft het te kort gemaakt. Dus wil ik even mijn haar sneller laten groeien,voordat ik op vakatie ga ;)

Noodlesoup 16 juni 2004 23:18

Ik slik al vanaf 1 juni 5000 mg MSM per dag. Ik heb het idee dat het mijn haargroei sterk bevordert heeft. Normaal ga ik om de 2 maanden naar de kapper, maar ik moet binnenkort naar de kapper, en de vorige keer was een maand geleden. Als je MSM wilt proberen, ze verkopen het bij de kruidvat. 5.58 euro per 60 tabletten.

Biljartbal 16 juni 2004 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noodlesoup
Ik slik al vanaf 1 juni 5000 mg MSM per dag. Ik heb het idee dat het mijn haargroei sterk bevordert heeft. Normaal ga ik om de 2 maanden naar de kapper, maar ik moet binnenkort naar de kapper, en de vorige keer was een maand geleden. Als je MSM wilt proberen, ze verkopen het bij de kruidvat. 5.58 euro per 60 tabletten.


Dan ga ik dan morgen als eerst doen.

Dank je wel

Haarmannetje 16 juni 2004 23:52

Noodlessoup, merk je ook een verbetering van je haarstructuur dankzij de MSM?

Verder, volgens mij is een snellere haargroei juist beter. Dat wijst op gezond haar. Het is niet zo dat doordat de haren sneller groeien, deze eerder uitvallen. Dat heeft er niets mee te maken. Neem bijvoorbeeld ook nagels. Wanneer je nagels snel groeien duidt dat op een gezond lichaam en dat geldt ook voor je haar. Juist haren die te lijden hebben onder AGA groeien zeer langzaam.

Cloud 17 juni 2004 00:22

Ook ik zou MSM aanraden. Mijn haar groeit tegenwoordig echt supersnel, moet veel vaker naar de kapper.

Frans K 17 juni 2004 00:37

wat dacht je van POKON :D :D :D :D :D :D

ugh 17 juni 2004 00:39

MSM & Biotine
 
MSM en biotine zorgen voor een goede structuur en snellere haargroei (of 1 van beiden).

Verder was er ook iets met "nettle" ofzo las ik op HLH

cees 17 juni 2004 10:56

vraagje
 
Wat is msm precies een vitamine...?

Biljartbal 17 juni 2004 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Ook ik zou MSM aanraden. Mijn haar groeit tegenwoordig echt supersnel, moet veel vaker naar de kapper.


He Cloud hoeveel mg per dag neem jij in?

Cloud 17 juni 2004 14:30

2000mg neem ik in + ik gebruik het als topical 2x/dag.

Biljartbal 17 juni 2004 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
2000mg neem ik in + ik gebruik het als topical 2x/dag.

Bestaat MSM-topical dan?

Is dat ook verkrijgbaar bij de drogisterij?

Cloud 17 juni 2004 14:53

Nee, ik maak die zelf. Ik voeg MSM poeder toe aan gedistilleerd water. Oplosbaarheid van MSM in water:
15g MSM/100ml water
Je bekomt dan een geurloze, kleurloze vloeistof, zeer gebruiksvriendelijk dus. Ik doe de oplossing in een lege Tricominfles, en spray het goedje op mijn haar, gezicht en hals.
Het zou je haar dikker maken, grijze haren tegengaan en ook goed zijn tegen rimpels. Iemand op een ander forum beweerde zelfs er nieuwe groei door te hebben.

Cloud.

Biljartbal 17 juni 2004 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Nee, ik maak die zelf. Ik voeg MSM poeder toe aan gedistilleerd water. Oplosbaarheid van MSM in water:
15g MSM/100ml water
Je bekomt dan een geurloze, kleurloze vloeistof, zeer gebruiksvriendelijk dus. Ik doe de oplossing in een lege Tricominfles, en spray het goedje op mijn haar, gezicht en hals.
Het zou je haar dikker maken, grijze haren tegengaan en ook goed zijn tegen rimpels. Iemand op een ander forum beweerde zelfs er nieuwe groei door te hebben.

Cloud.

Zo gaaf man, maar waar haal jij die poeder vandaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.