Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Gekozen voor een haartransplantatie bij Kliniek Veldhoven (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35923)

Nopressure-07 1 juli 2016 14:11

Gekozen voor een haartransplantatie bij Kliniek Veldhoven
 
Beste forum leden,

Al enige tijd houd ik mezelf bezig met mijn haar en hoe zich het ontwikkeld. Ik heb inhammen, volgens mij zijn deze inhammen begonnen vanaf mijn 18e levensjaar, momenteel ben ik 24 en heb ik de knoop doorgehakt om een transplantatie te ondergaan omdat het me soort in het dagelijks leven en hier graag van af wil.

Persoonlijk was het een relatief makkelijke beslissing waar de transplantatie ging plaats vinden. Na dat ik op consult ben geweest bij Kliniek Veldhoven zat mijn gevoel daar direct goed, ook mede door referenties die zijn behandeld bij Kliniek Veldhoven. Tevens is de kliniek lekker dichtbij, ik woon zelf ook in de omgeving Eindhoven.

Aanstaande donderdag vindt de behandeling plaats. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, een rare ervaring lijkt me, niet zo zeer onprettig maar gewoon vreemd. Ik had ook nooit van mezelf verwacht dat ik iets aan mijn uiterlijk zou doen d.m.v. chirurgische ingrepen haha (toch ben ik wel een beetje ijdel..).

Als medicatie gebruik ik op advies van de kliniek en de dermatoloog het medicijn Minoxidil. Ik heb enige tijd ook finasteride overwogen, maar vind de risico's die het medicijn met zich mee kan nemen niet opwegen tegen de resultaten. Ik ben een gezonde jongen en wil dit graag zou houden voor mijzelf en mijn vrienden en familie.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen, de progressie en resultaten van de transplantatie!

Groeten,

Nopressure-07

maaa17 2 juli 2016 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nopressure-07 (Bericht 397465)
Beste forum leden,

Al enige tijd houd ik mezelf bezig met mijn haar en hoe zich het ontwikkeld. Ik heb inhammen, volgens mij zijn deze inhammen begonnen vanaf mijn 18e levensjaar, momenteel ben ik 24 en heb ik de knoop doorgehakt om een transplantatie te ondergaan omdat het me soort in het dagelijks leven en hier graag van af wil.

Persoonlijk was het een relatief makkelijke beslissing waar de transplantatie ging plaats vinden. Na dat ik op consult ben geweest bij Kliniek Veldhoven zat mijn gevoel daar direct goed, ook mede door referenties die zijn behandeld bij Kliniek Veldhoven. Tevens is de kliniek lekker dichtbij, ik woon zelf ook in de omgeving Eindhoven.

Aanstaande donderdag vindt de behandeling plaats. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, een rare ervaring lijkt me, niet zo zeer onprettig maar gewoon vreemd. Ik had ook nooit van mezelf verwacht dat ik iets aan mijn uiterlijk zou doen d.m.v. chirurgische ingrepen haha (toch ben ik wel een beetje ijdel..).

Als medicatie gebruik ik op advies van de kliniek en de dermatoloog het medicijn Minoxidil. Ik heb enige tijd ook finasteride overwogen, maar vind de risico's die het medicijn met zich mee kan nemen niet opwegen tegen de resultaten. Ik ben een gezonde jongen en wil dit graag zou houden voor mijzelf en mijn vrienden en familie.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen, de progressie en resultaten van de transplantatie!

Groeten,

Nopressure-07

Success, hoeveel grafs gaan ze verplaatsen?

themen 5 juli 2016 00:34

Heel veel succes

Man25 5 juli 2016 13:00

Kun je een foto sturen van je huidige situatie? Succes alvast.

HairCoach 5 juli 2016 19:34

succes.
Je bent in goede handen.

Nopressure-07 9 juli 2016 17:51

Afgelopen donderdag was het dan zo ver, de transplantatie vond plaats. Ik werd 07:45 verwacht in de kliniek. Ik werd ontvangen en een aantal dingen werden samen met met mij doorgenomen en het gebied wat gevuld moest worden werd netjes met een potlood getekend, hierbij rekening houdend met een symmetrische natuurlijke haargrens voor een zo natuurlijk mogelijk ogend resultaat. Ik heb gekozen voor de hoogste dichtheid van ca. 50-55 grafts per cm² en 1700 grafts. Uiteindelijk zijn er zon 1820 grafts uit het achterhoofd gehaald.

Daarna werd mijn haar aan de achterkant en zijkant kort geschoren. Bovenop hebben we mijn haren lang gelaten, omdat mijn haren naar voren groeien, kan ik dadelijk mijn haren weer naar voren kammen en de wondjes van de transplantatie camoufleren :)

Na het kortscheren van de haren werd mijn achterhoofd verdoofd en werden de haartjes er één voor één uit gehaald, dit was geheel pijnloos, het enige wat ik een beetje voelde waren de verdovingsprikken. Na dat alle grafts uit mijn achterhoofd waren gehaald kreeg ik een pauze van 20 minuutjes, er stond een lekkere lunch voor me klaar met de broodjes die ik zelf had uitgekozen eerder die ochtend.

Na de pauze werden de grafts geplaatst op het voorhoofd, ook dit was geheel pijnloos, ik was zelfs inslaap gevallen tijdens het plaatsingsproces hehe. Na dat alles geplaatst was kreeg ik een duidelijke uitleg over hoe ik mijn hoofd de komende dagen moet behandelen, ik kreeg hier ook de benodigde spulletjes voor mee, echt top geregeld.

Uiteindelijk vond ik het allemaal erg mee vallen, en heb Kliniek Veldhoven als zeer prettig en professioneel ervaren, zowel het personeel als de hygiëne van de kliniek zijn uiterst professioneel, iets wat ik erg fijn vond omdat je het gevoel hebt dat je écht in goeden handen bent. Het enige wat ik vind wennen is mijn kapsel momenteel (2 dagen na transplantatie) gelukkig groeien mijn haren relatief snel, dus ik verwacht dat het er binnen 3 weken al wat 'fatsoenlijker' uit zal gaan zien.

voor foto's:

http://i64.tinypic.com/qq4wvs.jpg

http://i66.tinypic.com/otn7lx.jpg

http://i64.tinypic.com/zydqnc.jpg

2 dagen na de behandeling:

http://i67.tinypic.com/2jbqh4m.jpg

http://i65.tinypic.com/qx30uw.jpg

Op de laatste foto's is mijn voorhoofd nog wat gezwollen van de verdoving. het lijkt dus als of mijn voorhoofd groter is haha.

themen 9 juli 2016 18:18

Ziet er erg goed en netjes uit!

Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Limbo 9 juli 2016 18:47

Ziet er idd prima uit! Nu nog geduld tot Kerstmis.

Nopressure-07 14 juli 2016 21:17

Vandaag precies 1 week na de behandeling. De korstjes zijn er geheel af. de haartjes voelen lekker zacht aan. Het transplantatiegebied ziet er ook best rustig uit vind ik, niet erg rood.. kan niet wachten tot het resultaat zichtbaar is, helaas kan dit ongeveer 12 maanden duren, even geduld hebben dus.. :D

themen 14 juli 2016 23:17

Krijg je veel opmerkingen uit je omgeving?

Valt mensen het op? Heb je je haar bovenop korter laten knippen?

anderhalfoog 15 juli 2016 21:49

Ik ga deze in de gaten houden. Heb een soortgelijke haarlijn. Ben ook benieuwd of shock loss ervaart?

Nopressure-07 17 juli 2016 12:43

Mijn haren zijn bovenop nog gewoon de zelfde lengte. Ja, het valt mensen natuurlijk op dat mijn haar aan de zijkanten in eens super kort is i.p.v. lang wat het voorheen was. Betreft de transplantatie heb ik nog geen opmerkingen gehad, dit valt dus niet echt op.

Betreft shock loss nog niet echt iets ervaren, nu 10 dagen na de behandeling, wellicht komt dit nog maar ik hoop van niet.. Wel merkte ik dat bij het los komen van de korstjes van het transplantatiegebied er wat haartjes aan de korstes zaten.. is dit overigens normaal ?

anderhalfoog 20 juli 2016 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nopressure-07 (Bericht 398371)
Mijn haren zijn bovenop nog gewoon de zelfde lengte. Ja, het valt mensen natuurlijk op dat mijn haar aan de zijkanten in eens super kort is i.p.v. lang wat het voorheen was. Betreft de transplantatie heb ik nog geen opmerkingen gehad, dit valt dus niet echt op.

Betreft shock loss nog niet echt iets ervaren, nu 10 dagen na de behandeling, wellicht komt dit nog maar ik hoop van niet.. Wel merkte ik dat bij het los komen van de korstjes van het transplantatiegebied er wat haartjes aan de korstes zaten.. is dit overigens normaal ?

Dat de haartjes meegaan met de korstjes is normaal in zoverre dat je niet de hele wortel eruit trekt. Zien de mensen dan de korstjes niet? En de plekjes vanuit het donorgebied? Doe je goed!

anderhalfoog 3 augustus 2016 21:46

Ben wel benieuwd hoe je de eerste weken bent doorgekomen?

HairCoach 13 augustus 2016 23:46

ik ook....

vandaag daar op consult geweest.
fijn gevoel aan overgehouden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.