Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   AGA - Algemeen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=80)
-   -   Een paar vragen (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13837)

)Remco 9 augustus 2008 15:07

Een paar vragen
 
1 Met welke middelen (medicijnen) kun je seboirroisch ecseem behandelen?

2 Hoe kun je er vanaf komen?

3 Hoe kun je voorkomen dat het je haarlijn aantast?

4 Wat kun je het beste eten en drinken om het zoveel mogelijk tegen te gaan?

Zou er iemand deze vragen kunnen beantwoorden?

Heel erg veel dank hiervoor.

Betty 9 augustus 2008 17:49

Toevallig ben ik gister bij de Huisarts geweest en die constateerde bij bij ook Seboirrisch Eczeem.

1) Ketoconazol shampoo/gel (2%), of Rooscure (1%), Denorex Rx shampoo (teer & menthol), Lociod Lotion (bijnierschors-hormoon).
2) Dit helpt schilfers, korsten, rode plekken, infecties, jeuk e.d voorkomen.
3) Volgensmij tasten deze producten de haarlijn niet aan. Er is aangetoond in een onderzoek dat Ketoconazol zelfs een positief effect heeft op Alopecia Androgenetica.
4) Volgensmij heeft voeding/drinken geen invloed op Seb. Eczeem. Stress zou wel eens een triggerende factor kunnen zijn, is mij verteld.

Sterkte en Succes, Liefs Betty

)Remco 9 augustus 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betty (Bericht 174459)
Toevallig ben ik gister bij de Huisarts geweest en die constateerde bij bij ook Seboirrisch Eczeem.

1) Ketokonazol shampoo/gel (2%), of Rooscure (1%), Denorex Rx shampoo (teer & menthol), Lociod Lotion (bijnierschors-hormoon).
2) Dit helpt schilfers, korsten, rode plekken, infecties, jeuk e.d voorkomen.
3) Volgensmij tasten deze producten de haarlijn niet aan. Er is aangetoond in een onderzoek dat Ketoconazol zelfs een positief effect heeft op Alopecia Androgenetica.
4) Volgensmij heeft voeding/drinken geen invloed op Seb. Eczeem. Stress zou wel eens een triggerende factor kunnen zijn, is mij verteld.

Sterkte en Succes, Liefs Betty

Maar die droge ruwe plekken zitten ook op het voorhoofd ,dus hoe los ik dat op?

Het tast je haarlijn toch hopelijk niet aan?

CA. 10 augustus 2008 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door )Remco (Bericht 174465)
Maar die droge ruwe plekken zitten ook op het voorhoofd ,dus hoe los ik dat op?

Het tast je haarlijn toch hopelijk niet aan?

Hi Remco,

Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat mijn kennis over dit onderwerp beperkt is. Ik zou daarom ook niet weten of het de haarlijn aantast... (ik hoop voor je van niet natuurlijk, 'cause it sucks!). Hoe je hier het beste vanaf kunt komen hangt dank ik af van jouw eigen situatie. Het lijkt me dat er net zoals bij iedere huidziekte diverse sterk op elkaar lijkende vormen zijn, al ben ik hier niet helemaal zeker van. Heb je je huisarts hierover geraadpleegd, en zo ja, wat heeft hij je aangeraden?

sorry voor mijn nogal korte antwoord, maar ik ben moe, nog steeds een beetje een jetlag, maar wilde dit toch ff kwijt.

Soldaat 12 augustus 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door )Remco (Bericht 174465)
Het tast je haarlijn toch hopelijk niet aan?

Ook ik weet hier het antwoord niet op.

2) Ik gebruik op dit moment Ketoconazol shampoo/gel en Denorex Rx shampoo en hoop dat dit gaat werken.

3) Ik zou wel graag willen weten of anderen dit misschien wel of niet ervaren hebben met deze vorm van eczeem.

4) De voeding is ook behoorlijk belangrijk. Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar. Ik denk sowieso niet te veel zure voeding. Ik zal eens rond zoeken voor voeding tips.

Soldaat 13 augustus 2008 14:59

Heb over die voeding o.a. de volgende pagina gevonden:
http://www.kruidenvrouwtje.nl/voeding/zuren-basen.htm

Ik ga iig eens proberen om een periode van 2 weken elke avond een groot stuk komkommer te eten, regelmatig een tomaat te nemen, en af en toe een wortel tussendoor.

Eens kijken of dat wat gaat helpen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.