Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Avodart bevat giftige stof ButylHydroxyTolueen (E321) (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36628)

Paulusch 10 april 2017 23:37

Avodart bevat giftige stof ButylHydroxyTolueen (E321)
 
Gezien de bijsluiter van 't medicijn Avodart van GSK zitten er ook andere stoffen in dan alleen Dutasteride. Da's logisch, snap ik best want de capsule moet ook ergens uit bestaan, maar juist die andere stoffen baren mij zorgen (bij langdurig gebruik dan hèh, wat bij dit medicijn vrijwel altijd het geval is).
Het gaat mij in dit geval om E321. Geen beste stof.

Ik vraag me af of dat ook in Generieke Dutasteride zit.
Weet iemand dat? Of is dat niet te zeggen?
Als je generieke duta koopt, is daar dan uberhaupt bij vermeld wat de samenstelling ervan is?

wesley1982 12 april 2017 10:14

in grote hoeveelheden staat er... het zal waarschijnlijk best wel meevallen met 1 kleine gelcap

het is zeer stevig materiaal die caps , ik snij ze soms open om toe te voegen aan minox , je moet al heel goed kracht zetten op een schaar om er een hoekje af te knippen om de vloeistof uit de caps te knijpen... doet me steeds aan stevig plastic denken :P

ryan82 12 april 2017 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 (Bericht 408486)
in grote hoeveelheden staat er... het zal waarschijnlijk best wel meevallen met 1 kleine gelcap

het is zeer stevig materiaal die caps , ik snij ze soms open om toe te voegen aan minox , je moet al heel goed kracht zetten op een schaar om er een hoekje af te knippen om de vloeistof uit de caps te knijpen... doet me steeds aan stevig plastic denken :P

hey wesley. kan je er meer over vertellen wat je met dutasteride doet icm minox? :)

Reet 13 april 2017 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 (Bericht 408486)
in grote hoeveelheden staat er... het zal waarschijnlijk best wel meevallen met 1 kleine gelcap

het is zeer stevig materiaal die caps , ik snij ze soms open om toe te voegen aan minox , je moet al heel goed kracht zetten op een schaar om er een hoekje af te knippen om de vloeistof uit de caps te knijpen... doet me steeds aan stevig plastic denken :P

Ik heb dat ook een tijd gedaan. Haha, dacht dat ik de enige was die dat deed. Van mij een beetje paniekactie als ik wat dunnere plekjes zag aan de haarlijn maar heb dit niet langdurig gedaan om het te beoordelen. Ik wist ook niet of de inhoud van de capsules wel de moleculaire grootte had om door de hoofdhuid barriere te geraken.

wesley1982 13 april 2017 10:27

of het succesvol diep in de huid raakt dat is de vraag , maar er waren topics over succesverhalen van duta in aloe vera creme gemengd dus ik vermoed wel dat er een bepaald deel voldoende diep geraakt

ik knip 6 duta's een hoekje af en knijp de inhoud in een potje minoxidil dat klaarstaat om te smeren voor ik slapen ga

de reden dat ik dit doe is dat ik soms vergeet mijn duta te nemen , op deze manier komt er toch nog wat duta in de scalp , al zal het wel miniem zijn...

een andere optie voor topische duta zou zijn : werken met een dermastamp , om de stoffen dieper in de huid te transporteren , in feite is 0,5 mm meer dan voldoende... ik heb hier ook een 1mm dermaroller maar dit beschadigde de huid teveel waardoor er meer dagen tussen het toepassen moest gehouden worden om niet teveel de huid te irriteren...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.