Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Aanloop, operatie (eind augustus 2009) en nazorg HT volgens FUT bij AC (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=15779)

Limbo 2 september 2009 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 218690)
Waarom verbaast me dat niet? ;)

Onmdat Helwegen wellicht een Limburgse naam is? Oh, dat wist je niet. Wellicht dan door haar zachte 'g'? O, je hebt nooit naar haar geluisterd. Dan weet ik het ook niet meer...

Ambo 2 september 2009 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 218693)
Onmdat Helwegen wellicht een Limburgse naam is? Oh, dat wist je niet. Wellicht dan door haar zachte 'g'? O, je hebt nooit naar haar geluisterd. Dan weet ik het ook niet meer...

Zelfde IQ?

norwood2 2 september 2009 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 218689)
Type centenbak wil je??

Wanneer moet het gaan gebeuren?

Nah dat is geen mooie kaak. Sammy komt in aanmerking voor kaakverkorting. ;)

Ondertanden staan verder naar voren dan boventanden bij hem.

Ambo 2 september 2009 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 (Bericht 218714)
Nah dat is geen mooie kaak. Sammy komt in aanmerking voor kaakverkorting. ;)

Ondertanden staan verder naar voren dan boventanden bij hem.

Sammy maalt er denk niet meer om.... had trouwens tijdens zijn leven nog wat andere probleempjes ook:

In zijn autobiografie, beschrijft Davis zijn levensstijl die alcohol, cocaïne, en vrouwen omvatte. Hij beschrijft ook zijn financiële problemen. Hij stierf in Beverly Hills, Californië op 16 mei1990 aan complicaties van keelkanker, een resultaat van vele jaren roken.


Maar sterkte met je komende operatie. Weet je al wanneer het gaat gebeuren (2e poging..)?

norwood2 2 september 2009 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambo (Bericht 218740)
Sammy maalt er denk niet meer om.... had trouwens tijdens zijn leven nog wat andere probleempjes ook:

In zijn autobiografie, beschrijft Davis zijn levensstijl die alcohol, cocaïne, en vrouwen omvatte. Hij beschrijft ook zijn financiële problemen. Hij stierf in Beverly Hills, Californië op 16 mei1990 aan complicaties van keelkanker, een resultaat van vele jaren roken.


Maar sterkte met je komende operatie. Weet je al wanneer het gaat gebeuren (2e poging..)?

oh volgend jaar feb/maart ofzo.

Cornelis 2 september 2009 22:56

Jullie zijn wel afgedwaald van het onderwerp in kwestie, zeg. Maar even terzijde: Jzijp, al tijd voor een foto wellicht?
En iemand vroeg of die 2500 grafts je nu veel extra geld hadden gekost, want in eerste instantie was toch voor 2000 gekozen?
Moet je die 500 extra grafts dan ook volledig afrekenen? Per slot van rekening zijn jullie toen je nog helder en fris was een ander aantal overeengekomen.

Volgende keer wordt je wakker en hebben ze even 10.000 grafts naar
voren geplaatst. Gaarne even afrekenen. En vervolgens zit je met haar tot op je wenkbrauwen!
:)

jzijp 3 september 2009 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikrik (Bericht 218688)
He jzijp, dank voor je verslag, dat gaat helemaal goed komen met je!
Er zijn wel flink meer grafts ingegaan dan afgesproken was he? Heb je daar inbreng in gehad en hoe gaat dat prijstechnisch?

Succes met je herstel in ieder geval!

Thanks, heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat.

Had me trouwens vergist in 2 getallen. Er zijn uiteindelijk 2364 (ipv 2463) grafts ingezet. Evengoed flink meer dan de vooraf afgesproken 2000.

Bij het gesprek met Dr. Feriduni hebben we gezamenlijk de situatie besproken en de haarlijn bepaald. Hierbij heb ik zelf benadrukt dat het mij vooral om het eindresultaat gaat. Hierbij is voor mij niet het aantal grafts bepalend. Hij heeft een inschatting gemaakt dat er 2400 grafts verwijderd zouden worden uit het donorgebied en dat hiermee een mooi resultaat behaald kon worden. We hebben het niet over een meerprijs gehad. Voor mij persoonlijk zou het geen enkel issue zijn als ik extra had moeten betalen.

Ik snap dat jullie benieuwd zijn naar de foto's :D. Ik zal vandaag/morgen wat foto's uploaden.

wesley1982 3 september 2009 13:29

2000 grafts betaald en 2364 gekregen... lijkt me een zeer goeie deal
al is het met FUT wel gemakkelijker dan met FUE , ze moeten de reep gewoon iets groter snijden...

10.000 grafts zou nog steeds niet voldoende zijn om een superdensiteit te bereiken... te zien hoe erg je situatie is
mij hebben ze eens gezegd om de densiteit zoals mijn broer te verkrijgen dat ik minstens 25.000 grafts zou nodig hebben, wat onmogelijk is (donor nooit groot genoeg)
en ik heb een goeie dekking, ik wil gewoon meer densiteit (grafts/cm) in stilte droom ik nog steeds van een dikke hanekam :P

even back on topic :

-hoe groot is je FUT , is het strook achteraan , of groter en van boven je ene oor zo in een boog omlaag door zo tot boven je andere oor (net als ik , maximum FUT)
-heb je nog veel last gehad van jouw nietjes ? , wat hebben nietjes eigentlijk als voordeel tegenover gewone hechting, ik heb niet veel last gehad van mijn hechtingen...
-mogen we weten wat je uiteindelijk betaald hebt ?

jzijp 6 september 2009 17:04

5 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 (Bericht 218809)
2000 grafts betaald en 2364 gekregen... lijkt me een zeer goeie deal
al is het met FUT wel gemakkelijker dan met FUE , ze moeten de reep gewoon iets groter snijden...

Zeker. Maar wat ik al zei, het ging/gaat me om het eindresultaat. Ik vind het zelf niet spannend als dat dan wat meer moet kosten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 (Bericht 218809)
-hoe groot is je FUT , is het strook achteraan , of groter en van boven je ene oor zo in een boog omlaag door zo tot boven je andere oor (net als ik , maximum FUT)
-heb je nog veel last gehad van jouw nietjes ? , wat hebben nietjes eigentlijk als voordeel tegenover gewone hechting, ik heb niet veel last gehad van mijn hechtingen...
-mogen we weten wat je uiteindelijk betaald hebt ?

Er is een strook van ongeveer 21 cm lang en 1 cm hoog uitgehaald. Deze loopt inderdaag van mijn ene naar mijn andere oor in een boog omlaag.

Het inzetten van de nietjes was niet echt erg. Je zit onder de verdoving. Je voelt wel dat ze er in gaan, maar dat is alles. De eerste avond heb ik erg veel last gehad hiervan (uiteraard in combinatie met de wond). De eerste dagen voel je ze de hele dag. Ik weet niet of dit heel veel anders is dan met een draad. Het grootste probleem is wanneer je op je achterhoofd ligt. Omdat de nietjes een beetje uitsteken, ontstaat er druk op en dat is pijnlijk. Dit wordt niet echt veel minder. Ook nu nog (na 9 dagen) kan ik niet echt op mijn achterhoofd liggen. Verder geen pijn, meer het gevoel dat er iets zit.

Het voordeel van nietjes is dat het litteken mooier wordt. Met nietjes heb je een veel gelijkmatigere verdeling van het bij elkaar trekken van de huid.

Hieronder heb ik een aantal foto's geplaatst:
- na het maken van de sneetjes en voor het plaatsen van de transplantaten
- dag 2 na de ht
- dag 9 na de ht (vandaag)
- de nietjes zoals die er nu uitzien
- achteraanzicht (met nietjes)

Cornelis 6 september 2009 17:33

Jzijp,

Dank voor de foto's. Het verbaast me dat het er na negen dagen al zo rustig uitziet aan de voorkant. Het kan ook door de flits komen, maar het ziet er al helemaal niet rood meer uit. Gefeliciteerd!

Wat jij hebt laten doen dat wil ik volgend jaar zomer laten doen middels FUE. Mijn haar is iets minder teruggetrokken dan het jouwe, dus ik reken op 1750 grafts.
Ben er alleen nog niet uit of dat bij AC in Hasselt of misschien bij Prohair
in Mechelen. Ik vrees dat AC wat duurder is, maar als je mij Prohair bijna
een even goed resultaat kunt behalen waarom ook niet.


Nelis.

rikrik 6 september 2009 18:19

Ja, ziet er netjes uit!
Ik dacht op je foto's in je eerste bericht te zien dat je situatie vergelijkbaar was met mij, maar je hebt (had:)) toch wel wat diepere inhammen dan ik. Dus dan klopt het wel dat bij mij er zo'n 1800 grafts ingaan als jij er dik 2300 hebt gehad. Of stond er op de geimplanteerde gebieden ook nog wel haar dat is afgeschoren?
Heb je in het midden ook nog laten verdichten of was dat niet nodig? Bij mij is dat wel nodig.
Denk dat je een heel mooi resultaat mag verwachten!

jzijp 6 september 2009 19:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cornelis (Bericht 219227)
Jzijp,

Dank voor de foto's. Het verbaast me dat het er na negen dagen al zo rustig uitziet aan de voorkant. Het kan ook door de flits komen, maar het ziet er al helemaal niet rood meer uit. Gefeliciteerd!

Wat jij hebt laten doen dat wil ik volgend jaar zomer laten doen middels FUE. Mijn haar is iets minder teruggetrokken dan het jouwe, dus ik reken op 1750 grafts.
Ben er alleen nog niet uit of dat bij AC in Hasselt of misschien bij Prohair
in Mechelen. Ik vrees dat AC wat duurder is, maar als je mij Prohair bijna
een even goed resultaat kunt behalen waarom ook niet.


Nelis.

Thanks. Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat tot nu toe. Het is inderdaad niet rood. Hieronder dezelfde foto, maar dan zonder flits.

Kan je wat betreft je keuze niet adviseren. Ik heb zeer goede ervaringen (ook met andere ingrepen) bij AC. Over Prohair hoor ik ook veel goede verhalen. Het wordt dan een kwestie van gevoel. Waar heb je het meeste vertrouwen. Ik vind dat wel belangrijker dan de uiteindelijke prijs (maar dat is persoonlijk). Kijk overigens ook naar (het verschil in) resultaten van de chirurgen.

jzijp 6 september 2009 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikrik (Bericht 219240)
Ja, ziet er netjes uit!
Ik dacht op je foto's in je eerste bericht te zien dat je situatie vergelijkbaar was met mij, maar je hebt (had:)) toch wel wat diepere inhammen dan ik. Dus dan klopt het wel dat bij mij er zo'n 1800 grafts ingaan als jij er dik 2300 hebt gehad. Of stond er op de geimplanteerde gebieden ook nog wel haar dat is afgeschoren?
Heb je in het midden ook nog laten verdichten of was dat niet nodig? Bij mij is dat wel nodig.
Denk dat je een heel mooi resultaat mag verwachten!

Er is wel een klein beetje haar weggeschoren. Het midden is inderdaad ook verdicht. Ik merk nu wel dat juist daar bestaande haren uitvallen.

jzijp 12 september 2009 11:06

4 Bijlage(n)
Gisteren weer naar de kliniek geweest om de nietjes te laten verwijderen en een eerste controle te laten doen. Chirurg en assistente waren zeer tevreden over het resultaat. Helaas wel wat last van shock loss (aan de voorkant in het midden waar ook grafts tussen geplaatst zijn).

Het verwijderen van de nietjes zag ik erg tegenop. Gelukkig ging het behoorlijk vlot en doordat ze er niet op een rijtje uitgehaald werden, maar wisselend links, rechts en midden was het redelijk te doen. Wel pijnlijk, maar goed te doen. Het is nu nog gevoelig, maar ik heb vanacht weer normaal op mijn hoofd kunnen liggen en heerlijk kunnen slapen. Wat een opluchting. :sleepy:

Het litteken ziet er ook erg goed uit. Vandaag wat foto's gemaakt. Het ziet er nog wel wat rood uit, maar op de foto is het roder dan in werkelijkheid.

Narcis 12 september 2009 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jzijp (Bericht 219936)
Gisteren weer naar de kliniek geweest om de nietjes te laten verwijderen en een eerste controle te laten doen. Chirurg en assistente waren zeer tevreden over het resultaat. Helaas wel wat last van shock loss (aan de voorkant in het midden waar ook grafts tussen geplaatst zijn).

Het verwijderen van de nietjes zag ik erg tegenop. Gelukkig ging het behoorlijk vlot en doordat ze er niet op een rijtje uitgehaald werden, maar wisselend links, rechts en midden was het redelijk te doen. Wel pijnlijk, maar goed te doen. Het is nu nog gevoelig, maar ik heb vanacht weer normaal op mijn hoofd kunnen liggen en heerlijk kunnen slapen. Wat een opluchting. :sleepy:

Het litteken ziet er ook erg goed uit. Vandaag wat foto's gemaakt. Het ziet er nog wel wat rood uit, maar op de foto is het roder dan in werkelijkheid.

Dat ziet er mooi uittt !!

Wat is het verschil precies tussen een Fut en Fue? Binnenkort heb ik een afspraak bij AC over mijn haarlijn, deze is naar achter getrokken.

jzijp 12 september 2009 12:15

Thanks :cool:

Bij FUT wordt er een reep uit je achterhoofd gesneden (bij mij zo'n 21 centimeter lang van oor tot oor en 1,1 cm hoog). Uit deze reep worden de grafts gehaald die geimplanteerd worden.
Bij FUE worden de grafts per stuk uit je donorgebied (achterhoofd) gehaald. Je kunt het nog het beste vergelijken met een micro appelboor.

Bij AC hebben ze met beide methoden veel ervaring en wordt ook erg goed uitgelegd wat de verschillen zijn. Beide methoden hebben voor- en nadelen.
FUT is minder arbeidsintensief, dus daardoor goedkoper. Bij FUE heb je geen litteken van oor tot oor. (er zijn nog wel meer punten).

Wat ik persoonlijk erg prettig vond bij AC is dat er goed uitleg gegeven is over beide methoden en dat er totaal niet aangestuurd wordt op 1 van beide. De keuze is volledig aan de klant.

Ga je nog naar andere klinieken?

(Overigens heb ik mijn orientatie en intakegesprekken in Veldhoven gedaan. De operatie is in Hasselt uitgevoerd).

wesley1982 12 september 2009 12:32

scar ziet er heel mooi uit... weinig van te zien
 
die nietjes maken precies wel het verschil uit :P

jzijp 12 september 2009 12:42

Klopt. Het is even twee weken erg vervelend (kunt niet op je hoofd liggen), maar het resultaat is er wel naar.

Mijn vrouw moest erg zoeken naar het litteken bij het maken van de foto. (het ziet er op de foto roder uit dan het is).

Ben er in ieder geval erg tevreden over. Ben benieuwd wat er na een half jaar van te zien is.

desteffen 12 september 2009 13:05

Ziet er inderdaad zeer goed uit! Waarschijnlijk voelt het breder en dikker dan het in werkelijkheid is. Voor zo een korte periode is dit reeds een heel mooi clean resultaat.

EnWeeDrie 12 september 2009 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jzijp (Bericht 219940)

Bij FUT heb je geen litteken van oor tot oor. (er zijn nog wel meer punten).

Je bedoelt bij FUE heb je geen litteken van oor tot oor, even opletten wat je post!

jord-y 12 september 2009 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnWeeDrie (Bericht 220019)
Je bedoelt bij FUE heb je geen litteken van oor tot oor, even opletten wat je post!

Zat zelf ook al te denken van heb ik wat gemist ofzo :o;)

jzijp 13 september 2009 14:21

Oops, typfoutje.
Uiteraard moet het FUE zijn. Ik heb ook de post zelf aangepast

Cornelis 28 september 2009 13:12

Jzijp,

Tijd voor een update?

Hoe gaat het met de transplantatie, hergroei, uitval etc etc

Nelis.

jzijp 13 oktober 2009 20:10

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste posting. Drukte alom, maar toch maar even een update.

Ik ben nu 6 1/2 week onderweg en moet zeggen dat alles erg goed gaat. In het ontvangstgebied is wel een gedeelte uitgevallen en komen nieuwe haren. Een groot deel is niet uitgevallen en groeit lekker door (hopelijk valt dat niet alsnog uit). Aan de achterkant heb ik gelukkig niet veel last meer van uitval. Dat was met name in de eerste weken heel erg (rondom mijn litteken).

Van mijn litteken heb ik niet erg veel last. Het is niet pijnlijk en ik merk er nauwelijks iets van. Ik voel het met name als ik in de auto zit en mijn hoofd even tegen de hoofdsteun laat rusten. Het voelt nu als een verdikking op mijn huid.

Verder heb ik in het ontvangstgebied geen klachten zoals pijn, puistjes of andere zaken. Het enige is dat de huid nog steeds licht verkleurd is.

Ik zal binnenkort nog wat foto's maken en plaatsen.

Ambo 14 oktober 2009 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jzijp (Bericht 223980)
Het is alweer even geleden sinds mijn laatste posting. Drukte alom, maar toch maar even een update.

Ik ben nu 6 1/2 week onderweg en moet zeggen dat alles erg goed gaat. In het ontvangstgebied is wel een gedeelte uitgevallen en komen nieuwe haren. Een groot deel is niet uitgevallen en groeit lekker door (hopelijk valt dat niet alsnog uit). Aan de achterkant heb ik gelukkig niet veel last meer van uitval. Dat was met name in de eerste weken heel erg (rondom mijn litteken).

Van mijn litteken heb ik niet erg veel last. Het is niet pijnlijk en ik merk er nauwelijks iets van. Ik voel het met name als ik in de auto zit en mijn hoofd even tegen de hoofdsteun laat rusten. Het voelt nu als een verdikking op mijn huid.

Verder heb ik in het ontvangstgebied geen klachten zoals pijn, puistjes of andere zaken. Het enige is dat de huid nog steeds licht verkleurd is.


Ik zal binnenkort nog wat foto's maken en plaatsen.


Het gaat allemaal heel voorspoedig zo te lezen!

Heb je het gevoel al weer helemaal terug? Ik ben nu acht weken na mijn HT en heb nog wel een wat 'doof' gevoel boven mijn litteken, maar dat geeft totaal geen hinder in het dagelijks leven. Het voelt alleen wat raar als je op die plek ergens tegenaan leunt...


Bijzonder dat het litteken bij jou als een verdikking (bol) aanvoelt, bij mij voelt het juist als een inkeping (hol) aan...

jzijp 1 december 2009 13:11

Dit weekend bij AC geweest voor controle. Alles ziet er goed uit.
De haren doen het goed. In de komende 3 - 6 maanden wordt het nog voller en worden de haren nog dikker. Ik ben erg benieuwd. Vind het nu al mooi en sta steeds met verbazing te kijken naar de haren die langer worden.

Litteken gaat ook goed. Een klein plekje dat voelt als een bobbeltje. Kan zijn dat daar een knopje zit van de hechtdraad (onderhuidse hechting). Dit moet nog weggaan. Door AC is aangegeven dat lang duurt voordat het litteken helemaal genezen is. De onderhuidse hechtingen beginnen na ongeveer 3 maanden op te lossen.

Vooralsnog goede berichten dus.

Ambo 1 december 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jzijp (Bericht 230796)
Dit weekend bij AC geweest voor controle. Alles ziet er goed uit.
De haren doen het goed. In de komende 3 - 6 maanden wordt het nog voller en worden de haren nog dikker. Ik ben erg benieuwd. Vind het nu al mooi en sta steeds met verbazing te kijken naar de haren die langer worden.

Litteken gaat ook goed. Een klein plekje dat voelt als een bobbeltje. Kan zijn dat daar een knopje zit van de hechtdraad (onderhuidse hechting). Dit moet nog weggaan. Door AC is aangegeven dat lang duurt voordat het litteken helemaal genezen is. De onderhuidse hechtingen beginnen na ongeveer 3 maanden op te lossen.

Vooralsnog goede berichten dus.

Mooi man!

bass885 10 februari 2010 13:08

Hoe is het ermee? Ben beniewd!!

jzijp 5 september 2010 18:15

4 Bijlage(n)
Na een flinke tijd van afwezigheid op het forum wil ik toch weer een update plaatsen.

Afgelopen week ben ik voor controle naar de kliniek geweest.
Het was exact een jaar na mijn operatie en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Mijn haardichtheid is erg goed. De haren groeien goed.

Helaas heb ik een stuk af moeten knippen, omdat erg toch wel een behoorlijk verschil in lengte met mijn 'normale' haar zat en dat nu erg begon op te vallen.

Ik ben erg blij dat ik mijn transplantatie heb laten doen en ben super tevreden over het resultaat. De ongemakken van voor/tijdens/na de operatie ben ik vrijwel vergeten (met uitzondering van de nietjes ;)).

Zie voor het resultaat de foto's. Deze zijn vorige week gemaakt.

norwood2 5 september 2010 18:41

Ik zou de boel wel ff kortwieken en deze Johan Sebastian Bach coupe even laten voor wat het is.

Maar als we daar al over gaan zeuren dan weet je dat het wel snor zit. ;)

Ziet er goed uit, netjes.

bass885 4 oktober 2010 17:14

Ziet er erg mooi uit!

Martijntje 31 oktober 2010 15:35

Bedankt voor je updates. Dit wordt zeker gewaardeerd.

Mooi om te horen dat het zo goed gaat!

Ben je behandeld door dr Ferrundi zelf en werkt bij nog steeds voor AC?

jzijp 31 oktober 2010 17:33

Dank je. Ik vond het belangrijk om mijn ervaringen te delen. Voordat ik zelf zover was dat ik de HT ging laten uitvoeren heb ik ook flink gezocht naar informatie en vooral ervaringen.

Ik ben inderdaad behandeld door Feriduni zelf (uiteraard samen met een aantal assistentes).

Ik ben overigens zeer tevreden over zowel AC als Feriduni. Beiden hebben mij zeer goed en professioneel behandeld. Uitgebreide informatie en uitleg.

Ik weet overigens niet of Feriduni nog steeds voor AC werkt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.