Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   [minoxidil] Aanbrengen (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7547)

mjoy 13 oktober 2005 14:46

[minoxidil] Aanbrengen
 
Nu gebruik ik al geruime tijd minoxidil en het blijft vervelend om het weer alle dagen aan te brengen. Ik heb heel tijdje zo een druppelaar (pipetje of hoe het ook heet) gebruikt maar dit vond ik toch minder handig. Dus ben ik een verstuiver gaan gebruiken, dit is toch al heel wat eenvoudiger in gebruik. Ik hoef niet telkens het flesje te openen maar kan het gebruiken als een spray.

Het probleem is dat minox bij het opdrogen altijd een soort zout achterlaat. Dit zorgt ervoor dat de verstuiver snel verstopt raakt.
Nu dacht ik dit op te lossen door de verstuiver enkele uren te laten weken in water zodat het zout in het buisje kan loskomen, blijkt dat dit niet veel helpt.

Weet iemand in welke oplossing minoxidil het best oplost ?

Noodlesoup 13 oktober 2005 15:38

Minox lost niet echt makkelijk op. Je kan het beste alcohol proberen.

BiTemp 13 oktober 2005 15:59

antivries (ethyleen glycol) : minox is opgelost in propyleen glycol.

Q'modo 14 oktober 2005 01:24

Mag ik vragen hoe lang jullie bezig zijn met het aanbrengen van minox? en duurt het in model brengen van je haar daarna ook langer (omdat het misschien vetter / weerbarstiger is)?... en ten slotte, hebben jullie lang of kort haar? B.v.d

mhogen 14 oktober 2005 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Mag ik vragen hoe lang jullie bezig zijn met het aanbrengen van minox? en duurt het in model brengen van je haar daarna ook langer (omdat het misschien vetter / weerbarstiger is)?... en ten slotte, hebben jullie lang of kort haar? B.v.d

aanbrengen van minox duurt zo'm 30 seconden. ik breng het meestal meteen aan als ik het bed uit stap. daarna kleed ik me aan, doe een ontbijtje en dan breng ik mijn haar in model. je spuit alleen minox op kalende plekken, dus bij mij de inhammen en de kruin. mijn haarlengte is middelmatig en door de minox wordt het ook absoluut niet lastiger om je haar in model te brengen.

boobeh 14 oktober 2005 10:49

Best Q'modo,
Ik heb erg lang haar (60 cm) en ik breng het 's avonds voor dat ik naar bed ga. Het maakt mijn haar inderdaad wat vetter, maar het valt nog mee. Alleen bij mijn probleem ligt meer bij mijn haarpunten die zijn extreem droog en ik heb al 20 cm van afgeknipt maar dat is weer terug gekomen. Mijn haar breekt steeds af en wordt steeds korter. Ik gebruik het bijna 2 jaar.
boobeh

Q'modo 14 oktober 2005 12:22

Bedankt voor jullie reactie. Persoonlijk heb ik naast bitemporale recessie ook nogal difuus haaruitval m.n. frontaal tussen de inhammen. Uit mhogen verhaal maak ik op dat het moeilijk/niet mogelijk is minox aan te brengen op dit (nog) behaarde gebied? Of kan het met het eerder door mjoy genoemde druppelpippetje wel maar is dit onzettend lastig?

mjoy 14 oktober 2005 15:17

Het is zeker wel mogelijk om op gebieden waar nog haar zit minox te gebruiken. Je brengt minox aan op de hoofdhuid en niet op de haren, dus als er nog haren groeien duw je die gewoon wat opzij. Ik werk liever met een verstuiver maar dit kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk.

duuuuus 10 november 2005 19:00

minoxidil op haren schadelijk
 
Hoi,

Ik gebruik minoxidil op plekken waar m'n haar dunner wordt. Dit gaat altijd nogal moeilijk, er worden altijd haren nat. Is dit schadelijk voor de haren? Hebben jullie dit probleem ook en hebben jullie er misschien een handigheidje voor bedacht?

Kretos 11 november 2005 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duuuuus
Hoi,

Ik gebruik minoxidil op plekken waar m'n haar dunner wordt. Dit gaat altijd nogal moeilijk, er worden altijd haren nat. Is dit schadelijk voor de haren? Hebben jullie dit probleem ook en hebben jullie er misschien een handigheidje voor bedacht?

Als je eerst uitzoekt óf het inderdaad kwaad kan, hoef je je misschien ook niet druk te maken over een handigheidje.

Ik gebruik het zelf ook, maar heb de verpakking met gebruikaanwijzing en al weggegooid. In het Haarwoordenboekje staat er volgens mij ook niets over.

Gebruik je trouwens een depper of zo'n spuitkopje?

mjoy 14 november 2005 14:44

Bij het aanbrengen van minox zal je zowieso haren moeten nat maken,
tenzij je natuurlijk volledig scheermes-kaal bent :)
In mijn ervaring heb hier nooit mee problemen gehad, het is natuurlijk
niet echt stylish als je nog de deur uitmoet maar het kan volgens mij
geen kwaad voor de gewone haren.
Minox is geen bijtend middel dus ik zie niet echt in hoe het de haren zou kunnen aantasten, haren zijn naatuurlijk geen levend weefsel opzich.

Erik J 12 januari 2006 14:14

Was benieuwd of mensen hier nog verdere ervaring hadden met het aanbrengen van mino! Ik gebruik zelf het deppertje aan de gehele voorkant van me haar en een btje bij 't 'eilandje' achterop. Via de voorkant smeer ik het meestal tot aan het niveau van mijn oren uit over mijn hoofd. Ik doe dit omdat mijn haar over mijn hele hoofd uitvalt dus zou het ook overall effectief kunnen zijn.

Ik doe het ook op me inhammen, maar nou weet ik niet meer of dat juist wel kan werken of niet?

hardrocker 23 februari 2006 11:37

ben net begonnen aan minox. heb zon druppelaar. nu gebruikte ik 1 ML per inham. nou was ik benieuwd hoeveel andere mensen per inham gebruiken. het word namelijk nogal een kleffe boel en heb het idee dat het misschien wat teveel van het goede is.

trouwens zon spuitje, dat kun je gewoon bij de apotheek halen?

mhogen 23 februari 2006 16:08

ik heb hierover al eens wat gepost. 0,2 ml per inham en 0,3 / 0,4 op je kruin is echt voldoende, anders loopt het overal je hoofd af

ray 25 februari 2006 08:31

aan de mensen hier die minox al gebruiken:
Stel je slaapt bij je vriendin/vriend of gaat samen op vakantie, hoe doe je dat dan?
veel goede vrienden weten van mijn haarprobleem maar ik zie nu een meisje net en als ik bij haar slaap of zij bij mij dan lijkt het me heel vervelend om met minox aan de slag te gaan.
gewoon een avondje overslaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.