Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Van alles en nog wat... (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   De klaagmuur. (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13299)

AnthonieH 2 december 2008 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 184532)
Zo zie je maar hoe betrekkelijk het allemaal is. Gelukkig gaan de dagen binnenkort weer lengen. Morgen of overmorgen hebben we wat betreft de zonsondergang het minimum al bereikt!

He zeg, mogen we even ongegeneerd klagen alsjeblieft?!??! De kortste dag is pas over drie weken :eek:

Limbo 2 december 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 184548)
He zeg, mogen we even ongegeneerd klagen alsjeblieft?!??! De kortste dag is pas over drie weken :eek:

De kortste dag wel. Alleen beginnen de avonden eerder te lengen dan de morgens. Dat het 's morgensvroeg nog donker is als je in je bed ligt vind ik wel lekker. Maar 's avonds is wat meer daglicht wel wenselijk!!!

Stefke 2 december 2008 15:29

Zondag 21 december 2008 om 13:04uur Nederlandse tijd (GMT 12:04uur) is het officieel de winter-zonnewende (en is de dag het korst en de nacht het langst)

Hanna 2 december 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 184554)
Maar 's avonds is wat meer daglicht wel wenselijk!!!

Hoezo? Om nog een tijdje in de tuin te kunnen werken? :rolleyes:

Limbo 2 december 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefke (Bericht 184563)
Zondag 21 december 2008 om 13:04uur Nederlandse tijd (GMT 12:04uur) is het officieel de winter-zonnewende (en is de dag het korst en de nacht het langst)

Nee. Iedereen denkt dat maar dat is niet zo. Zal dan wel de kortste dag zijn, maar de avonden zijn dan al weer een paar minuten gelengd. 's Morgens wordt het nog tot begin januari later licht!

AnthonieH 2 december 2008 21:23

Je hebt gelijk, de 15e begint het tijd te keren en wordt het 's avonds weer eerder licht. 's ochtends blijft de zon nog een poos laat opkomen. Pas rond 4 januari komt ook de zon weer eerder op.

Maar ja, netto worden die dagen voorlopig dus korter, heel deprimerend :(

Limbo 2 december 2008 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 184595)
Je hebt gelijk, de 15e begint het tijd te keren en wordt het 's avonds weer eerder licht. 's ochtends blijft de zon nog een poos laat opkomen. Pas rond 4 januari komt ook de zon weer eerder op.

Maar ja, netto worden die dagen voorlopig dus korter, heel deprimerend :(

Ja, Limbo had weer eens gelijk!:P

AnthonieH 2 december 2008 22:19

Het is gewoon een onzuivere discussie :)

Overigens had je aan het begin geen gelijk hoor!

Je zei dat binnenkort de dagen weer gaan lengen (waar, als je over drie weken binnenkort noemt) en daarna meldt je dat 'morgen of overmorgen' de zonsondergang het minimum bereikt (daar zat je toch wel 12 dagen naast :P ).

Maar ik blijf die korte dagen deprimerend vinden en dan ben ik er ook nog verkouden bij. En het regent :(

Stefke 3 december 2008 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 184567)
Nee. Iedereen denkt dat maar dat is niet zo. Zal dan wel de kortste dag zijn, maar de avonden zijn dan al weer een paar minuten gelengd. 's Morgens wordt het nog tot begin januari later licht!

Als Paganist houd ik de winter-zonnewende aan, en dit jaar is dat op 21 december :D

Limbo 3 december 2008 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 184604)
Het is gewoon een onzuivere discussie :)

Overigens had je aan het begin geen gelijk hoor!

Je zei dat binnenkort de dagen weer gaan lengen (waar, als je over drie weken binnenkort noemt) en daarna meldt je dat 'morgen of overmorgen' de zonsondergang het minimum bereikt (daar zat je toch wel 12 dagen naast :P ).

Maar ik blijf die korte dagen deprimerend vinden en dan ben ik er ook nog verkouden bij. En het regent :(

Jongen toch, ben jij een jurist??

Binnenkort is idd over 3 weken.

Zonsondergang is idd over een paar dagen het minimum: 16:28 voor De Bilt. 16:27 zal het niet worden. Zo, c'est ca!

AnthonieH 3 december 2008 15:16

Ik ben geen jurist, maar ik ben wel heel nauw betrokken bij de milieuwetgeving. Vreselijk! Zwart en wit en geen grijs ertussenin ... en ik ben juist van het grijze, met boerenverstand gewoon bedenken wat goed is en wat beter kan zijn.

En wat is een paganist nou weer, Stefke? Een aanhanger van die 19e eeuwse genovese componist? :P

Limbo 3 december 2008 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH (Bericht 184662)
En wat is een paganist nou weer, Stefke? Een aanhanger van die 19e eeuwse genovese componist? :P

Dat heeft Stefke een keer uitgelegd en ik ben het vergeten.

AnthonieH 3 december 2008 15:39

Ik vind die werken van Paganini wel aardig hoor, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar wat moderners.

Stefke 3 december 2008 15:47

Een Paganist is iemand die leeft volgens de seizoenen. (ook wel Wicca genoemd) Een Paganist vereerd de zonnegodin en dankt haar voor het eten wat ze geeft, het lengen van de dagen etc. Het is een natuurreligie. :D

Stefke 3 december 2008 15:53

1 Bijlage(n)
De zonnewendes in 13 jaar :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.