Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Archief: afgehandelde Suggesties (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Nieuwe Berichten werkt bij mij niet goed (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=12005)

Hanna 23 september 2007 14:37

Nieuwe Berichten werkt bij mij niet goed
 
De laatste tijd gebeurt er iets raars: als ik net een nieuw bericht heb geplaatst en vervolgens klik op Nieuwe Berichten, staat mijn post er niet bij. Om die post te zien staan, moet ik eerst uitloggen en dan klikken op Berichten van Vandaag.

Zijn er meer leden die daar last van hebben?

Spiderman 23 september 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 142560)
De laatste tijd gebeurt er iets raars: als ik net een nieuw bericht heb geplaatst en vervolgens klik op Nieuwe Berichten, staat mijn post er niet bij. Om die post te zien staan, moet ik eerst uitloggen en dan klikken op Berichten van Vandaag.

Zijn er meer leden die daar last van hebben?

Ja, dat is mij ook opgevallen.

Hanna 23 september 2007 15:56

Okay, bedankt. 't Ligt dus niet aan mij of mijn PC. Waarschijnlijk dus aan de nieuwe software van Haarweb.

Webmaster 23 september 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 142569)
Okay, bedankt. 't Ligt dus niet aan mij of mijn PC. Waarschijnlijk dus aan de nieuwe software van Haarweb.

Dat klopt, Hanna. Sinds kort hebben wij een verbeterd systeem m.b.t. het markeren van gelezen discussies. Dit houdt nu ook in dat nieuwe berichten die je zélf hebt geplaatst, niet meer als 'nieuw/ongelezen' worden aangemerkt voor jezelf.

Spiderman 23 september 2007 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster (Bericht 142574)
Dat klopt, Hanna. Sinds kort hebben wij een verbeterd systeem m.b.t. het markeren van gelezen discussies. Dit houdt nu ook in dat nieuwe berichten die je zélf hebt geplaatst, niet meer als 'nieuw/ongelezen' worden aangemerkt voor jezelf.


Oke, dat dacht ik al. Toch vind ik het eerlijk gezegd geen verbetering dat je je eigen geplaatste post niet terugziet bij de nieuwe berichten. Ik zou deze graag terug willen zien bij de nieuwe berichten. Is dat misschien mogelijk?

Hanna 23 september 2007 22:51

Ik sluit me aan bij Spiderman en vind 't ook erg onprettig werken en zou 't graag weer zo hebben als 't vroeger ging.

Webmaster 24 september 2007 13:14

Oud vs Nieuw
 
Ons nieuwe systeem bevat de nodige voordelen t.o.v. het oude systeem:
  • Als je vroeger HaarWeb bezocht om alleen even een bericht te checken, werden alle berichten op het forum als 'gelezen' gemarkeerd als je daarna (na 15 minuten of langer) het forum weer bezocht. Je kon daardoor niet meer achterhalen wat de nieuwe forumberichten waren sinds je laatste bezoek. Met ons nieuwe systeem kun je HaarWeb zo vaak bezoeken als je wilt en worden berichten alleen dán als gelezen gemarkeerd als je ze ook daadwerkelijk gelezen hebt,
  • Dit houdt dus -logischerwijze- ook in dat als jezelf een nieuw bericht plaatst, deze direct wordt gemarkeerd als 'gelezen'. Aangezien je op het moment dat je een nieuw bericht tikt, deze dus ook al gelezen hebt...
    Voorheen werden berichten die je zélf had geplaatst ook als ongelezen gemarkeerd voor jezelf, ookal had je ze dus feitelijk al gelezen,
  • Als je vroeger nieuwe niet-gelezen berichten las, dan werden ze nog steeds als niet-gelezen gemarkeerd (als je binnen 15 minuten nog actief was op het forum), tenzij je handmatig aangaf dat je ze gelezen had (d.m.v. de optie 'Markeer dit forum als gelezen').

    Met ons nieuwe systeem worden gelezen berichten ook daadwerkelijk direct gemarkeerd als je ze gelezen hebt en verdwijnen ze uit het 'Nieuwe berichten' overzicht. Als je bepaalde nieuwe berichten niet leest en je komt na 15 minuten weer terug op het forum, zijn deze ongelezen berichten nog steeds terug te vinden via 'Nieuwe berichten'. Ze worden van de nieuwe berichten gescheiden door de tekst:
    'Alle onderstaande discussies zijn niet gewijzigd sinds je laatste bezoek maar bevatten nog wel ongelezen berichten.'
Al met al biedt het nieuwe systeem veel voordelen boven het oude systeem. Wij zullen het nieuwe systeem dan ook blijven handhaven.

Spiderman 24 september 2007 13:38

Voorheen werden berichten die al gelezen waren lichtblauw van kleur, in plaats van donkerblauw bij ongelezen berichten. In het nieuwe systeem zijn deze berichten direct uit de lijst verdwenen. Dit vind ik geen voordeel omdat je nu niet eerst alles rustig door kunt lezen, maar direct moet reageren. Als je nu eerst wilt lezen dan verdwijnen ze helemaal uit de lijst, en dat vind ik persoonlijk niet handig.

Hanna 24 september 2007 13:43

Volledig mee eens.

Tiuri 24 september 2007 14:37

Ik heb zelf om dit nieuwe systeem gevraagd omdat ik me al sinds jaar en dag erger aan de domheid van het oude systeem. ;) Ik plaats een nieuw bericht en het forum herkent dit als een 'nieuw ongelezen bericht' terwijl mijn eigen posts zeker niet ongelezen zijn daar ik ze zelf heb geschreven! :D

Ik vind dit nieuwe systeem echt enorm handig, ik snap jullie standpunt ook zeker wel maar ik ben bang dat er geen methode te vinden is waarmee iedereen tevreden is. Door de redenen uiteengezet door de Webmaster hierboven lijkt me het nieuwe systeem al met al echter wat beter.

Hanna 24 september 2007 15:01

Had net 't bericht van Tiuri gelezen terwijl ik niet ingelogd was. Ingelogd, krijg ik het bericht van Tiuri niet meer en moet er naar zoeken. Nu ga ik dit posten en ga dan klikken op Nieuwe Berichten. Volgens mij staat dit bericht van mij er dan niet bij. Testing....

Hanna 24 september 2007 15:03

Precies wat ik zei. Staat er niet bij en dan moet ik weer zoeken.

Wel vreemd dat alleen Spiderman en ik dit als lastig beschouwen...

Webmaster 24 september 2007 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 142634)
Had net 't bericht van Tiuri gelezen terwijl ik niet ingelogd was. Ingelogd, krijg ik het bericht van Tiuri niet meer en moet er naar zoeken. Nu ga ik dit posten en ga dan klikken op Nieuwe Berichten. Volgens mij staat dit bericht van mij er dan niet bij. Testing....

Hanna,

Wat je zegt klopt niet helemaal. Als je niet ingelogd bent en je gaat naar 'Berichten van Vandaag' en leest daar een nieuw bericht, dan zal deze vervolgens als niet-vet gedrukt verschijnen in het overzicht als je opnieuw naar 'Berichten van Vandaag' gaat. Als je vervolgens inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord, en klikt op 'Nieuwe Berichten', dan zal het bericht wat je had gelezen nog steeds als niet-vet gedrukt in het Nieuwe Berichten overzicht staan. Je hoeft er dus niet naar te zoeken.

Hanna 24 september 2007 15:48

Beste Webmaster,
't Klopt niet helemaal wat u schrijft. Als ik niet ingelogd ben, is er helemaal geen knop Nieuwe Berichten, alleen maar Berichten van Vandaag.
Als ik wel ingelogd ben, verdwijnt een gelezen bericht volledig.
Misschien komt 't omdat ik nog draai met Windows ME, overigens naar volle tevredenheid.

Tiuri 24 september 2007 15:57

Bij mij blijven bekeken threads wel in het overzicht staan hoor bij 'Nieuwe berichten'.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanna (Bericht 142635)
Precies wat ik zei. Staat er niet bij en dan moet ik weer zoeken.

Wel vreemd dat alleen Spiderman en ik dit als lastig beschouwen...

Waarom zou je in 's hemelsnaam je eigen post in de nieuwe berichtenlijst willen hebben? Je hebt die toch zelf geschreven? Na het posten van het bericht krijg je dit bericht ook nog eens voor je. Wat is het nut van je eigen posts in nieuwe berichten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.