Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Chirurgische behandelingen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Offerte voor HT, doen of nog wachten? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35483)

Man25 30 december 2015 08:51

Offerte voor HT, doen of nog wachten?
 
5 Bijlage(n)
Goedemorgen,

Ik lees al lange tijd mee op dit forum, en sinds gisteren besloten een account aan te maken. Sinds mijn studietijd (19e) viel het mij op dat ik inhammen begon te krijgen. Deze inhammen zijn in de loop van de tijd aardig groter geworden en worden dan ook steeds lastiger te camoufleren met wat langer haar van achter (Begin december ben ik 25 geworden).

Ongeveer een maand geleden heb ik een offerte aangevraagd bij Esteworld, deze hebben mij een offerte gegeven voor 1900 tot 2300 grafts.

Nu twijfel ik er zelf niet over dat er een HT gaat plaatsvinden, voor mij is op dit moment de vraag alleen: wanneer.

Is het verstandig om nu een HT te ondergaan en daarna te beginnen met finasteride en/of minoxidil. Of om juist nu te starten met finasteride in de hoop dat de situatie nog iets verbeterd om dan alsnog een na een jaar een HT te ondergaan?

Daarnaast twijfel ik nog over het gebruik van finasteride vanwege de bijwerkingen van deze. Esteworld geeft aan een Acell behandeling te kunnen uitvoeren, dit schijnt de vervanging te zijn voor finasteride etc. Het zou het haar verbeteren en haaruitval vertragen voor 5 - 10 jaar. Helaas valt over de resultaten van deze behandeling weinig te lezen. De prijs van deze behandeling bedraagt 1300 euro. Qua kosten valt het mee als ik uitga van 5 jaar minoxidil en finasteride die ik anders moet nemen dit kost op jaarbasis naar schatting 180 en 70, kom ik oop op 250 * 5 = 1250. Nadeel blijft dan dat er weinig resultaten bekend zijn en dit dus net zo goed een commercieel verhaal vanuit Esteworld kan zijn.

Tot op heden heb ik nooit echt iets gebruikt. Wel 2 jaar geleden een pot revita shampoo aangeschaft, maar deze heb ik nooit consequent gebruikt.

Om de situatie nog iets te verduidelijken heb ik geprobeerd enkele foto's toe te voegen. Zie onderstaand.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Vooralsnog zit er over te denken om de HT begin maart te laten plaatsvinden, zodat ik in juli iig mijn huidige haar weer een beetje op lengte heb. Wat er dan van de HT zichtbaar is is leuk meegenomen.

Alvast bedankt.

Man25 30 december 2015 08:55

5 Bijlage(n)
Omdat ik in de beginpost slechts 5 foto's kon uploaden, hierbij nog een bericht met wat zij-aanzichten.

Daarnaast zie je nog enkele foto's van mijn achterkant en kruin. Zoals je ziet is hier nog niets aan de hand. Al moet ik toegeven dat mijn ooms aan beide kanten van de familie kaal zijn.

De laatste foto is van hoe ik het over het algemeen probeer te camoufleren. Let wel op de belichting is hier matig, in de volle zon is er meer van mijn inhammen zichtbaar helaas.

Note: er zit wel haarlijk en gel in mijn haar op alle foto's. Zonder deze middelen ligt mijn haar echt gigantisch plat. Ik zal hier z.s.m. nog een foto van sturen.

Limbo 30 december 2015 08:56

Als je fina/minox overweegt kun je daar het beste gelijk mee beginnen. Een HT kan altijd nog.

Man25 30 december 2015 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limbo (Bericht 389136)
Als je fina/minox overweegt kun je daar het beste gelijk mee beginnen. Een HT kan altijd nog.

Bedankt voor je snelle bericht. Ik twijfel dus heel erg over finasteride, gezien de nadelen die deze heeft. Esteworld heeft hiervoor als oplossing een Acell behandeling. Echter weet ik niet of dit daadwerkelijk helpt of dat dit commerciële prietpraat is.

Limbo 30 december 2015 10:11

Zegt me niks. Als je geen fina/minox wil hou er dan rekening mee dat je waarschijnlijk aangewezen bent op vervolgbehandelingen.

M. Hayden 30 december 2015 10:54

Wat limbo aangeeft, indien je niets gaat gebruiken en gezien je nog jonge leeftijd gaan er nog vervolg behandelingen nodig zijn. Ik zeg nu niet dat je aan de fina moet want zelf ben ik daar geen voorstander van maar minoxidil zou ik toch mee beginnen. Let wel, geen enkel middel zal u inhammen terug doen dichtgroeien maar wel u haar stabiliseren. Ik zou dan nog wachten met een ht tot je dertigste en dan u haar situatie bekijken. Je kan het dan ineens goed aanpakken en dan zal er ook een lange periode overgaan om een eventuele vervolgbehandeling te laten uitvoeren. Doe je het nu vrees ik dat je binnen vijf jaar terug moet.

Man25 30 december 2015 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden (Bericht 389139)
Wat limbo aangeeft, indien je niets gaat gebruiken en gezien je nog jonge leeftijd gaan er nog vervolg behandelingen nodig zijn. Ik zeg nu niet dat je aan de fina moet want zelf ben ik daar geen voorstander van maar minoxidil zou ik toch mee beginnen. Let wel, geen enkel middel zal u inhammen terug doen dichtgroeien maar wel u haar stabiliseren. Ik zou dan nog wachten met een ht tot je dertigste en dan u haar situatie bekijken. Je kan het dan ineens goed aanpakken en dan zal er ook een lange periode overgaan om een eventuele vervolgbehandeling te laten uitvoeren. Doe je het nu vrees ik dat je binnen vijf jaar terug moet.

Dank je voor je reactie. Verwacht je ook dat ik binnen 5 jaar terug moet, wanneer ik wel start met minoxidil?

YannickUA 30 december 2015 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Man25 (Bericht 389141)
Dank je voor je reactie. Verwacht je ook dat ik binnen 5 jaar terug moet, wanneer ik wel start met minoxidil?

Met minoxidil alleen is er een redelijk grote kans dat het stabiliseert of in ieder geval sterk vertraagt. Een combinatie van finasteride met minoxidil werkt het beste.

bverotti 30 december 2015 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA (Bericht 389147)
Met minoxidil alleen is er een redelijk grote kans dat het stabiliseert of in ieder geval sterk vertraagt. Een combinatie van finasteride met minoxidil werkt het beste.

Eigenlijk ben ik het hier niet volledig mee eens.

De werking van Finasteride op genetisch haarverlies is nu eenmaal veel beter dan minoxidil. Je kan ze best combineren omdat elk product op een andere manier werkt.

Wij boeken goede resultaten met Keratene Retard. Dit is een natuurlijke DHT remmer gebasseerd op Beta Sitostorol. Beta S wordt in sommige Europese landen gebruikt voor prostaat problemen. Aangezien zowel Finasteride als Keratene Retard DHT verlagend werken is er een positief effect voor de haren.
Keratene Retard heeft als voordeel dat er geen voorschrift voor nodig is en het is vrij van de nadelen die meestal aan finasteride worden toegeschreven.

Man25 30 december 2015 13:40

Dank voor je reactie.

En lijkt het jou verstandig om nu een HT te ondergaan, of om hier toch nog een jaar of 1 a 2 mee te wachten en eerst te ondervinden wat het effect van Minoxidil / Keratene Retard is?

Mijn inhammen zullen natuurlijk zonder HT nooit dichtgroeien. Maar nog lelijker zou zijn als na de HT de inhammen verder groeien, waardoor er achter de HT kale ruimte ontstaat.

Hoe denk jij over een Acell behandeling? Heeft dit enige toegevoegde waarde?

themen 30 december 2015 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Man25 (Bericht 389157)
Dank voor je reactie.

En lijkt het jou verstandig om nu een HT te ondergaan, of om hier toch nog een jaar of 1 a 2 mee te wachten en eerst te ondervinden wat het effect van Minoxidil / Keratene Retard is?

Mijn inhammen zullen natuurlijk zonder HT nooit dichtgroeien. Maar nog lelijker zou zijn als na de HT de inhammen verder groeien, waardoor er achter de HT kale ruimte ontstaat.

Hoe denk jij over een Acell behandeling? Heeft dit enige toegevoegde waarde?

Weet je, je stelt nu vragen (met alle respect) die wij hier niet kunnen beantwoorden.

Of jij een HT wilt doen, ligt aan jezelf. Of je finasteride neemt, ligt aan je zelf. Of je monoxidil gaat gebruiken, ligt aan je zelf. Kortom keuzes maken voor jezelf.

Je schiet nu in de "wanhoop" modus en denkt gelijk aan een HT. Sommige mensen zijn zo vroeg kaal dat een HT nodig is op jonge leeftijd. Dunt het enkel wat uit dan kun je beter wachten tot je een jaar of 30 bent. Stel je doet nu een HT en de bestaande haren vallen uit dan staat over een jaar of 5 enkel je getransplanteerde haren nog wat geen gezicht is. Kortom. Situatie afwachten tot je ouder bent (30-35) en alles stabiel is. Dan levert een HT het meeste op. In die tussentijd kun je minox of fina gebruiken. Weeg zelf de kosten en risico op bijwerkingen af. Proberen kan altijd.....stoppen kan altijd....

Maar aan ons vragen of je een HT moet doen etc. etc. is iets waar wij voor jou geen antwoord op kunnen geven. Dit snap je zelf hopelijk ook.

Limbo 30 december 2015 17:07

Klopt natuurlijk, beetje richting kunnen we wel meegeven. Maar die vraag over Acell, daar zou ik ook wel wat meer over willen weten!

bverotti 30 december 2015 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Man25 (Bericht 389157)

Hoe denk jij over een Acell behandeling? Heeft dit enige toegevoegde waarde?

Ik heb daar zelf nog heel veel vragen rond. In Juni is er de volgende FUE Europe vergadering, dit keer in Brussel.

PRP werd destijds als wondermiddel naar voor gebracht. Wij hebben het een tijdje aangeboden, maar de resultaten waren gewoon te onregelmatig en de behandeling te duur/pijnlijk. We zijn er dan ook mee gestopt.

Hopelijk zijn in Brussel artsen die ervaring hebben opgebouwd met A.

Persoonlijk zou ik heb voorlopig bij bewezen DHT verlagers en Minoxidil houden.

B

DeJong 30 december 2015 18:42

Ik heb me er even in verdiept.

Esteworld biedt prp ook alleen standaard aan in combinatie en tijdens een haartransplantatie voor een betere wondgenezing. Zorgt voor betere bloedstolling waardor haarzakjes sneller vast zitten en een verrijkt aantal bloedplaatjes waardoor wondgenezing sneller verloopt. Als je het zo doet is dat natuurlijk prima en een zekere toevoeging op de haartransplantatie.

Acell wordt in Amerika al 4,5 jaar gedaan en is in tegen stelling tot wat boven wordt gezegd wel FDA goed gekeurd. ACell is dan ook totaal verschillend als PRP en niet met elkaar te vergelijken.

ACELL gaat veel dieper en zorgt voor een herstel van de haarstamcellen waardoor het haarzakje weer een stevig en gezonder haartje ontwikkelwd. Een soort reset. Dht proces gaat natuurlijk wel verder dus het haartje wordt langzamer weer dunner, hierna kan je de acell herhalen. Er is enorm veel te vinden over ACELL, wel even in het engels zoeken.

themen 30 december 2015 22:48

Overigens. Ik weet niet hoe jullie er hier over denken.

Maar als ik zijn foto's zie. Gok ik dat de offerte gebaseerd is op frontaal. Offerte is 1900-2300 grafts. Voor zijn situatie (zie zijn foto's) dat is toch wel heel veel?

maaa17 31 december 2015 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door themen (Bericht 389181)
Overigens. Ik weet niet hoe jullie er hier over denken.

Maar als ik zijn foto's zie. Gok ik dat de offerte gebaseerd is op frontaal. Offerte is 1900-2300 grafts. Voor zijn situatie (zie zijn foto's) dat is toch wel heel veel?

Volgens mij niet. Hij heeft best diepe inhammen en een beetje een teruglopende haarlijn. Hij is alleen goed in het camoufleren. :P

Ik dacht dat je minimaal 1 jaar aan finasteride moet zitten en zes maanden aan minoxidil voor een haartransplantatie. Je kan ook 4 weken na je ht beginnen met minoxidil.

bverotti 31 december 2015 09:40

Enkel afgaande op de beelden zou ik toch ook rond de 1500-2000 grafts inschatten.
Uiteraard is dit slechts een schatting, er zijn veel variabelen en daardoor kan het uiteindelijke aantal verschillen.

Limbo 31 december 2015 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 (Bericht 389184)
Ik dacht dat je minimaal 1 jaar aan finasteride moet zitten en zes maanden aan minoxidil voor een haartransplantatie. Je kan ook 4 weken na je ht beginnen met minoxidil.

Nee hoor. Geen eisen.

bverotti 31 december 2015 10:57

Limbo heeft gelijk, er zijn nooit 'eisen'.

Maar eigenlijk weten alle artsen dat de resultaten beter zijn als je op voorhand de haren al versterkt, is ook logisch omdat ze dan beter bestand zijn tegen schock loss.

themen 31 december 2015 20:53

Soms zie je wel eens iemand die bijna kaal is en met 3000 grafts weer een groot deel bedekt hebben.....

Dan vind ik 2000+ voor enkel inhammen veel....

YannickUA 2 januari 2016 11:54

Een frontale HT vereist een veel grotere dichtheid dan op de vertex, logisch dat ze zo'n grote hoeveelheid grafts voorstellen.

Man25 4 januari 2016 14:48

Gisteren de Minoxidil foam 5% besteld, deze komt als het goed is morgen binnen.

Finasteride 5mg ga ik denk ik ook aanschaffen (via de koopjeshoek op HW). Mocht ik bijwerkingen krijgen, dan kan ik altijd nog stoppen.

De HT begin maart laat ik nog even achterwege. Ik ga eerst proberen de haaruitval wat te stabiliseren. Al lijkt dit al redelijk te zijn gebeurd. T.o.v. vorig jaar kan ik weinig verschil opmaken. Ook toen waren de inhammen al vrijwel net zo diep.

maaa17 4 januari 2016 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Man25 (Bericht 389367)
Gisteren de Minoxidil foam 5% besteld, deze komt als het goed is morgen binnen.

Finasteride 5mg ga ik denk ik ook aanschaffen (via de koopjeshoek op HW). Mocht ik bijwerkingen krijgen, dan kan ik altijd nog stoppen.

De HT begin maart laat ik nog even achterwege. Ik ga eerst proberen de haaruitval wat te stabiliseren. Al lijkt dit al redelijk te zijn gebeurd. T.o.v. vorig jaar kan ik weinig verschil opmaken. Ook toen waren de inhammen al vrijwel net zo diep.

Voor recept van finasteride kan je gewoon je huisarts bellen. Ik krijg het recept via de verzekering :)

Man25 5 januari 2016 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maaa17 (Bericht 389384)
Voor recept van finasteride kan je gewoon je huisarts bellen. Ik krijg het recept via de verzekering :)

Bedankt voor de tip. Hoofdzakelijk omdat ik lees dat bij stoppen de kans bestaat dat alle haren alsnog uitvallen. Dat betekend dat het alsnog niet van toegevoegde waarde is geweest. Mede hierom heb ik besloten niet te beginnen aan finasteride.

Wat betreft Minoxidil, ik heb zojuist voor de eerste 3 maanden Kirkland minoxidil foam 5% besteld. Hier ga ik vanavond mee starten.

Dan is de enige vraag die nog rest, nu een FUE HT of deze toch nog met 1 a 1,5 jaar uitstellen.

Man25 23 augustus 2016 12:21

1 Bijlage(n)
Ondertussen zijn we plusminus 7 maanden verder. Ik heb er moeite mee om Minox twee maal daags te gebruiken, wel gebruik ik het vrijwel iedere avond. Zoals verwacht heeft het geen invloed gehad om mijn inhammen, als is het (voor zover dat te bekijken valt in 7 maanden) ook niet gekker geworden. Wel heb ik het gevoel dat minox ervoor zorgt dat mijn overige haar wat dikker/voller is geworden.

Mijn vriendin stuurde me zojuist een selfie van ons, waarbij ik er weer ernstig mee geconfronteerd werd. Zoals te zien kan ik het nog redelijk verbloemen, maar het zijn wel echt hele diepe inhammen. Op deze foto komt de wind boven op de berg echt vol van voren wat de inhammen alleen nog maar beter zichtbaar maakt.

Pietjeee 23 augustus 2016 21:14

Ik snap dat je als persoon het zelf het best weet, omdat je het uiteraard in iedere spiegel ziet. Maar ik denk als jij al je haren aan de zijkanten korter zou hebben nog meer volume creëert bovenop. Verder zou ik minoxidil door blijven zetten. Heb het gevoel dat veel personen hier veel aan hebben maar dit niet in de gaten hebben (o.a. ik zelf).

haargek 23 augustus 2016 22:14

Idd zijkanten opscheren, bovenkant iets korter en met wax/klei in model brengen. :)

Man25 24 augustus 2016 16:37

Ik moet toegeven dat mijn zijkanten hier langer zijn dan normaal. Ik laat mijn zijkanten nooit echt heel kort knippen, mede vanwege het feit dat ik een vrij lang hoofd heb, welke in verhouding nog langer lijkt wanneer ik de zijkanten kort knip.

Aankomende week staat een kappersafspraak gepland, omdat ik jullie ideeën graag het voordeel van de twijfel geef zal ik dit dan eens proberen.

Klei heb ik nog niet geprobeerd. Wax daarentegen maakt mijn haar zo gigantisch vet dat het na een uur weer plat ligt. Voor mijn Gel maak ik gebruik van Goldwell Lagoom Jam (Deze: https://www.knipengoshop.nl/merken/g...FfMW0wodlpcGsg). Naast gel gebruik ik kilo's haarlak om mijn haar uberhaupt in de lucht te laten staan. Misschien is klei inderdaad een optie, heb je hiervoor nog aanraders?

@haargek, jij hebt wel een zeer chill resultaat (tot nu toe).

anderhalfoog 24 augustus 2016 17:30

Geen Fina doen als je dat niet wil. Erg sterk spul en je moet het blijven nemen. Rekening houden met nog een HT lijkt mij dan beter.

TraderOne 25 augustus 2016 01:07

Ik was op mijn 25 zoals jij. Bewust gewacht toen en het bleef stabiel tot 35 bij mij. Nu op 37 pas HT gekozen en zeer blij om gewacht te hebben. 25 lijkt me echt te vroeg tenzij het echt al met een kroontje is dat je zit...

mijn 2 cents...

Finasteride: je kent de mogelijke bijwerkingen dus je maakt een weloverwogen keuze...

Man25 25 augustus 2016 10:42

@Traderone, het trouwens inderdaad een weloverwogen keuze om niet aan fina te beginnen. Als ik jouw haarsituatie vergelijk, oogt het nu alsof we dezelfde vorm van kaalheid krijgen. In het midden nog een pluk haar, en verder zeer diepe inhammen. Mijn situatie gaat ook niet heel hard achteruit.

TraderOne 25 augustus 2016 11:30

dan zou ik het zeker nog niet doen... het is nog dik ok en je wil je donor nog niet te snel uitputten. ik heb 2100 laten verzetten en zal ooit nog wel eens 2000 max kunnen verzetten.

mino helpt niet op de inhammen heb ik de indruk... fin, mijn gevoel.

Man25 9 oktober 2016 20:26

2 Bijlage(n)
@Pietje, afgelopen week naar de kapper geweest zijkanten en achterkant wat korter laten doen. Normaal gebruik ik een deel van de zijkanten om mijn inhammen deels te verbergen, blijkt nu een heel stuk lastiger te zijn.

Onderstaand enkele afbeeldingen:

poolvosje 10 oktober 2016 13:12

Ik ben er nu 28 en mijn haar zag er quasi identiek uit als dat van jou, enkel is mijn haar blonder en was het centrum frontaal nog zeer sterk, ik had echt enkel de inhammen, even groot als die van jou.

het is iets wat heel traag vorderde, ik zag het al vanaf mijn 20e lichtjes opkomen en sindsdien ging het heel erg langzaam achteruit. ik heb nooit enig product gebruikt om het te stoppen, dit was een bewuste keuze (nou ja, achteraf gezien had ik wel revita shampoo kunnen gebruiken of iets dergelijks)

ik heb de keuze gemaakt om nu toch een HT te doen gewoon omdat het mij stoorde en omdat het op dit moment in mijn loopbaan goed uitkwam. als ik nog 5 jaar wacht is dat vijf jaar minder genieten van het resultaat van de HT en 5 jaar dat ik telkens moet opletten dat mijn haar goed ligt als er eens wat wind zit. ik ga er toch van uit dat dit proces dat al 8 jaar langzaam verloopt niet plots dramatisch gaat versnellen. dat is een risico, maar ik waag het er op.

het voorstel was 1900-2300 grafts en ACELL. het enige wat ik vanaf nu ga gebruiken is die revita shampoo. ik reken dus wel op die ACELL. ben nu twee weken na de ht en ik ben blij dat ik de stap heb gezet. nu duimen voor een goed resultaat maar daar twijfel ik eerlijk gezegd niet aan.

veel succes met het maken van je keuze!

Man25 10 oktober 2016 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poolvosje (Bericht 401546)
Ik ben er nu 28 en mijn haar zag er quasi identiek uit als dat van jou, enkel is mijn haar blonder en was het centrum frontaal nog zeer sterk, ik had echt enkel de inhammen, even groot als die van jou.

het is iets wat heel traag vorderde, ik zag het al vanaf mijn 20e lichtjes opkomen en sindsdien ging het heel erg langzaam achteruit. ik heb nooit enig product gebruikt om het te stoppen, dit was een bewuste keuze (nou ja, achteraf gezien had ik wel revita shampoo kunnen gebruiken of iets dergelijks)

ik heb de keuze gemaakt om nu toch een HT te doen gewoon omdat het mij stoorde en omdat het op dit moment in mijn loopbaan goed uitkwam. als ik nog 5 jaar wacht is dat vijf jaar minder genieten van het resultaat van de HT en 5 jaar dat ik telkens moet opletten dat mijn haar goed ligt als er eens wat wind zit. ik ga er toch van uit dat dit proces dat al 8 jaar langzaam verloopt niet plots dramatisch gaat versnellen. dat is een risico, maar ik waag het er op.

het voorstel was 1900-2300 grafts en ACELL. het enige wat ik vanaf nu ga gebruiken is die revita shampoo. ik reken dus wel op die ACELL. ben nu twee weken na de ht en ik ben blij dat ik de stap heb gezet. nu duimen voor een goed resultaat maar daar twijfel ik eerlijk gezegd niet aan.

veel succes met het maken van je keuze!

Heb je toevallig ook een foto van jouw situatie vóór, en misschien een foto van hoe het er op dit moment (twee weken na HT) uit ziet.

Ik heb de neiging om inderdaad nog 1 a 2 jaar te wachten, maar gezien het feit dat ik in september aankomend jaar bij een groter kantoor zal gaan werken, in een functie waarin ik meer buiten kantoor kom, heb ik de neiging toch in december al een HT te ondergaan.

poolvosje 11 oktober 2016 01:25

jammer genoeg heb ik geen echt duidelijke foto van situatie voor, daarvoor moest ik mijn haar achteruit trekken met mijn handen. heb wel een drietal foto's doorgestuurd via de website van esteworld maar die foto's vind ik niet meer terug. hier enkele gewone foto's van mijn haar vlak ervoor:

https://postimg.org/image/6xy3733wz/
https://postimg.org/image/o9uay5wm5/
https://postimg.org/image/nwmz2i8jh/

zelf vond ik mijn voorkant midden nog sterk en niet nodig om iets aan te veranderen maar de chirurg oordeelde anders en trok toch een nieuwe haarlijn door. dit zijn foto's een paar uur post-op:

https://postimg.org/image/cupgzl3aj/0807cf25/
https://postimg.org/image/3tnk8xywj/
https://postimg.org/image/ms4kzm4ab/
https://postimg.org/image/k3n5j1ygp/

twee dagen na de operatie:

https://postimg.org/image/pubmpgh91/
https://postimg.org/image/4dqid55a7/
https://postimg.org/image/4ndb790hh/

twee weken na de operatie:

https://postimg.org/image/gzq353naf/
https://postimg.org/image/k4stde96n/
https://postimg.org/image/ue9wz15n7/

sorry voor de kwaliteit, is niet altijd even denderend. hopelijk heb je er wat aan.

homesweethome 11 oktober 2016 19:34

Denk dat velen zouden tekenen voor het haar dat je had voor de operatie.
Leek me niks mis mee?


Edit: en waarom die afkeer tov bv minox ?

NoToBald 11 oktober 2016 20:17

Ik ben zelf ook zeer verbaasd. Waarom zou je deze haarlijn vooralsnog laten aantasten door transplantatiehaar.

Man25 11 oktober 2016 22:10

Moet inderdaad toegeven dat ik je haarsituatie helemaal nog niet zo slecht vond. De bos haar die jij hebt, heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit krijgen.

Toch deel ik de mening, als je er last van hebt moet je er wat aan laten doen.

poolvosje 12 oktober 2016 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door homesweethome (Bericht 401593)
Denk dat velen zouden tekenen voor het haar dat je had voor de operatie.
Leek me niks mis mee?


Edit: en waarom die afkeer tov bv minox ?

ja dat zal ik nu vaak te horen krijgen. slechts twee mensen hadden het voorheen opgemerkt, mijn beste maat en de collega die op de bureau naast mij werkt. ik heb het hier al vaak gezien en gehoord: 'master of disguise'

ik heb gewoon geen zin in al het gedoe van medicijnen en sprays. ik heb ook geen discipline om dat consequent vol te houden dus dan heeft het sowieso weinig tot geen nut op lange termijn. ik reken op die acell behandeling (i.c.m. revita shampoo & conditioner die ik net heb besteld)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.