Haarweb Forum

Haarweb Forum (http://www.haarweb.nl/forum/index.php)
-   Medicijnen/haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=81)
-   -   Minox van internet = fake? (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=29581)

fred123 1 december 2011 12:29

Minox van internet = fake?
 
Ik gebruikte een jaar lang minoxidil 4 % die ik bij de apotheker haalde. Toen viel me op dat deze minoxidil regelmatig neersloeg op de rand en ook in het spuitje waarmee ik het aanbracht. De apotheker zei dat dit normaal was en dat ik maar eens met de fles moest schudden voor gebruik. Nu gebruik ik al 2 maand kirkland 5 % aangeschaft via ebay. Ziet er allemaal uit zoals het hoort maar van neerslaan is hierbij totaal geen sprake. Ook in het pipetje niet. Is dit normaal dat met de kirkland oplossing minox niet neerslaat? Of het ik hier gewoon alcohol in een flesje aangeschaft?

groeten

dZinee 1 december 2011 20:10

dat is normaal, no worries.
waar heb je het gekocht?

fred123 2 december 2011 13:12

k, goed. Ebay waar het verdacht goedkoop is vaak.

Hanna 2 december 2011 15:53

Kirkland is goed, alhoewel velen het te 'vettig' vinden.
Fred's apotheker heeft de minoxidil-lotion niet op de juiste wijze bereid, zie ook:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lieveheersbeest (Bericht 287199)
Dermatoloog nummer 3 heeft me ongeveer 30 seconden bekeken en dan minoxidil 5% aangeraden. Volgens haar doet minoxidil ofwel niks, ofwel iets, en zeker de 5% zou 'iets' moeten doen. Volgens haar is alleen de versie die industrieel bereid wordt voldoende, omdat bij de versie uit de apotheek de werkzame stoffen te fel zouden bezinken.


wesley1982 25 december 2011 16:09

kristalisatie dat is het probleem met apotheek minox , met kirkland zit je echt beter hoor, enkel is hij wel wat vettiger door de overdaad aan ppg erin , een pluspunt is dan dat zo hoge ppg meer actieve minox dieper in je huid brengt , en daar gaat het zich net om , ik heb met kirkland al meer bereikt dan met 10 en 15% minox , het gaat zich niet om de hoeveelheid minox erin maar eerder om hoe goed het diep bij de haarfollikel geraakt ...

Hakuna 25 december 2011 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 (Bericht 298159)
kristalisatie dat is het probleem met apotheek minox , met kirkland zit je echt beter hoor, enkel is hij wel wat vettiger door de overdaad aan ppg erin , een pluspunt is dan dat zo hoge ppg meer actieve minox dieper in je huid brengt , en daar gaat het zich net om , ik heb met kirkland al meer bereikt dan met 10 en 15% minox , het gaat zich niet om de hoeveelheid minox erin maar eerder om hoe goed het diep bij de haarfollikel geraakt ...


Dat Kirkland beter is dan de duurdere apothekersminox kan ik bevestigen, ook dat hi iets vettiger is, maar wat is jou mening als kenner. Wordt minox als je de hoofdhuid iets vochtig maakt beter opgenomen? Ik heb het een paar dagen uitgetest en merk dat ik wel minder jeuk heb en minder schilfers.

wesley1982 25 december 2011 21:09

een vochtige dampige huid neemt wel iets meer op , toch moet je opletten dat er niet teveel minox in je bloedbaan raakt...

nat hoofd volsmeren is om bijwerkingen vragen (hoofdpijn , duizeligheid enz)
allemaal al getest...
dampige huid gaat nog...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.